Gik du over tid ligesom din mor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. november 2012

Aabye

BabyWish2012 <3 skriver:

Ja okay, kan godt se der ikke var ret meget tilfælles med jeres fødsler

Dejligt det gik så hurtigt for dig at få dem ud!

Nr to måtte nu godt ha taget lidt kortere tid.. :/ Endte på neonatal med ham i 4 dage pga han havde en sammenklappet lunge, havde smerter, og hans blodsukker var helt af helvedes til.. Hans krop kunne ikke følge med til den hurtige fødsel.. Så han måtte nu gerne ha haft lidt mindre travlt med at komme til verdenen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2012

Ciss

Både mine graviditeter og fødsler ligener min mors meget.

Ingen kvalme, hurtige fødsler før termin, meget stor problemer med mælkeproduktion osv.

MEN: Ingen af mine søstre har haft det på den måde, så jeg tror, det er lidt tilfældigt, at jeg åbenbart har arvet nogle fysiske karaktertræk fra hende.

Anmeld

20. november 2012

SussieThyssen

BabyWish2012 <3 skriver:

Puha, læste godt dine historier med de små fostre, det gør mig ondt Det må have været forfærdeligt at gå igennem! Men dejligt at du alligevel på trods fik 3 skønne børn ud af det.

Hvordan har din mor det med hun kun fik dig trods alle de dødsfødte?

Hun er glad for, at hun trods alt fik mig.

Jeg tror man er taknemmelig hvis det bare lykkes EN gang, så kan man lettere komme igennem alt det andet.
Hverken min mor eller jeg har det med at sidde fast i sørgelige begivenheder. Vi ved der er en mening med alt, og når ting sker, jamen så sker de af en grund, og det må man så bøje sig for,
men vi tror også på, at man ikke skal give op, men blive ved med at prøve, så længe man orker.

Anmeld

20. november 2012

twinny

https://www.baby.dk/debat/90285pi1/foedsel/har-i-og-er-i.aspx

Hihi. jeg lavede selv en tråd, da jeg var gravid Men jeg fødte 14 dage før, da jeg blev sat igang.

Anmeld

20. november 2012

LilleMie

BabyWish2012 <3 skriver:

Gik du over termin ligesom din mor eller fødte du på termins dagen eller andet?

Har du evt. haft en lignende graviditet som din mor da hun var gravid?

Jeg har haft et meget lignende mønster ligesom min mor. Min mor havde også en MA inden hun blev gravid med min storesøster. Så gik hun 10 dage over tid med min søster. Så havde hun en spontan abort imellem min søster og graviditeten med mig. Hun gik 13 dage over med mig.

Min mor var sat d. 24 februar og fødte mig d. 9 marts. Jeg har termin d. 26 februar og er spændt på at se hvornår vores pige kommer.

Indtil videre har vi haft en ret ens graviditeten, både med måden vi voksede på og alle de mål osv. på vores journal

Så er interesseret i at hører om jeres graviditet mindede om jeres mor? Eller slet ikke?

Her synes vi det er vildt spøjst og lidt specielt  

Min mors og min graviditet har generelt lignet hinanden meget på den måde, at ingen af os har haft de store gener og vægtforøgelsen sad ved os begge lige midt på maven, men så hører lighederne også op 

Hun havde graviditetsbetinget sukkersyge, det fik jeg heldigvis ikke. Hun gik over 14 dage over med både min bror og jeg, jeg fødte 17 dage før termin. Jeg blev født ved kejsersnit efter ca. 16 timer med veer (min lillebror PKS), min fødsel varede 7 timer fra vandafgang. Hun fik strækmærker og jeg fik ingen (denne gang! Hvilket måske skyldes at min mave ikke blev strukket de ekstra ca. 5 uger, hun var gravid længere end mig). Jeg havde en fødselsvægt på 4500 g (og min bror 4700) og vores datter 3260 g.

Men det korte svar på din overskift er, at nej jeg gik ikke over tid lige som min  mor 

Anmeld

21. november 2012

Mathilde

Ej hvor spøjst, sikke en lighed Min mor brugte heller ikke længe på at få min søster og jeg ud, så håber det samme for mig selv

Jeg krydser for din anden fødsel går ukompliceret

Det ville være dejligt for dig, hvis det går nemt som for din mor Det kan dog også gå for hurtigt synes jeg. For mig var det meget voldsomt og jeg var slet ikke med mentalt. Fødte ca. 20-30 min efter jordemoderen kom.... Voldsomt og smertefuldt! Men dejligt ukompliceret

Forresten vejede jeg 2840g og min datter 2810g., så også en lighed der

Anmeld

15. december 2012

mny

Min mor fødte min søster 9 uger for tidligt, og mig 4 uger før tid. Selv har jeg termin idag, så nej jeg følger ikke min mor. Var dog sikker på at jeg ikke ville gå tiden ud, da både min søster og mor har født før terminsdato. Så der blev jeg snydt, håber snart han vil ud :-) 

Anmeld

16. december 2012

Fenja09

Jeg har haft et meget lignende mønster ligesom min mor. Min mor havde også en MA inden hun blev gravid med min storesøster. Så gik hun 10 dage over tid med min søster. Så havde hun en spontan abort imellem min søster og graviditeten med mig. Hun gik 13 dage over med mig.

Min mor var sat d. 24 februar og fødte mig d. 9 marts. Jeg har termin d. 26 februar og er spændt på at se hvornår vores pige kommer.

Indtil videre har vi haft en ret ens graviditeten, både med måden vi voksede på og alle de mål osv. på vores journal

Så er interesseret i at hører om jeres graviditet mindede om jeres mor? Eller slet ikke?

Ja, det meste af min graviditet og fødsel mindede om min mors. Vi har begge født tæt på termin, eller dvs jeg selv er født to dage før termin, min søster to dage over og min datter er født 1 dag over termin.

Jeg fødte min datter på 2 timer, og min mor fødte mig på 2 timer. Jeg har ingen strækmærker efter graviditet, kunne sagtens amme og har haft en ret "nem" og dejlig graviditet nøjagtig som min mor havde med mig.

/Fenja

Anmeld

16. december 2012

LR85

BabyWish2012 <3 skriver:

Vores graviditeter lignede hinanden fuldstændig. 

Men hun fødte halvandenmåned for tidligt og jeg er gået iver tid begge gange. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.