Kitkat92 skriver:
Fora er til frie tanker, som man måske ikke lige har lyst til at dele med dem, der er tættere på livet af een - sådan ser jeg det i hvert fald 
Nu kender jeg jo ikke din kæreste, så det er svært at komme med noget konkret. Personligt ville jeg forsøge at få ord på, hvorfor han ikke er klar. Nu er min egen kæreste ikke skræmt af kvinders evige hang til at snakke, så han bliver ikke irriteret eller vred, højst lidt ukoncentreret. Men der er jo nok andre mænd, der lukker sig inde, når man prikker for meget til dem. Specielt hvis de føler sig som et problem eller ser det som en svaghed hos dem selv (min begrænsede erfaring siger mig, at mænd hader at blive set som svage). Måske har han brug for tid til at tænke, for så at få skrevet ord på papir, der kan afklare, hvorfor han ikke er klar.
Jeg ved det ikke, jeg tror bare, at man skal finde grunden til, at han ikke er klar, for at kunne arbejde videre med løsningsforslag til: Hvordan bliver du klar?
Håber det kan hjælpe lidt som inspiration til at komme videre 
Du har absolut ret, det er ikke det man har lyst til at dele med sin mor, eller sine nære veninder..
Han lytter gerne, uden at blivr sur eller irriteret, men ja måske lidt ukoncentreret, som du skriver din kæreste også kan blive..
Ja, men han har som sådan fortalt problemet, som var hans frihed, hvortil jeg fortalte ham, at fordi man får et barn, så går ens liv jo ikke i stå.. Man kan stadig mange ting på trods af et barn..
Han kan ikke svare på, hvad der skal til, for at gøre ham klar.. Jeg har prøvet ikke at snakke så meget om det, så han kunne få lov til selv at tænke over det..
Men nu, hvor han havde lovet mig vi sku starte til september, hvilket han så ikke ville alligevel, såå snakker jeg om det igen, fordi jeg vil have han skal forstå hvor meget det betyder for mig - Ved ikke om det er forkert, men nu kan jeg ikke lade være mere.
Som jeg har sagt til ham, så har jeg gået i ½ år og glædet mig til at vi skulle igang også holder han det ikke alligevel, det var et stort slag at få i hovedet...