Jeg er 33+4 i dag og har i længere tid haft en del plukkeveer. Jeg er blevet deltidssygemeldt på grund af plukkeveer og fordi der føles som om bebs ligger meget langt nede og trykker på blære mm. Ikke videre behageligt. De sidste dage har jeg der ud over haft murren (ikke ligefrem smerter) i perioder - som menssmerter og hen over lænden.
Jeg var hos lægen i går og bad hende mærke efter og hun mener at bebs står fast med hovedet helt nede i bækkenet, og det er derfor det trykker meget. Hun mener dog ikke at det har noget at sige i forhold til, hvornår jeg føder.
Jeg er 2. gangsfødende, men min søn er næsten 10 år og jeg har glemt det meste! 
Min søn er født en uge efter termin, og ifølge mine gamle notater fik jeg først at vide 1-2 uger før, at han stod fast. Og jeg kan slet ikke mindes at det føltes sådan her flere måneder før. Måske bare fordi jeg har glemt det - eller fordi det er anderledes 2. gang...?
Hvad er jeres erfaringer... Hvornår stod de fast, eller hvornår følte I trykken nedadtil i forhold til, hvornår I så fødte?
Jeg skal først til jordemoder igen d. 12/12, men er lidt nysgerrig efter om hun ville være enig med lægen i, at jeg ligeså godt kan gå over tid som føde for tidligt... 
Anmeld