de der sukkerpaste kager

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juni 2009

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
linemus skriver:

Ligger opskriften på min-mave? Eller andetsteds?

Hvordan smager det der mmf? Er det sådan noget vildt sukkersødt noget? Er én portion nok til din kage?

Kan man købe pastafarve i Panduro?

Wauw nogle vilde kager hun laver, hende kagekonen 

Der ligger en tråd med masser af forskellige opskrifter - den er låst i toppen, når du går ind i kageklubben på min-mave. Ellers har jeg også selv en del opskrifter på bærfyld/frugtfyld og chokoladefyld, kagebunde og MMF.

En portion MMF af ca. 20 skumfidusser og en pakke flormelis er nok til en kage på 16-20 pers. Det skal rulles meget tyndt ud, da det ellers vil være rigtig rigtig sødt. Nogle blander MMF og marcipan, ca. halvt af hver, for at gøre det mindre sødt - ved ikke om det virker, har ikke prøvet, da jeg tror det er lidt sværere at arbejde med.

Jeg køber min pastafarve i England pga. prisen, men diverse hjemmesider har det, og nogle steder har de også i Panduro.

Som sagt er de langt mere proffe på min-mave, men spørg endelig hvis jeg kan hjælpe med noget

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2009

linemus

cmks2007 skriver:

Der ligger en tråd med masser af forskellige opskrifter - den er låst i toppen, når du går ind i kageklubben på min-mave. Ellers har jeg også selv en del opskrifter på bærfyld/frugtfyld og chokoladefyld, kagebunde og MMF.

En portion MMF af ca. 20 skumfidusser og en pakke flormelis er nok til en kage på 16-20 pers. Det skal rulles meget tyndt ud, da det ellers vil være rigtig rigtig sødt. Nogle blander MMF og marcipan, ca. halvt af hver, for at gøre det mindre sødt - ved ikke om det virker, har ikke prøvet, da jeg tror det er lidt sværere at arbejde med.

Jeg køber min pastafarve i England pga. prisen, men diverse hjemmesider har det, og nogle steder har de også i Panduro.

Som sagt er de langt mere proffe på min-mave, men spørg endelig hvis jeg kan hjælpe med noget

Tak for svar, når jeg sådan er i spørgehjørnet 

Så nu fik jeg lige fyret en time mere af inde på min-mave. Bliver helt hooked på at prøve det kagebagning. Tror bare jeg skal springe ud i det

Anmeld

9. juni 2009

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Ja, man bliver helt optaget af det - jeg har sendt 3-4 kager videre til min dagplejemor og hendes gruppe, når de holdt legestue, bare for at få afløb for den "kreative" trang, men samtidig undgå alt for mange deller om maven
Sjovt nok brokker hun (DP) sig ikke.

Har holdt lidt pause fra det, men har fødselsdag snart, så der skal laves en til både job og gæster - og så har Caroline jo også snart fødselsdag, hvor både DP og to hold gæster skal bespises Måske man skulle gå i træning og lave en øvekage?

Anmeld

9. juni 2009

Tynen

Nu sidder jeg og suger alt inspiration til mig..

Den her er da for sjov

Så også en iglo med pingviner.. Arhmen.. Jeg MÅ lære at lave det!!

Anmeld

9. juni 2009

Lise

cmks2007 skriver:

Og for yderligere inspiration - og dyb misundelse over andres evner, tjek: www.kagekonen.com - tjek hendes galleri ud

Så sad jeg lige og lurede på de der kager - tror ikke helt jeg forstår det der sukkerhalløj...nårhmen, så fandt jeg da lige ud af at det må være en af mine kolleger hende kagekonen. Godt nok er vi 600 mennesker på københavnerkontoret, men alligevel...

Mon man kan hyre hende til at bage kager til festlige lejligheder så? Til en billig penge naturligvis

Anmeld

9. juni 2009

Lise

Tynen skriver:

Den her er da for sjov

Ka man spise det der?

Det ligner bare at det er sukker det hele. Hvor er kagen???

Men flot ser det ud!

Anmeld

9. juni 2009

Tynen

Lise skriver:

Ka man spise det der?

Det ligner bare at det er sukker det hele. Hvor er kagen???

Men flot ser det ud!

Den er da inde i teltet.. Godt nok ikke meget, men tror da den er god nok

Man er altså MEGA corny hvis man kan lave sådan noget.... Gad vide om man kan hyre en "cårny-mom" for en dag??!

Anmeld

9. juni 2009

linemus

Lise skriver:

Så sad jeg lige og lurede på de der kager - tror ikke helt jeg forstår det der sukkerhalløj...nårhmen, så fandt jeg da lige ud af at det må være en af mine kolleger hende kagekonen. Godt nok er vi 600 mennesker på københavnerkontoret, men alligevel...

Mon man kan hyre hende til at bage kager til festlige lejligheder så? Til en billig penge naturligvis

Ej, hvor sjovt. Hun laver altså nogle fede kager! Jeg tror da sagtens, du kan hyre hende til at bage kager. Det er måske dig, der skal stå for at have kage med til næste gang vi ses?

Anmeld

9. juni 2009

linemus

Tynen skriver:

Den her er da for sjov

Ja, igloen er altså bare fin. Den vil jeg også lære at lave (as if). Og teltet er super sødt og imponerende detaljeret.

Anmeld

9. juni 2009

Lise

linemus skriver:

Ej, hvor sjovt. Hun laver altså nogle fede kager! Jeg tror da sagtens, du kan hyre hende til at bage kager. Det er måske dig, der skal stå for at have kage med til næste gang vi ses?

Nu da jeg lge nærlæste hendes blog for at se om der skulle stå et navn et sted gik det op for mig at det er hendes søster jeg arbejder med...

Men det er da også lidt sjovt

Eller......

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.