Jeg er gravid!!!!!! :D Og har celleforandringer...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.050 visninger
12 svar
0 synes godt om
23. november 2012

mommy1991

Lang historie kort:

Den 18. oktober 2012 stoppede jeg på p-piller og min kæreste og jeg startede PB. Et par uger efter får jeg det skidt, er utilpas og tager tonsvis af tests, som alle er negative. Jeg går til lægen og bliver undersøgt, tester stadig negativt, og får den 17. november at vide at jeg har celleforandringer og skal til gynækologisk undersøgelse for dette. Jeg får at vide at vi skal sætte PB på standby indtil dette. Det gør vi så. 

Den 23. november (i dag) går jeg så til lægen da jeg har en blærebetændelse, og skal have noget andet penicillin end jeg havde været på før.........lægen tager så "for sjov skyld" lige en graviditetstest og så er den fanme positiv!!!!!!!!!!!!!  Og jeg er selvfølgelig ovenud lykkelig, men også dødbekymret, da jeg jo har de celleforandringer. Lægen siger at det højst sandsynligt godt kan vente til efter graviditeten. Men, stadigvæk!? Åh, hvad skal jeg gøre? 

Til sidst lige et billede af den positive graviditetstest

Og god weekend til alle!!!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2012

Christina :-)

emmagirl skriver:

Lang historie kort:

Den 18. oktober 2012 stoppede jeg på p-piller og min kæreste og jeg startede PB. Et par uger efter får jeg det skidt, er utilpas og tager tonsvis af tests, som alle er negative. Jeg går til lægen og bliver undersøgt, tester stadig negativt, og får den 17. november at vide at jeg har celleforandringer og skal til gynækologisk undersøgelse for dette. Jeg får at vide at vi skal sætte PB på standby indtil dette. Det gør vi så. 

Den 23. november (i dag) går jeg så til lægen da jeg har en blærebetændelse, og skal have noget andet penicillin end jeg havde været på før.........lægen tager så "for sjov skyld" lige en graviditetstest og så er den fanme positiv!!!!!!!!!!!!!  Og jeg er selvfølgelig ovenud lykkelig, men også dødbekymret, da jeg jo har de celleforandringer. Lægen siger at det højst sandsynligt godt kan vente til efter graviditeten. Men, stadigvæk!? Åh, hvad skal jeg gøre? 

Tilykke H

Anmeld

23. november 2012

M (:

emmagirl skriver:

Lang historie kort:

Tillykke med den lille spire - håber alt kommer til at gå godt, og at celleforandringerne ikke er mere alvorlige end at de kan vente ca. 8 måneder endnu.. 

Anmeld

23. november 2012

FruStolpe

Du skal slappe af og nyde din graviditet.

Celleforandringer er kun (måske) et forstadie, og det er ikke usansynligt at de forsvinder af sig selv.

-og stort tillykke med spirren

Anmeld

23. november 2012

mommy1991

FruStolpe skriver:

Du skal slappe af og nyde din graviditet.

Celleforandringer er kun (måske) et forstadie, og det er ikke usansynligt at de forsvinder af sig selv.

-og stort tillykke med spirren

1000 tak, jeg håber du har ret!

Anmeld

23. november 2012

dukke

tillykke

Anmeld

23. november 2012

Giraffen

emmagirl skriver:

Lang historie kort:

jeg havde selv celleforandringer da jeg blev gravid

er de milde eller svære? min gynækolog sagde til mig at celleforandringer (pga hormoncirkuset) faktisk kunne gå i sig selv af en graviditet - men jeg havde også kun lette forandringer og var derfor ikke under så skarp observation, som man kan komme

Anmeld

23. november 2012

Kay

u har jeg ingen ide om hvor videt det er sandt... men jeg har hørt om at man godt kan få celleforandringer fordi man er gravid, i de tidlige stadier og at det så går i sig selv bagefter... men ud over det sås sys jeg bare du skal nyde din graviditet

Anmeld

23. november 2012

Camilla30

Hej Tillykke med graviditeten! Lad ikke bekymringerne omkring celleforandringer fylde for meget - jeg er sikker på det nok skal gå. Jeg har haft celleforandringer gennem 14 år, fået lavet keglesnitsoperation osv. Mens jeg ventede på celleskrabsprøver sidste gang fandt jeg ud af at jeg var gravid. Jeg kontaktede lægen og han sagde at det ikke var noget problem at vente med en evt. behandling til efter endt graviditet. Nu ved jeg ikke hvilken type af celleforandringer du har, men mine erfaringer - fra mig selv og andre jeg har hørt/læst om - siger mig, at du sagtens kan vente med at få gjort noget ved det (hvis der overhovdet skal det) til efter du har født! Nyd graviditeten, jeg håber det bliver en dejlig tid for dig Hilsen Camilla.

Anmeld

23. november 2012

FruK

Tillykke!! 

Jeg fik konstateret celleforandringer kort før jrg blev gravid - havde ikke fået noget at vide om, at vi ikke skulle fortsætte med at prøve. Jeg skulle have været til kontrol hos egen læge, men fordi lægen ikke kan tage en celleprøve når man er gravid og de ikke helt ved, hvordan celleforandringerne reagerer ved graviditet (de kan vist også skyldes graviditet) fik jeg en hurtigere tid på sygehuset. Der kiggede de på de i et specielt apparat med noget særligt lys og tog en prøve. Ikke videre behageligt, men der skulle ikke være nogen fare for graviditeten ved det.

Efterfølgende fik jeg besked om, at der ikke var noget unormalt - altså celleforandringer forsvundet  og jeg skal nu bare til almindelig kontrol, engang når jeg har født.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.