Ellen & Daniel - tanker?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2012

Sildefisk

Mikkel og Emil er da to dejlige navne. Kan da ikke tro at du fik stryg for dem. Det er da helt normale navne.. Folk kan desværre være lidt stride. Til min venindes datters barnedåb fik de så mange grimme kommentarer med på vejen fordi datteren kom til at hedde Mikkeline.  Jeg kan slet ikke forstå at folk vil være bekendt at ytre sig så negativt om andre folks valg af navne.

kh Malene

det også for stygt dog må man jo kunne acceptere at hvis man SPØRGER om folks mening, så får man den jo også, negativ som positiv

kh en stolt mor til en supermand MKKEl og brumbasse MAYA

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2012

Malene76

Sildefisk skriver:

det også for stygt dog må man jo kunne acceptere at hvis man SPØRGER om folks mening, så får man den jo også, negativ som positiv

Ja selvfølgelig må man, hvis man spørger om det, tage det sure med det søde. Men man kan godt give sin mening til kende på en ordentlig måde.

KH Malene

Anmeld

25. november 2012

Pigent

Jeg tænker ikke matador, men det er nok fordi jeg ikke ser matador, det er nogle år siden jeg har set den så kan ikke huske hvad de hedder alle sammen. 

Du kunne fx også lave lidt om på navne så du finder to navne der minder om Ellen og Daniel også kalde dem det. Eller måske kalde den ene få Ellen også finde et navn der minder om Daniel eller omvendt kan den ene for Daniel også find et navn der minder om Ellen. 

Ellen kunne du fx lave om til Ella, Ellie, Elina/Eline, Ellinor osv.

Navne betydning af Ellen:  Dansk udvikling af navnet Eline, der stammer fra det græske Helena, der betyder "den lysende".

Daniel synes jeg er lidt svære og lave om. Der er fx Danni og Dan.  Der er også David som også er et herbraisk navn. Navne betydning af David:  Hebraisk drengenavn, der betyder "ven" eller "elsket". I Danmark ses navnet for første gang som Erik  Lams andet navn. 

Navne betydning af Daniel:  Hebraisk navn med dybe rødder i Bibelen. Betyder "Gud er min dommer".

Anmeld

25. november 2012

Faith

Sildefisk skriver:

Er enig med dig i at hvis man spørger må man forvente at få folks uforbeholdne mening.

Men i mit tilfælde spurgte jeg ikke om folks mening.

Jeg oprettede en tråd hvor jeg skrev at vi have besluttet os for at vores tvillinger skulle hedde Mikkel og Emil. Spurgte IKKE om andres mening. Alligevel fik jeg svar som "Ikke lige min smag" eller "Ikke navne jeg ville vælge". Forstår ikke hvorfor man ikke bare hopper en tråd over hvis man ikke formår at skrive "Tillykke med beslutningen" og så lade den ligge ved det.

Anmeld

25. november 2012

Sildefisk

Faith skriver:

Er enig med dig i at hvis man spørger må man forvente at få folks uforbeholdne mening.

Men i mit tilfælde spurgte jeg ikke om folks mening.

Jeg oprettede en tråd hvor jeg skrev at vi have besluttet os for at vores tvillinger skulle hedde Mikkel og Emil. Spurgte IKKE om andres mening. Alligevel fik jeg svar som "Ikke lige min smag" eller "Ikke navne jeg ville vælge". Forstår ikke hvorfor man ikke bare hopper en tråd over hvis man ikke formår at skrive "Tillykke med beslutningen" og så lade den ligge ved det.

Den var heller ikke møntet på dig!!!

Vi er helt enige!!!

Anmeld

25. november 2012

Faith

Sildefisk skriver:

Den var heller ikke møntet på dig!!!

Vi er helt enige!!!

Anmeld

25. november 2012

BellaT

kriknu skriver:

Jeg går og leger lidt med tanken om at tvillingerne skal hedde Ellen & Daniel hvis det er en pige og en dreng, men jeg ved simpelthen ikke om folk automatisk tænker Matador - men jeg kan så godt lide de to navne 

Ja! Tænker straks Matador. Men det ville jeg garanteret ikke gøre, hvis ikke serien kørte lige nu.

Synes ihvertfald ikke du skal vælge navnene fra pga Matador. Ikke hvis du har forelsket dig i dem.

Anmeld

3. december 2012

M (:

kriknu skriver:

Jeg går og leger lidt med tanken om at tvillingerne skal hedde Ellen & Daniel hvis det er en pige og en dreng, men jeg ved simpelthen ikke om folk automatisk tænker Matador - men jeg kan så godt lide de to navne 

Min umiddelbare tanke var ikke Matador - jeg var endda lidt i tvivl om, hvem Ellen var deri.. 

Men hvis det er de to navne du bedst kan lide, så er det da dem du skal vælge! 

Anmeld

3. december 2012

Eliza

Sildefisk skriver:

Hvor hyggeligt. Vi har os en Mikkel og en Maya Ja og så os en Malthe. 

Anmeld

3. december 2012

Sildefisk

Eliza skriver:

Hvor hyggeligt. Vi har os en Mikkel og en Maya Ja og så os en Malthe. 

smukke navne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.