Hvornår stod de fast - og hvornår fødte I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.356 visninger
15 svar
0 synes godt om
22. november 2012

FruK

Jeg er 33+4 i dag og har i længere tid haft en del plukkeveer. Jeg er blevet deltidssygemeldt på grund af plukkeveer og fordi der føles som om bebs ligger meget langt nede og trykker på blære mm. Ikke videre behageligt. De sidste dage har jeg der ud over haft murren (ikke ligefrem smerter) i perioder - som menssmerter og hen over lænden.

Jeg var hos lægen i går og bad hende mærke efter og hun mener at bebs står fast med hovedet helt nede i bækkenet, og det er derfor det trykker meget. Hun mener dog ikke at det har noget at sige i forhold til, hvornår jeg føder.

Jeg er 2. gangsfødende, men min søn er næsten 10 år og jeg har glemt det meste! 

Min søn er født en uge efter termin, og ifølge mine gamle notater fik jeg først at vide 1-2 uger før, at han stod fast. Og jeg kan slet ikke mindes at det føltes sådan her flere måneder før. Måske bare fordi jeg har glemt det - eller fordi det er anderledes 2. gang...?

Hvad er jeres erfaringer... Hvornår stod de fast, eller hvornår følte I trykken nedadtil i forhold til, hvornår I så fødte?

Jeg skal først til jordemoder igen d. 12/12, men er lidt nysgerrig efter om hun ville være enig med lægen i, at jeg ligeså godt kan gå over tid som føde for tidligt... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2012

Lullaby

Den ældste stod hun fast 4 uger før, blev sat igang 5 dage før termin, nr. 2 stod fast 3 mdr før  - hun kom selv 5 dage før termin, nu 3. gang er jeg 35+5 og hun står endnu ikke fast

Anmeld

22. november 2012

FruK

Lullaby skriver:

Den ældste stod hun fast 4 uger før, blev sat igang 5 dage før termin, nr. 2 stod fast 3 mdr før  - hun kom selv 5 dage før termin, nu 3. gang er jeg 35+5 og hun står endnu ikke fast

Dejligt at høre, at de godt kan stå fast så længe før og så alligevel ikke komme for tidligt. Det føles bare nærmest som om hun er på vej ud... 

Anmeld

22. november 2012

FruK

Ikke andre? 

Anmeld

22. november 2012

Frøken J.

FruK skriver:

Jeg er 33+4 i dag og har i længere tid haft en del plukkeveer. Jeg er blevet deltidssygemeldt på grund af plukkeveer og fordi der føles som om bebs ligger meget langt nede og trykker på blære mm. Ikke videre behageligt. De sidste dage har jeg der ud over haft murren (ikke ligefrem smerter) i perioder - som menssmerter og hen over lænden.

Jeg var hos lægen i går og bad hende mærke efter og hun mener at bebs står fast med hovedet helt nede i bækkenet, og det er derfor det trykker meget. Hun mener dog ikke at det har noget at sige i forhold til, hvornår jeg føder.

Min søn er født en uge efter termin, og ifølge mine gamle notater fik jeg først at vide 1-2 uger før, at han stod fast. Og jeg kan slet ikke mindes at det føltes sådan her flere måneder før. Måske bare fordi jeg har glemt det - eller fordi det er anderledes 2. gang...?

Hvad er jeres erfaringer... Hvornår stod de fast, eller hvornår følte I trykken nedadtil i forhold til, hvornår I så fødte?

Jeg skal først til jordemoder igen d. 12/12, men er lidt nysgerrig efter om hun ville være enig med lægen i, at jeg ligeså godt kan gå over tid som føde for tidligt... 

Rose stod helt fast op mod termin, men hoppede op igen, så det betyder ikke nødvendigvis noget. Jeg gik i fødsel uden hun stod fast (41+1) og fødte på 6½ time. Det havde nok kun varet 4-5 timer, hvis ikke jeg skulle stå på alle mulige måder for at få hende helt ned i bækkenet. Så ja, de kan godt smutte op igen

Anmeld

22. november 2012

Mettefpigen

Lukas stod fast ca i uge 27-28 og fødte i 38+1 :-)

Anmeld

22. november 2012

FruK

Tak for svar 

Lægen har jo nok ret så - dejligt hvis det ikke betyder at der er større risiko for, at hun kommer før. 

Anmeld

23. november 2012

Steinbrenner

Jeg har fået fortalt at den følelse du beskriver med at det presser på dit underliv, kan være fordi du er flergangs fødende og din bækkenbund er mere slap i forhold til hvis du var førstegangs fødende.

Jeg er selv 36+1 og 3 gangs fødende og jeg har følt det pres ned af i over en månded nu, jeg har dog fået at vide at min bebs står fast i bækkenet og har gjort det siden uge 34+

Det er 7 år siden jeg sidst var gravid så jeg ved godt hvor meget man kan nå at glemme

Anmeld

23. november 2012

Tulle28

Min datter stod fast uge 36, hvis ikke før. Jeg fødte 41+3.

Anmeld

23. november 2012

Tona

FruK skriver:

Min datter stod fast i bækkenet meget tideligt. Tror nærmest at det var 2 måneder før termin. Men jeg fødte først 14 dage over tid ved igangsættelse.

Jeg husker kun virkelig godt den der trykkende fornemmelse og alt det du beskriver. Jeg syntes nærmest at det føltes som om man når som helst bare kunne tabe barnet ud (selv om man self. ikke gør det).

Jeg undres dog over at du, som 2 gangs fødende, har barnets hovede stående fast så længe før, for jeg mener at have læst at det først sker sent 2 gang. Men måske det er fordi det er noget tid siden du har født sidst

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.