de der sukkerpaste kager

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juni 2009

linemus

Tynen skriver:

Ja, det ser bare så godt ud!
Desværre VED jeg at nederlaget bluver for stort hvis jeg selv skal begynde på det

Jeg er godt nok tændt på at lave to Mariehøne-kager - en rød og en gul - til deres 2 års fødselsdag. Det må da kunne lade sig gøre, men kunne godt tænke mig en mega-udførlig vejviser   Og så skulle jeg måske lave en test-kage inden, men det er jo heller ikke det værste 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2009

Tynen

linemus skriver:

Jeg er godt nok tændt på at lave to Mariehøne-kager - en rød og en gul - til deres 2 års fødselsdag. Det må da kunne lade sig gøre, men kunne godt tænke mig en mega-udførlig vejviser   Og så skulle jeg måske lave en test-kage inden, men det er jo heller ikke det værste 

Du ringer bare når der skal testes!
Er sikker på at Kalaha også er klar..

Anmeld

8. juni 2009

Tynen

cmks2007 skriver:

Hehe - så prøv at forestil dig at lave dem på bestilling? Har godt nok kun et par stykker, men man skal jo lige prøvesmage og fyldet nu er ok 

Guud, var det dig der lavede nogle stykker til juli-gruppen på min-mave?
Var så hamrende misundelig over at jeg ikke orkede at lave sådan noget

Anmeld

8. juni 2009

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Tynen: nej, jeg er først lige begyndt på at lave kager, så jeg har ikke lavet dem - desværre

Men det er faktisk nemmere end man lige skulle tro - hvis jeg kan, kan ALLE.
Der ligger øverst i kagegruppen på min-mave ( http://www.min-mave.dk/debat/subject-8606.htm) en fastlåst tråd, der hedder trin for trin - her kan man bl.a. se hvordan den halvrunde kage, der udgør basis i dino´er, mariehøner, kasketter mm. lægges sammen.

Overtrækket på de fleste kager derinde er MMF = marsh mellows fondant. Det laves ud af de marsh mellows man fx. kan købe i netto, flormelis, lidt olie og vand. En portion koster vel omkring 10 kr, hvor man giver ca. 70-80 kr for et kg sugarpaste i Panduro. Farverne kan enten være frugt farve eller pastafarve - hvis man skal have klare farver, som rigtig rød, skal man bruge pastafarver. Her kan man med fordel udnytte det lave pund, og købe det i England (selv bruger jeg www.cakecraftshop.com, hvor jeg har købt 10 forskellige farver til ca. 200 kr inkl. fragt - i DK skulle jeg have givet mere end det dobbelte)

Fyldet til kagerne er uhyggeligt nemt at lave - f.eks. tobleronecremen: ca. 100 g. toblerone smeltes i mikroen (husk: ikke for lang tid af gangen, hellere røre i den 4-5 gange, end brænde den på, taler af erfaring), ca. en kvart liter fløde piskes næsten til smør, og den afkølede toblerone røres i og: færdig! Skal så lige køles lidt inden brug. Frugtfyld indeholder lidt flere ingredienser, men er lige så nem at lave. Bruger man frugtfyld i kagerne, skal kagen smøres op med smørcreme inden MMF´en trækkes over, da syren i frugten ellers "smelter" fondanten.

Det var vist lige de vigtigste ting - men de er langt mere proffe på min-mave, og har lavet nogen flere kager end jeg Og for yderligere inspiration - og dyb misundelse over andres evner, tjek: www.kagekonen.com - tjek hendes galleri ud

Anmeld

8. juni 2009

Matsør

Profilbillede for Matsør
Linemus: den opskrift på bund og fyld, som jeg bruger er vist til 16-20 prs. Den passer til en alm. røreskål, når den skal ligges sammen.

Anmeld

8. juni 2009

Tynen

cmks2007 skriver:

Og for yderligere inspiration - og dyb misundelse over andres evner, tjek: www.kagekonen.com - tjek hendes galleri ud

WOW!!!
Det kan sgu da ikke lade sig gøre, det der..

Anmeld

8. juni 2009

Matsør

Profilbillede for Matsør
Nej, det er helt vildt. Hvem der bare havde de evner!

Anmeld

8. juni 2009

ka li ja

Tynen skriver:

Du ringer bare når der skal testes!
Er sikker på at Kalaha også er klar..

jeg er altid klar på kage!!!!

Anmeld

8. juni 2009

linemus

cmks2007 skriver:

Linemus: den opskrift på bund og fyld, som jeg bruger er vist til 16-20 prs. Den passer til en alm. røreskål, når den skal ligges sammen.

Ligger opskriften på min-mave? Eller andetsteds?

Hvordan smager det der mmf? Er det sådan noget vildt sukkersødt noget? Er én portion nok til din kage?

Kan man købe pastafarve i Panduro?

Wauw nogle vilde kager hun laver, hende kagekonen 

Anmeld

9. juni 2009

Tynen

linemus skriver:

Kan man købe pastafarve i Panduro?

Der er 2 link på side 1.. Der skulle man gerne kunne købe det der farve

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.