Hvornår stod de fast - og hvornår fødte I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. november 2012

FruK

Steinbrenner skriver:

Jeg har fået fortalt at den følelse du beskriver med at det presser på dit underliv, kan være fordi du er flergangs fødende og din bækkenbund er mere slap i forhold til hvis du var førstegangs fødende.

Jeg er selv 36+1 og 3 gangs fødende og jeg har følt det pres ned af i over en månded nu, jeg har dog fået at vide at min bebs står fast i bækkenet og har gjort det siden uge 34+

Det er 7 år siden jeg sidst var gravid så jeg ved godt hvor meget man kan nå at glemme

Ja, jeg synes godt nok også at jeg har glemt en del. Og så er der meget der er anderledes nu... da jeg var højgravid med min søn, gik jeg og malede paneler mm i timevis - det var der ingen problemer i dengang, hvis bare man brugte den rigtige maling. 

Og så troede jeg at man efter et vist antal år, kom til at fungere dæm førstegangs fødende igen - men det gør man åbentbart ikke uanset hvor mange år der går... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2012

FruK

Amandas-mor skriver:

Min datter stod fast i bækkenet meget tideligt. Tror nærmest at det var 2 måneder før termin. Men jeg fødte først 14 dage over tid ved igangsættelse.

Jeg husker kun virkelig godt den der trykkende fornemmelse og alt det du beskriver. Jeg syntes nærmest at det føltes som om man når som helst bare kunne tabe barnet ud (selv om man self. ikke gør det).

Jeg undres dog over at du, som 2 gangs fødende, har barnets hovede stående fast så længe før, for jeg mener at have læst at det først sker sent 2 gang. Men måske det er fordi det er noget tid siden du har født sidst

Ja, det føles nemlig som om det hele er på vej ud...  Men det er det jo nok ikke. 

Anmeld

23. november 2012

Ønskeønskeønskebarn

FruK skriver:

Jeg er 33+4 i dag og har i længere tid haft en del plukkeveer. Jeg er blevet deltidssygemeldt på grund af plukkeveer og fordi der føles som om bebs ligger meget langt nede og trykker på blære mm. Ikke videre behageligt. De sidste dage har jeg der ud over haft murren (ikke ligefrem smerter) i perioder - som menssmerter og hen over lænden.

Jeg var hos lægen i går og bad hende mærke efter og hun mener at bebs står fast med hovedet helt nede i bækkenet, og det er derfor det trykker meget. Hun mener dog ikke at det har noget at sige i forhold til, hvornår jeg føder.

Jeg er 2. gangsfødende, men min søn er næsten 10 år og jeg har glemt det meste! 

Min søn er født en uge efter termin, og ifølge mine gamle notater fik jeg først at vide 1-2 uger før, at han stod fast. Og jeg kan slet ikke mindes at det føltes sådan her flere måneder før. Måske bare fordi jeg har glemt det - eller fordi det er anderledes 2. gang...?

Hvad er jeres erfaringer... Hvornår stod de fast, eller hvornår følte I trykken nedadtil i forhold til, hvornår I så fødte?

Jeg skal først til jordemoder igen d. 12/12, men er lidt nysgerrig efter om hun ville være enig med lægen i, at jeg ligeså godt kan gå over tid som føde for tidligt... 

Vores dreng stod fast i uge 33 og jeg fødte 41+3:-s

Anmeld

23. november 2012

Steinbrenner

FruK skriver:

Ja, jeg synes godt nok også at jeg har glemt en del. Og så er der meget der er anderledes nu... da jeg var højgravid med min søn, gik jeg og malede paneler mm i timevis - det var der ingen problemer i dengang, hvis bare man brugte den rigtige maling. 

Og så troede jeg at man efter et vist antal år, kom til at fungere dæm førstegangs fødende igen - men det gør man åbentbart ikke uanset hvor mange år der går... 

Min nuværende graviditet  er også meget anderledes end de to andre, jeg var da sikker på at efter så mange års pause blev det nok en nem graviditet, men nej nej, jeg blev sygemeldt fra uge 17 pga af bækkenløsning og mine hænder sover konstant pga vand i kroppen, jeg er virkelig blevet overrasket over hvor hårdt det har været denne gang.

Anmeld

23. november 2012

SaNiNa

ingen af mine børn stod rigtig fast

Vores dreng stod så skvæt at hver gang jeg fik en ve reagerede han vldsomt fordi han ikke kunne komme ned ad.

Vores pige kom bare aldrig så langt ned at hun stod fast hun smuttede op igen efter 9 timers fødsel

De blev begge taget ved aks efter 1 døgn fødsel og uden egne veer.

Bestem ikke nogle solstråle historier

Anmeld

23. november 2012

MMOGM

FruK skriver:

Jeg er 33+4 i dag og har i længere tid haft en del plukkeveer. Jeg er blevet deltidssygemeldt på grund af plukkeveer og fordi der føles som om bebs ligger meget langt nede og trykker på blære mm. Ikke videre behageligt. De sidste dage har jeg der ud over haft murren (ikke ligefrem smerter) i perioder - som menssmerter og hen over lænden.

Jeg var hos lægen i går og bad hende mærke efter og hun mener at bebs står fast med hovedet helt nede i bækkenet, og det er derfor det trykker meget. Hun mener dog ikke at det har noget at sige i forhold til, hvornår jeg føder.

Jeg er 2. gangsfødende, men min søn er næsten 10 år og jeg har glemt det meste! 

Min søn er født en uge efter termin, og ifølge mine gamle notater fik jeg først at vide 1-2 uger før, at han stod fast. Og jeg kan slet ikke mindes at det føltes sådan her flere måneder før. Måske bare fordi jeg har glemt det - eller fordi det er anderledes 2. gang...?

Hvad er jeres erfaringer... Hvornår stod de fast, eller hvornår følte I trykken nedadtil i forhold til, hvornår I så fødte?

Jeg skal først til jordemoder igen d. 12/12, men er lidt nysgerrig efter om hun ville være enig med lægen i, at jeg ligeså godt kan gå over tid som føde for tidligt... 

Marcus stod fast i uge 30, og jeg gik en uge over termin 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.