Anden fødsel i forhold til første????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. november 2012

Lise

Første gang 38+3 og anden gang 40+0.

Du kan ikke regne med at i du igen føder 10 dage før termin. Jeg tænkte som dig, og følte jeg var gået 11 dage over tid da jeg ramte terminsdagen - de sidste 11 dage var ulidelige  Fordi jeg havde sat mig i hovedet at jeg igen ville føde 38+3

Men du kan godt forvente at det går stærkt. Jeg fødte første gang på 8 timer (vandafgang til fødsel), og anden gang på 1 t. og 37 min (3 cm åben -> fødsel). Så reager hurtigt når du mærker noget.

Held og lykke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2012

Den lykkelige

Krisørensen skriver:

1. fødsel gik mit vand kl 01, og min søn kom ud kl 6.13 (så lidt over 5 timer)

2. fødsel  gik vandet kl 9.15, og min datter kom ud kl 9.52 (så 37 min).

Så anden gang gik noget hurtigere end første gang.

Det var da helt vildt!! Men du havde da veer inden vandet gik ikke?

Anmeld

20. november 2012

Camulla

MLT skriver:

Lige nu er klokken ikke engang 04:00, og jeg kan simpelthen ikke sove .. Jeg ligger og tænker på, at hvis lillebror ønsker at melde sin ankomst, på samme tidspunkt, som hans søster, så vil kan komme til verdenen på næste lørdag (10 dage før termin) - Det er jo snart!  

Jeg er overhovedet ikke bange for selve fødslen, men jeg er skide bange for, at vi ikke kan nå på sygehuset! Min første fødsel gik RIGTIG stærkt.
Kort fortalt: jeg skulle på sygehuset og have smertestillende, da jeg havde haft lidt ondt i løbet af dagen, og de vil give mig noget at sove på. Da vi ankommer til sygehuset går vandet lige pludselig, og veerne begynder for alvor. 2 timer efter at vandet er gået, er prinsessen ude 

Mit spørgsmål lyder så på, om hvornår i fødte (uge) i forhold til første gang, og om det gik hurtigere, som man altid høre??? 

Første gang gik jeg 14 dage over og det var en meget lang fødsel på 19 timer hvor jeg fik epidural. Anden gang fødte jeg 1 dag over termin og det tog halvt så lang tid. Han var ude 3 timer efter vi ankom til sygehuset og det var uden smertestillende

Anmeld

20. november 2012

Krisørensen

Den lykkelige skriver:

Det var da helt vildt!! Men du havde da veer inden vandet gik ikke?

Jo, men jeg var ikke sikker på det var veer..... Jeg synes ikke de var så slemme som første gang. Vi valgte dog at tage på sygehuset. Her ankom vi 7.15 hvor jordemoderen undersøgte mig, og hun blev noget overrasket, da hun fandt ud af, jeg var 8 cm åben. Hvilket jeg egentlig også selv blev.... Så jeg lå bare og ventede på der virkelig kom gang i veerne. Så til sidst sagde jordemoderen at hun ville tage vandet kl 9.15, hvis der ikke snart skete noget. Og kl 9.15 tog hun vandet og så gik det stærkt. 

Så det var godt vi valgte at tage på sygehuset alligevel 

Anmeld

20. november 2012

mortilnoahogmelina

Første fødsel startede kl 6 om morgenen med veer . Kom ind kl 22.30 fødte 01.39 ..
2 fødsel startede kl 17.. fødte 22.47.

Anmeld

20. november 2012

mortilnoahogmelina

Mortil2tiloktober skriver:

Første fødsel startede kl 6 om morgenen med veer . Kom ind kl 22.30 fødte 01.39 ..
2 fødsel startede kl 17.. fødte 22.47.

1 fødsel 39+6.
2 fødsel 40+2

Anmeld

20. november 2012

_-Kathrine-_

Følger lige med her...
Jeg fødte 40+4 første gang på 6 1/2 time og har termin igen om 5 uger, så jeg er også meget nervøs for om vi når på Skejby i tide...!

Anmeld

20. november 2012

MamaJakob

MoarHvidovre skriver:

1. gang fødte jeg i 38+6 og forventede også, at jeg ville gøre det 2. gang. Men det blev først i 40+5. Jeg følte, at jeg fik over fra 38+6.

1. gang varede i 12 timer og 2. fødsel var noget hårdere og varede i 22 timer.

Måske ikke det du helt ville hører.

Hvor er det sjovt (og så alligevel ikke!), at du skriver det! 

Jeg fødte 39+4 første gang (lidt senere end dig), og det tog ca. 12 timer. Nu er jeg så 40+6 i min anden graviditet, og føler - præcis ligesom du beskriver - at jeg gik over tid, da jeg ramte dagen for min sidste fødsel 

...efter dit indlæg begynder jeg så også at frygte lidt, at fødslen (når den kommer) bliver laaaaaaaang

Anmeld

20. november 2012

morethanperfect

MLT skriver:

Lige nu er klokken ikke engang 04:00, og jeg kan simpelthen ikke sove .. Jeg ligger og tænker på, at hvis lillebror ønsker at melde sin ankomst, på samme tidspunkt, som hans søster, så vil kan komme til verdenen på næste lørdag (10 dage før termin) - Det er jo snart!  

Jeg er overhovedet ikke bange for selve fødslen, men jeg er skide bange for, at vi ikke kan nå på sygehuset! Min første fødsel gik RIGTIG stærkt.
Kort fortalt: jeg skulle på sygehuset og have smertestillende, da jeg havde haft lidt ondt i løbet af dagen, og de vil give mig noget at sove på. Da vi ankommer til sygehuset går vandet lige pludselig, og veerne begynder for alvor. 2 timer efter at vandet er gået, er prinsessen ude 

Mit spørgsmål lyder så på, om hvornår i fødte (uge) i forhold til første gang, og om det gik hurtigere, som man altid høre??? 

Ved den 1. fødte jeg 40+4 ..

Ved den 2. fødte jeg 40+0

Min første fødsel varede 8 timer , min anden fødsel varede 4 timer ..
Men de startede på samme måder  

Anmeld

20. november 2012

Den lykkelige

Krisørensen skriver:

Jo, men jeg var ikke sikker på det var veer..... Jeg synes ikke de var så slemme som første gang. Vi valgte dog at tage på sygehuset. Her ankom vi 7.15 hvor jordemoderen undersøgte mig, og hun blev noget overrasket, da hun fandt ud af, jeg var 8 cm åben. Hvilket jeg egentlig også selv blev.... Så jeg lå bare og ventede på der virkelig kom gang i veerne. Så til sidst sagde jordemoderen at hun ville tage vandet kl 9.15, hvis der ikke snart skete noget. Og kl 9.15 tog hun vandet og så gik det stærkt. 

Så det var godt vi valgte at tage på sygehuset alligevel 

Ej hvor er det utrolig! Sikke nogle fødsler.. Kunne du følge med selv, sådan mentalt når det gik så stærkt?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.