Anden fødsel i forhold til første????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.490 visninger
23 svar
0 synes godt om
20. november 2012

MLT

Lige nu er klokken ikke engang 04:00, og jeg kan simpelthen ikke sove .. Jeg ligger og tænker på, at hvis lillebror ønsker at melde sin ankomst, på samme tidspunkt, som hans søster, så vil kan komme til verdenen på næste lørdag (10 dage før termin) - Det er jo snart!  

Jeg er overhovedet ikke bange for selve fødslen, men jeg er skide bange for, at vi ikke kan nå på sygehuset! Min første fødsel gik RIGTIG stærkt.
Kort fortalt: jeg skulle på sygehuset og have smertestillende, da jeg havde haft lidt ondt i løbet af dagen, og de vil give mig noget at sove på. Da vi ankommer til sygehuset går vandet lige pludselig, og veerne begynder for alvor. 2 timer efter at vandet er gået, er prinsessen ude 

Mit spørgsmål lyder så på, om hvornår i fødte (uge) i forhold til første gang, og om det gik hurtigere, som man altid høre??? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2012

De3Guldklumper

MLT skriver:

Lige nu er klokken ikke engang 04:00, og jeg kan simpelthen ikke sove .. Jeg ligger og tænker på, at hvis lillebror ønsker at melde sin ankomst, på samme tidspunkt, som hans søster, så vil kan komme til verdenen på næste lørdag (10 dage før termin) - Det er jo snart!  

Jeg er overhovedet ikke bange for selve fødslen, men jeg er skide bange for, at vi ikke kan nå på sygehuset! Min første fødsel gik RIGTIG stærkt.
Kort fortalt: jeg skulle på sygehuset og have smertestillende, da jeg havde haft lidt ondt i løbet af dagen, og de vil give mig noget at sove på. Da vi ankommer til sygehuset går vandet lige pludselig, og veerne begynder for alvor. 2 timer efter at vandet er gået, er prinsessen ude 

Mit spørgsmål lyder så på, om hvornår i fødte (uge) i forhold til første gang, og om det gik hurtigere, som man altid høre??? 

1: 39+1

2: 39+3

Anden fødsel var 20 min kortere end den første og jeg har også født på et par timer. Min Jm var ude i en hjemmefødsel men trods min nervøsitet over at jeg måske ikke ville nå sygehuset var jeg mere nervøs over en hjemmefødsel hvis der nu skulle opstå problemer.

Anmeld

20. november 2012

TbCp

Første gang uge 35+2 - "for"vandet gik kl 6.30 og han blev taget ved akut kejsersnit 21.23 - så ca 15 timer

2. gang uge 32+2 - veerne startede ved 20-21 tiden og han er født næste dag kl 13.59 - så ca 17-18 timer

Anmeld

20. november 2012

Malli

MLT skriver:

Jeg kan sagtens huske de tanker. Jeg var også mega bekymrer for ikke at kunne nå afsted i tide, da jeg med min første fik veer meget pludseligt og 3 1/2 time efter var hun født :/
Med lillesøster må det siges at det gik væsentlig hurtigere.
Ligesom ved første fødsel, kom veerne som lyn fra en klar himmel og med absolut ingen pauser imellem.
Vi skyndte os afsted og hun er født en time efter.

Den første fødte jeg på termins dato, og nummer 2 fødte eg 8 dage før termin

Held og lykke med fødslen, jeg tror nu nok du skal kunne mærke når noget ikke er som det plejer. Min intuition var i hvertfald rigtig

Anmeld

20. november 2012

CamiRon

MLT skriver:

1. fødsel var jeg 39+5, vandet gik kl. 20.00 og jeg fødte kl. 22.32.

2. fødsel var jeg 40+0, vandet gik kl. 20.20 og jeg fødte kl. 21.20

Uanset hvad, så hjælper det ikke at bekymre dig for du aner ikke hvordan din fødsel og tiden op til vil blive. Hellere være godt forberedt på den gode måde, som at have tasken i bilen, aftaler på plads hvis der er større søskende og tal dine bekymringer igennem med din JM. 

Anmeld

20. november 2012

GitteC78

1. gang gik vandet 6 dage før termin kl. 20 om aftenen og han var første ude dagen efter kl 21.25 (altså 25½ time fra vand afladning til fødsel)

2. gang vandet gik dagen før termin kl 19, og hun var ude på selve termins dagen kl. 9.25 om morgenen (altså 14½ time fra vand afladning til fødsel)

Anmeld

20. november 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

1. gang fødte jeg i 38+6 og forventede også, at jeg ville gøre det 2. gang. Men det blev først i 40+5. Jeg følte, at jeg fik over fra 38+6.

1. gang varede i 12 timer og 2. fødsel var noget hårdere og varede i 22 timer.

Måske ikke det du helt ville hører.

Anmeld

20. november 2012

Krisørensen

1. fødsel gik mit vand kl 01, og min søn kom ud kl 6.13 (så lidt over 5 timer)

2. fødsel  gik vandet kl 9.15, og min datter kom ud kl 9.52 (så 37 min).

Så anden gang gik noget hurtigere end første gang.

Anmeld

20. november 2012

Ciss

Vores den første kom 10 dage før termin og på 3 timer fra første tegn - omtrent som hos dig.

Den næste kom dagen før termin - og også på tre timer.

Jeg tror, anden fødsel kunne være gået hurtigere, men jeg var fysisk udslidt efter de sidste tre måneder, hvor jeg havde kastet op 2-3 gange pr dag. Det tror jeg var udslagsgivende for min del.

Jeg var også meget nervøs for, hvor hurtigt det ville gå, så jeg ringede, så snart jeg var sikker på, at det var ordentligt i gang, og vi fik lov til at komme derop med det samme.

for at du får en god og nem fødsel.

Anmeld

20. november 2012

Kief31

Første fødsel 3 dage før termin en lang fødsel, anden gang 3 dage efter termin en kort fødsel..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.