trist

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.721 visninger
20 svar
0 synes godt om
24. november 2012

Anonym trådstarter

hej piger.. har brugt for at komme lidt af med mine tanker...
jeg er blevet gravid på p-piller og har et barn på 19 mdr
min kæreste ville ikke have barnet han har ikke overskud og vi har ikke råd mener han... jeg vil bare gerne have det banr for kan ikke klare at gå en abort igemmen igen. mener når man er stort nok til at have sex må man også tag sit ansvar. jeg har været gravid to gange uden for livmoderer og måtte have hjælp til at få min søn.
han har givet mig det valg at jeg skal få en abort eller også flytter han
er der nogen der er alene med to børn hvor der er 2år og 3 mdr imellem der ville fortælle lidt om det?????

hilsen den triste mor..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2012

Nemesis

Trist situation og kan virkelig godt forstå dit ønske om at få dette barn når du nu er blevet gravid imod alle odds.

Tror også at uanset om du får en abort eller ej, at jeres forhold ikke ville kunne klare sådan en omgang.

At være enlig mor kan da til tider være hårdt..men det er mest hvis man selv er syg eller ungerne er så syge man ikke får sovet man mangler en til at hjælpe sig.

Hvordan er dit netværk?? har du nogle der kan hjælpe dig, nogle der kan/vil aflast dig lidt når du har brug for det??

Når din ældste er 2,3 år vil han være ret selvhjulpen og det hjælper altså en del på det, så det skal nok gå! og inden din barsel er færdig er din store dreng jo nok helt selvhjulpen, går i bh og så bliver det nemmere når tiden kommer og man SKAL ud af døren på et bestemt tidspunkt.

Det kan sagtens lade sig gøre!
Jeg har selv 3,2 år mellem mine de små og de ELSKER hinanden og leger SÅ godt sammen.

:-) Sisse

Anmeld

24. november 2012

Anonym trådstarter

Ingen svar?!!!

Anmeld

24. november 2012

Anonym trådstarter

Nemesis skriver:

Trist situation og kan virkelig godt forstå dit ønske om at få dette barn når du nu er blevet gravid imod alle odds.

Tror også at uanset om du får en abort eller ej, at jeres forhold ikke ville kunne klare sådan en omgang.

At være enlig mor kan da til tider være hårdt..men det er mest hvis man selv er syg eller ungerne er så syge man ikke får sovet man mangler en til at hjælpe sig.

Hvordan er dit netværk?? har du nogle der kan hjælpe dig, nogle der kan/vil aflast dig lidt når du har brug for det??

Når din ældste er 2,3 år vil han være ret selvhjulpen og det hjælper altså en del på det, så det skal nok gå! og inden din barsel er færdig er din store dreng jo nok helt selvhjulpen, går i bh og så bliver det nemmere når tiden kommer og man SKAL ud af døren på et bestemt tidspunkt.

Det kan sagtens lade sig gøre!
Jeg har selv 3,2 år mellem mine de små og de ELSKER hinanden og leger SÅ godt sammen.

Tak for svar. Jeg har min mor og far 5 min fra mig. Og har nogen gode veninder. Vi bor i en stor lejelighed så der er også plads til baby. Kan bare ikke få mig selv til at få en abort så må jeg bare være alene selvom det bliver hårdt

Anmeld

24. november 2012

Christina :-)

Anonym skriver:

Tak for svar. Jeg har min mor og far 5 min fra mig. Og har nogen gode veninder. Vi bor i en stor lejelighed så der er også plads til baby. Kan bare ikke få mig selv til at få en abort så må jeg bare være alene selvom det bliver hårdt

Kan du skrive post lige

Anmeld

24. november 2012

Nemesis

Anonym skriver:

Så skal du også nok klare det! du er sgu sej! og jeg er helt sikker på dine børn aldrig vil være i tvivl om de er elsket...det er jo et tydeligt TILvalg til dit liv!

Måske manden ombestemmer sig..men uanset hvad, så har han stillet dig i et umuligt dilemma og om han bliver eller ej, så bliver han jo far!

Ja det bliver da nok hårdt nogle gange, men du får så meget igen!

personligt synes jeg ikke det var mere hårdt at være alenemor end at være 2.

Anmeld

24. november 2012

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
Anonym skriver:

Jeg ved ikke, om det er hårdt at være alene med 2 børn, men tror måske lidt, at det er så hårdt som man selv gør det til...

Du skal bare lave faste rutiner fra start og så holde fast.. så tror jeg man kommer langt...

Jeg var alene med min store dreng et lille år og jeg lavede faste rutiner og jeg synes kun det var hårdt, når han var syg... jeg havde dog ingen til at aflaste mig overhovedet... men ellers nød jeg det... mon ikke du kommer til at det også...

Og så tror jeg, at de får meget glæde af hinanden, når der ikke er længere imellem dem...

Så jeg ville skide manden et stykke og få det barn.. ingen mand skulle bestemme over min krop og som du selv skriver, når han er voksen nok til at sexe, så må han tage ansvaret som følger med... og 2 børn er ikke hårdt.. sig til ham, at han skal komme lidt i kampen, istedet for at true dig... ellers ud med skvattet...

Knus Mette

Anmeld

24. november 2012

klmf

Synes det er rigtig trist at han opstiller sådan et ultimatum for dig, når I begge to har bidraget til situationen så at sige. Det virker ikke som en særlig voksen måde at reagere på.

Du kunne opstille budgettet med 2 voksne og 2 børn og regne på, hvor mange penge I vil have. For hvis det er en reel bekymring om der er penge nok, er det da helt sikkert noget I skal have fuldt afklaret. Der er ingen ide i at sætte børn til verden, hvis man ikke kan forsørge dem, men måske hans frygt er ubegrundet.
Så kan du jo i samme ombæring regne på, hvordan du vil stå økonomisk som enlig, for lige at vise ham at hans ultimatum ikke nødvendigvis får det resultat han havde regnet med. Du kan sikkert klare dig som enlig, måske i en mindre bolig og med mindre luksus, men han er ikke uundværlig, hvis det er det han tror.

Det lyder ikke til, du ønsker abort, så uanset hvad, skal han jo være far - så må han beslutte sig til om han vil være en voksen mand eller ej.

Håber I kommer overens.

Anmeld

24. november 2012

MariaKyedDK

Anonym skriver:

hej piger.. har brugt for at komme lidt af med mine tanker...
jeg er blevet gravid på p-piller og har et barn på 19 mdr
min kæreste ville ikke have barnet han har ikke overskud og vi har ikke råd mener han... jeg vil bare gerne have det banr for kan ikke klare at gå en abort igemmen igen. mener når man er stort nok til at have sex må man også tag sit ansvar. jeg har været gravid to gange uden for livmoderer og måtte have hjælp til at få min søn.
han har givet mig det valg at jeg skal få en abort eller også flytter han
er der nogen der er alene med to børn hvor der er 2år og 3 mdr imellem der ville fortælle lidt om det?????

hilsen den triste mor..

Jeg har ikke 2 børn, så ingen erfaring, men vil bare lige sige, at jeg virkelig håber at du beholder det barn...

når du har haft så svært ved at få børn, så er det da bare med at tage i mod det '' mirakel'' barn, om din kæreste så vil eller EJ!

total dårlig opførelse fra hans side af... han lyder ikke særlig voksen / moden !

Anmeld

24. november 2012

Gardenia

Til jer der anser hans krav for urimeligt - hvorfor har han ikke ligeså meget ret til at have magten over hans liv, som hun har over hendes? Jeg forstår simpelthen ikke den der automatiske fordømmelse af manden. Man kunne nemt vende den rundt og sige - er man ikke klar til at afbryde en graviditet, så skal man måske holde sig på dydens smalle sti?

TS - svær situation, jeg ville nok overveje længe om det barn har fortjent en far der ikke vil deltage. Måske det er svært for dig ligenu at gå igennem en abort, men det at leve uden sin far er mindst ligeså svært. Du kan komme videre, mens barnet kan komme til at sidde fast for evigt, fordi far ikke ville?
Jeg ville såmænd bare give dig et lidt andet blik på din situation, det er noget skidt sådan noget, det er der ingen der burde gå igennem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.