Flytning før eller efter graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. november 2012

Anonym trådstarter

Mortil2tiloktober skriver:

Jeg ville klart gøre det før ..

Vi flyttede 1 måned efter fødslen og jeg blev så stresset af det at min amning gik i vasken ..

Så jeg ville til en hver tid have gjort det før så der var ro på ..
Jeg er simpelthen et ordens menneske uden lige og jeg går ikke I seng før alt er på plads sammen dag som jeg flytter ..

Sådan har jeg det tildels også, blev små sindsyg sidst vi flyttede fordi der gik noget tid før det hele var på plads, og vil rigtig gerne amme når den lille kommer, især når både jeg og min forlovede er allergikere, så kan godt se at det kunne blive et problem når det angår amning hvis man bliver stresset over flytning. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2012

Mettefpigen

Vi flyttede da bassen var ca 4 måneder..... Vi havde ham passet i nogle dage mens vi ordnede en masse ting..... Ville gerne have flyttet før men kunne ikk finde en bolig.. Men ville 100% gøre det inden fødslen..

Anmeld

18. november 2012

Anonym trådstarter

Må sige at efter hvad jeg har set i har skrevet bliver det før fødslen hvis vi kan få det hele til at hænge sammen. 
Den nuværende lejlighed skal jo også opsige osv

Men tak for alle rådne, det var rart med andres syn på sagen!  

Anmeld

18. november 2012

FrkZier

Anonym skriver:

Hej

Jeg står i den situation at jeg lige er flyttet til en by sammen med min forlovede i juli hvor jeg kender stort set alle, men problemet er at hverken min forlovede eller jeg har noget familie her, og når den lille melder sin ankomst i marts har vi besluttet os for at flytte hen omkring noget af hans familie. 
Vores store dilemma er bare nu om det skal gøres inden den lille kommer, altså i starten af 2013, eller vente til at fødslen er ovre?

Nogen der har prøvet det ene eller begge dele og kan give nogle råd?

Vi kan ikke være sikre på vores egen bolig inden fødslen, men kan være sikker på at have et sted at være. 

jeg ville gøre det inden fødselen, hvis i altså kan finde et sted at flytte ind i inden

Anmeld

18. november 2012

LinLin

Anonym skriver:

Så du "fortryder" ikke at i gjorde det efter du havde født?  

Næ.... Vi søgte først en måned før termin - men der var altså ingen problemer. Barnet har jo heller ikke brug for et værelse lige når det er født, så det behøver du jo slet ikke gøre noget ved

Anmeld

18. november 2012

Amanda Stage

vi flyttede dengang jeg havde nogle måneder tilbage af graviditeten, men kort efter fik vi tilbudt noget større, så vi flyttede også dengang jeg lige havde født. For mig var der ikke den store forskel, for jeg var træt begge gange. Så det er op til dig, jeg tror dog ikke jeg personligt ville bryde mig om hvis jeg skulle bo hos andre, når der var en baby, for der har man faktisk meget brug for fred og bare være den lille familie sammen. 

Anmeld

18. november 2012

Anonym trådstarter

Det kræver at vi kan få styr på en masse ting før vi kan flytte, så det bliver afhængig af det, men håber at det hele kan overståes inden den lille kommer. Det virker mest overskueligt, især da jeg har nemt ved at blive stresset  
Men er i hvert fald rigtig glad for de forskellige synspunkter!  

Anmeld

18. november 2012

MogN

Vi har prøvet begge dele - da min datter var 3 mdr. Flyttede vi 70 km, jeg måtte ikk løfte da min livmoder drillede og havde stadig bækkenløsning, men syns de første 3 mdr af hendes liv var stresset fordi vi skulle finde lejlighed og vi lå i flytterod i noget tid..

Vi flyttede så igen i sidste uge og er i uge 28, selvom vi har vores datter på 2,5 har det bare været mindre stressende, og nyder at ha tiden til at gøre det hele hyggeligt for vores datter og baby. Med hensyns til at flytte og løfte har jeg denne gang slet ikk kunne hjælpe, da jeg er i risiko for at gå i fødsel, men syns stadig det er gået nemmere og bedre den her gang

Anmeld

18. november 2012

MamaJakob

Umiddelbart ville jeg helst gøre det før fødslen, men hvis I ikke er sikre på et sted inden, så ville jeg helt sikkert tage den med ro og vente - for det er bare ikke rart at føle sig under pres og føle, at man ligesom har en deadline i forbindelse med terminen; der er i forvejen tusinde andre ting at forholde sig til i forbindelse med fødslen.

Vi flyttede selv, da min søn var 5 måneder gammel, og det var absolut intet problem - men der gik selvfølgelig også et stykke tid. Nu er jeg gravid igen (havde termin i tirsdag, og vi venter stadig), og vi skal flytte her d. 1/12. Det er klart, at det er lidt stressende, men vi har sørget for at samle en masse familie/venner til at hjælpe og mht. udpakning osv., der regner jeg med at få tid til det under barlsen. Nu tager min kæreste ganske vist også lang barsel, så der er jeg jo temmelig priviligeret....  I øvrigt kan jeg ellers fortælle, at jeg har brugt de sidste par måneder af graviditeten til at forberede mig så meget som muligt; dvs. jeg har sorteret og ryddet op i alle vores ting på loftet og i lejligheden, sådan at tingene er nemme at finde frem igen osv. - plus at vi ikke får alt mulig l*** med hen i den nye lejlighed. 

Så med masser af forberedelse, tror jeg sagtens det kan lade sig gøre at gøre det umiddelbart efter fødslen - gi'r gerne en update, når vi er flyttet 

Anmeld

18. november 2012

Anonym trådstarter

MamaJakob skriver:

Umiddelbart ville jeg helst gøre det før fødslen, men hvis I ikke er sikre på et sted inden, så ville jeg helt sikkert tage den med ro og vente - for det er bare ikke rart at føle sig under pres og føle, at man ligesom har en deadline i forbindelse med terminen; der er i forvejen tusinde andre ting at forholde sig til i forbindelse med fødslen.

Vi flyttede selv, da min søn var 5 måneder gammel, og det var absolut intet problem - men der gik selvfølgelig også et stykke tid. Nu er jeg gravid igen (havde termin i tirsdag, og vi venter stadig), og vi skal flytte her d. 1/12. Det er klart, at det er lidt stressende, men vi har sørget for at samle en masse familie/venner til at hjælpe og mht. udpakning osv., der regner jeg med at få tid til det under barlsen. Nu tager min kæreste ganske vist også lang barsel, så der er jeg jo temmelig priviligeret....  I øvrigt kan jeg ellers fortælle, at jeg har brugt de sidste par måneder af graviditeten til at forberede mig så meget som muligt; dvs. jeg har sorteret og ryddet op i alle vores ting på loftet og i lejligheden, sådan at tingene er nemme at finde frem igen osv. - plus at vi ikke får alt mulig l*** med hen i den nye lejlighed. 

Så med masser af forberedelse, tror jeg sagtens det kan lade sig gøre at gøre det umiddelbart efter fødslen - gi'r gerne en update, når vi er flyttet 

Hvis det ikke ville nå at blive inden min termin at vi flyttede tror jeg helt klart også at vi ville gøre hvad vi kunne for at gøre flytningen så "smertefri" som muligt, heldigvis vil min forlovedes familie meget gerne hjælpe med at flytte når vi skal flytte hen omkring hvor de bor  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.