Med fare for at få rullende øjne men er der andre end

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juni 2009

Lise

Det er ikke mere end et par uger siden Simon fik flaske sidst. Han sad dog hos mig og fik den, og altså ikke med i seng. Men til sidst legede han bare med den, og det tog en krig fordi han selv ville holde den. Så en dag fik han en kop varm mælk i stedet, og det synes han var alle tiders. Det fik han så nogle gange indtil en dag jeg ikke gad at varme det til ham. Så nu får han børstet tænder, og så får han en kop vand, og så godnat. Og han har sgu accepteret det, lader det til...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2009

ivfmarie

Malte har en sutteflaske med vand med i seng. Ikke rigtig som en del af putte-ritualet, men bare til at stå i sengen, så han selv kan tage når han bliver tørstig. Og det gør han tit - der kan snildt ryge 200 ml i løbet af en nat!

Jeg tror bare han bliver ved med at få den flaske.. Jeg kunne selvfølgelig skifte den ud med herre-dyr kop med drikkeventil, som han kan drikke af om natten, men det fugerer jo fint med flaksen, så hvorfor skifte?

Marie

Anmeld

5. juni 2009

Sweet1978

Susan1978 skriver:

Emil som stadig får gonat flaske???

Han får 150 ml minimælk og elsker bare den rådne mælk...

vi er rigtig dårlige til at give ungerne mælk herhjemme i løbet af dagen og har tænkt at så får han da lidt..

Men det er jo selve flasken der er problemet..   eller hvornår er/blir det et problem?

Er vi virkelig de eneste? 

Det er helt okay at synes vi er ude på et skråplan for jeg havde selv håbet jeg kunne ha vænnet ham af med den inden han blev 2.. men er ikke sikker på jeg når det

Det kræver nok en uges skrigen også er det måske overstået.. men i øjeblikket er Ea mega krævende også er det bare så rart at Emil da ikke er umulig at lægge i seng..

nå what ever ville bare høre om vi virkelig er de eneste. ??

Susan aka BAD mom

Jeg har selv for nylig haft en lignende tråd i "ordet er frit", og mange rådede mig til at tage den fra hende med det samme. Men andre sagde også at jeg skulle føle mig helt parat til det før det lykkes, for gør man et halvhjeret forsøg mærker de det også kommer det ikke til at virke.

Danielle får 200ml vælling og hun ligger og falder i søvn med den, så får heller ikke børstet tænder efter.

Jeg nåede frem til at jeg lige vil have hende til at snakke så godt at jeg kan forklare ændringen til hende inden jeg gør noget, for synes det er synd bare at lave en kold tyrker uden hun er forberedt.

Anmeld

5. juni 2009

birgittemarie

Jeg er helt enig i, at I skal tage flasken fra dem, når det passer jer og ingen andre. Hvis sagen er den med tænder og mælk, tror jeg også, at det vil være en idé at skifte mælken ud med vand enten gradvist eller på tyrkisk, for det er nok mest hyggefornemmelsen ved flasken, de får svært ved at undvære. Og så ellers give dem et ordentligt skud mælk før tandbørstningen.

Vi har købt en drikkekop med tud, som ikke lækker i Bilka til omkring 49,- kroner og den har NM drukket godnat mælk af i over et års tid. Jeg kan ikke huske, hvad den hedder, men den fås i flere pangfarver og så har den sådan en vacum-byld på låget, som man trykker på og dermed suger luften ud og gør agregatet dryp-frit.

Knus B

Anmeld

6. juni 2009

Nadi

Oliver har ikke fået flaske siden nytårasaften, han sagde selv fra. I får ingen  af mig, jeg synes I skal gøre det I jeres eget tempo, det er jer der kender jeres børn bedst.

Oliver har en kusine der blev 2 i januar og hun får stadig flaske. Så bare rolig Susan du er ikke alene

Anmeld

6. juni 2009

Kaufie

William skal også have sin flaske med i seng - det er dog en af de drypfri med drikketud - og så er den fyldt med vand. Jeg har overvejet at den skulle skiftes ud med en kop før sovetid - men resten af indholdet forsvinder som regel i løbet af natten, så hvis han kan klare sig selv fremfor at jeg skulle derind 17 gange med en tår vand, så må han gerne beholde flasken.... Men altså, der er jo så kun med vand....

Som de andre ville min største bekymring på jeres ungers vegne også være tænderne - og ikke at de hygger med noget mange mener hører baby-stadiet til....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.