HcG spørsmål - hjææælp! :-O

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. november 2012

Rockertand

Anonym skriver:

Jeg er heller ikke lige med på, hvordan man pludselig er kortere henne - det altså, hvis man kende sin sidste mens 1. dag, mener jeg.

Har de heller ikke kunne se hjerteblink hos din veninde? Og/eller var der også 'kritik' af sækkens form?

Jeg skal scannes fredag - men forventer ikke ligefrem gode nyheder. Har desværre mistet flere gange før (uden at have børne endnu), så er nervøs for, at det vil ske igen.

I princippet er sidste mens 1. dag ligegyldig, det er ægløsningstidspunktet, der er vigtigt. Hvis din ægløsning pludselig falder 7 dage senere i en cyklus, så vil man jo allerede der være en uge kortere henne, end man tror.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2012

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

I princippet er sidste mens 1. dag ligegyldig, det er ægløsningstidspunktet, der er vigtigt. Hvis din ægløsning pludselig falder 7 dage senere i en cyklus, så vil man jo allerede der være en uge kortere henne, end man tror.

Gotcha'! Tak!

Jeg havde ikke målt med ÆL teste denne gang, så på den måde kan det rigtigt nok ikke afvises, at jeg muligvis (forhåbentlig?) er kortere end først antaget.

Hvis det dog bare er dét!

Anmeld

17. november 2012

Neki

Anonym skriver:

Det har jeg heldigvis fået bekræftet, at det IKKE er.

Men dvs, at du siger, at det er meget normalt, at HcG'en stiger 30% på 2 dage, på trods af at der måske ikke er liv?

Ja, den fortsætter desværre med at stige så længe du ikke har haft en fuld abort. Bare ikke med samme værdi som hvis det var en sund graviditet. Men der er jo altid undtagelser fra reglen, så når de har set en graviditet inde i livmoderen hos dig, så må du vist sætte din lid til scanningen.

Hvad lå dit hcg tal på?

Anmeld

17. november 2012

Anonym trådstarter

Neki skriver:

Ja, den fortsætter desværre med at stige så længe du ikke har haft en fuld abort. Bare ikke med samme værdi som hvis det var en sund graviditet. Men der er jo altid undtagelser fra reglen, så når de har set en graviditet inde i livmoderen hos dig, så må du vist sætte din lid til scanningen.

Hvad lå dit hcg tal på?

Uuuuh, jeg prøver at være tapper - men nemt er det bestemt ikke.

Mit tal lå på lidt over 90.000 (7+3) - dermed en stigning på ca. 40.000 på 2 dage.

Men aner ikke hvad jeg skal lægge i det.

Anmeld

17. november 2012

Anonym trådstarter

Vil meget gerne høre fra flere... Jeg er ved, at gå ud af mit gode skind.

Anmeld

17. november 2012

Rockertand

Anonym skriver:

Uuuuh, jeg prøver at være tapper - men nemt er det bestemt ikke.

Mit tal lå på lidt over 90.000 (7+3) - dermed en stigning på ca. 40.000 på 2 dage.

Men aner ikke hvad jeg skal lægge i det.

Lad være med at stresse over det.
Din hcg-udvikling er helt tilfredsstillende.
Prøv at google "fordobling af hcg", stigningen skal jo ikke fortsætte i samme tempo.

Anmeld

17. november 2012

Miss Kat

Vi prøvede selv at få at vide til en tidlig scanning at fosteret var gået til i 5. uge. Vi fik målt hcg, som steg meget i løbet af et par dage. Vi kom derfor til en ny scanning, hvor der i mellemtiden var kommet hjerteblink og jeg blev vurderet til at være i 7. uge (den første jordemoder må have været temmelig inkompetent, især pga. sin skråsikkerhed omkring det døde foster). Vi mistede fosteret senere, omkring 10.-11. uge, men det er jo ikke relevant for denne her sammenhæng. Altså vil jeg mene, du godt kan håbe det bedste, og jeg krydser absolut fingre for dig og den lille!

Anmeld

17. november 2012

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Lad være med at stresse over det.
Din hcg-udvikling er helt tilfredsstillende.
Prøv at google "fordobling af hcg", stigningen skal jo ikke fortsætte i samme tempo.

Jeg skal prøve! Tak for dine råd.

Anmeld

17. november 2012

Anonym trådstarter

Miss Kat skriver:

Vi prøvede selv at få at vide til en tidlig scanning at fosteret var gået til i 5. uge. Vi fik målt hcg, som steg meget i løbet af et par dage. Vi kom derfor til en ny scanning, hvor der i mellemtiden var kommet hjerteblink og jeg blev vurderet til at være i 7. uge (den første jordemoder må have været temmelig inkompetent, især pga. sin skråsikkerhed omkring det døde foster). Vi mistede fosteret senere, omkring 10.-11. uge, men det er jo ikke relevant for denne her sammenhæng. Altså vil jeg mene, du godt kan håbe det bedste, og jeg krydser absolut fingre for dig og den lille!

Okay, tusind tak for du delte din historie. Og er glad for, at jeg ikke er den eneste der har oplevet en sådan jordemoder (min var endda læge) men hun kunne ikke finde min livmoder ved indvendig scanning! Så jeg håber bare hun har overset hjerteblink, eller er det måske først kan ses senere.

Mange tak for dine varme ønsker!

Anmeld

17. november 2012

henh01

Anonym skriver:

Jeg er heller ikke lige med på, hvordan man pludselig er kortere henne - det altså, hvis man kende sin sidste mens 1. dag, mener jeg.

Har de heller ikke kunne se hjerteblink hos din veninde? Og/eller var der også 'kritik' af sækkens form?

Jeg skal scannes fredag - men forventer ikke ligefrem gode nyheder. Har desværre mistet flere gange før (uden at have børne endnu), så er nervøs for, at det vil ske igen.

De kunne ikke se hjerteblink og ham der scannede syntes den var for lille ift hvor langt henne hun skulle være.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.