Anonym skriver:
Tusind tak for dine
, håber også sådan at jeg får en normal fødsel denne gang..
Hvordan var dine fødsler, hvis du vil fortælle det??
I den første graviditet fik jeg aks pga ssf i uge 34, så nåede aldrig at gå i fødsel. Selve mit aks var en rigtig god oplevelse, det var tiden efter der var øv. Jeg fik thea kl 23.15, lørdag aften, men så hende først omkring kl 13-14 næste dag, da jeg blev rigtig, rigtig syg af morfinen. Jeg ku ik tåle det og kom på noget andet. Jeg ka nærmest ik huske de første 3 dage efter kejsersnittet.
Her anden gang var jeg meget i tvivl om, om jeg sku vælge at føde normalt eller vælge pks. Jeg sku ha en epidural blokade, da jeg har for højt blodtryk. Valgte at prøve selv, da jeg tænkte at tiden efter nok fysisk var nemmer.
Men fordi jeg ik tåler morfin, fik jeg en allergisk reaktion på epiduralen. Fik voldsomme rysteture, kastede op, fik kløe over alt, og fik feber. Jeg lå på fødebriksen gennem hele fødslen, og havde det rigtig godt med det. Jeg ku mærke alle veer osv. På et tidspunkt, stod der 5 mennesker inde ved mig og snakkede om aks, fordi jeg var så dårlig, men baby havde det perfekt. Fik på en eller anden måde sagt til dem at de bare ku smutte, for jeg ku altså sagtens selv klare det her. Fik at vide at jeg fik ca 30 min, så ville de komme igen og vudere om det gik ok. Da de kom tilbage, var baby helt nede og jeg fik lov til at føde selv. Fik en styrtblødning og mistede 1,4 L blod.
Begge mine fødsler har været helt fantastiske, selvom de ik helt gik efter planen. Jeg har aldrig været ked af mit kejsersnit og dagende efter. Jeg tænker at jeg ka huske de vigtigste ting, og at begge Mie børn er kommet til verden sunde og raske.
Sku vi engang vælge barn nr 3, tror jeg det bliver ved pks, da jeg allerede nu ved jeg bliver syg af epiduralen og at det ka ende med aks. Jeg må indrømme at jeg fysisk kom mig hurtiger efter mit aks, end efter min almfærdsel. Ved ik om det ku bruges til noget?? Vh stine