Så er jeg startet...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.548 visninger
22 svar
0 synes godt om
4. juni 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80

Jeg har desværre de sidste 6 måneder taget 10 kilo på, da jeg har fået medicin.
Men NU skal de bare væk igen!!
Er simpelthen så træt af at veje for meget, og kan heller ikke passe ret meget af mit tøj mere.

Jeg vejer nu 72,4 kilo  og skulle gerne ned på 62 kilo igen.
Min læge har sagt at det nok bliver svært at tabe mig mens jeg stadig tager den medicin jeg har taget på af. Men så tænker jeg bare... jeg skal vise ham at det godt kan lade sig gøre!!! Det kan da ikke passe andet

Jeg spiser sundt, intet sukker og masser af frugt og grønt. Er også begyndt at løbe hver dag jeg kan komme til det, hvilket vil sige ca 5 gange om ugen. Så nu må vi se hvad der sker.

Har også lige et spørgsmål: Når man tager på af medicin, er det så fordi man har øget appetit? Eller bliver forbrændingen nedsat?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2009

JonTri

Hejsa...
Det er sgu flot at du kan løbe 5 gange om ugen... gid jeg ku overkomme det!!!
Det kan sikkert godt blive svært at tabe sig, grundet medicin, da det jo ikke er fordi du overspiser. Bare du spiser ofte nok, så forbrændingen holdes i gang. Tog selv 35 kg på under graviditet og har nu smidt de 30... går ved bailine og det har formet mig her og der.

Mht medicin, så afhænger det af hvad du tager mht hvad det gør ved kroppen. Arbejder som sygeplejerske og der er en del med. der både øger apetitten og sænker forbrændingen... desværre. Inde på medicin.dk kan man slå præperatet op og læse mere om det.

Anmeld

4. juni 2009

Frederikke80

rikkekrogh skriver:

Hejsa...
Det kan sikkert godt blive svært at tabe sig, grundet medicin, da det jo ikke er fordi du overspiser. Bare du spiser ofte nok, så forbrændingen holdes i gang. Tog selv 35 kg på under graviditet og har nu smidt de 30... går ved bailine og det har formet mig her og der.

Mht medicin, så afhænger det af hvad du tager mht hvad det gør ved kroppen. Arbejder som sygeplejerske og der er en del med. der både øger apetitten og sænker forbrændingen... desværre. Inde på medicin.dk kan man slå præperatet op og læse mere om det.

Tak for svar, tjekker lige medicinen derinde

Ja, jeg håber også at jeg kan fortsætte med at løbe så ofte, har kun været igang i lidt over en uge nu. Men jeg er i hver fald fast besluttet på at det skal lykkes

Bailine... hvad går det ud på?

Anmeld

4. juni 2009

LotteN

Rikke skriver:

Jeg har desværre de sidste 6 måneder taget 10 kilo på, da jeg har fået medicin.
Men NU skal de bare væk igen!!
Er simpelthen så træt af at veje for meget, og kan heller ikke passe ret meget af mit tøj mere.

Jeg vejer nu 72,4 kilo  og skulle gerne ned på 62 kilo igen.
Min læge har sagt at det nok bliver svært at tabe mig mens jeg stadig tager den medicin jeg har taget på af. Men så tænker jeg bare... jeg skal vise ham at det godt kan lade sig gøre!!! Det kan da ikke passe andet

Jeg spiser sundt, intet sukker og masser af frugt og grønt. Er også begyndt at løbe hver dag jeg kan komme til det, hvilket vil sige ca 5 gange om ugen. Så nu må vi se hvad der sker.

Har også lige et spørgsmål: Når man tager på af medicin, er det så fordi man har øget appetit? Eller bliver forbrændingen nedsat?

jeg har ikke så meget forstand på medicin, men vil bare ønske dig pøj pøj med vægttabet. jeg kæmper selv med de sidste 5 kg

Så vil jeg bare råde dig til kun og løbe hver anden dag... For det første har kroppen godt af hvile og for det andet, så har dine løbesko brug for 24 timers hvile (det stødabsorberende blvier ødelagt i skoen). så hvis du ikke har to par løbesko og skifte imellem, er det en MEGET dum ide..
Bare lige et råd jeg ville give dig

Du kan jo evt svømme de dage du ikke løber!

Anmeld

4. juni 2009

Frederikke80

LotteN skriver:

jeg har ikke så meget forstand på medicin, men vil bare ønske dig pøj pøj med vægttabet. jeg kæmper selv med de sidste 5 kg

Så vil jeg bare råde dig til kun og løbe hver anden dag... For det første har kroppen godt af hvile og for det andet, så har dine løbesko brug for 24 timers hvile (det stødabsorberende blvier ødelagt i skoen). så hvis du ikke har to par løbesko og skifte imellem, er det en MEGET dum ide..
Bare lige et råd jeg ville give dig

Du kan jo evt svømme de dage du ikke løber!

Tak skal du have

Okay, vidste godt nok ikke det med løbeskoene. Må lige prøve at se om jeg kan finde en anden motionsform at skifte med. Det tager nemlig så lang tid at køre ind til svømmehallen, klæde om og svømme... er  alene med mine børn så skal nå det inden de skal hentes fra institution.

Men tak for info

Anmeld

4. juni 2009

Tynen

rikkekrogh skriver:

Hejsa...

Vi melder os da bare i løbeklubben hver tirsdag aften og søndag formiddag sammen med "de gamle" herude

Anmeld

4. juni 2009

Diana...

Super flot du løber så meget jeg har ikke løbet længe pga min knæ og jeg SAVNER det bare men jeg skal lige have trænet mine stakkels knæ op igen.

Vi kan følges ad vejer det samme som dig og vil gerne ned på 65 men 62 ville ikke køre noget...

Med den gejst du har for det skal du nok klare det 

Knus Diana

Anmeld

5. juni 2009

Tina2

Hej Rikke!
Sejt du er kommet igang med at løbe:-) Håber du kommer af med de kg, jeg hader også selv at veje for meget (tog rigtig mange kg på i begge graviditeter) og har det bare ikke godt før jeg er nede på normalvægten igen:-)

Jeg håber du kommer af med de skide kg selvom du tager medicinen...... Pøj, pøj:-)

Anmeld

5. juni 2009

Frederikke80

Diana... skriver:

Super flot du løber så meget jeg har ikke løbet længe pga min knæ og jeg SAVNER det bare men jeg skal lige have trænet mine stakkels knæ op igen.

Vi kan følges ad vejer det samme som dig og vil gerne ned på 65 men 62 ville ikke køre noget...

Med den gejst du har for det skal du nok klare det 

Knus Diana

Tak

Synes nu ellers ikke det er særlig fedt at løbe, men er allerede ved at vønne mig til det, så det skal nok gå.

Ja, men lad os da følges ad ned i vægt så 65 kilo kunne jeg nu også godt leve med, så skal vi ikke sige mellem 62 og 65 kilo?

Ønsker også dig held og lykke.

Anmeld

5. juni 2009

Frederikke80

Tina2 skriver:

Hej Rikke!
Sejt du er kommet igang med at løbe:-) Håber du kommer af med de kg, jeg hader også selv at veje for meget (tog rigtig mange kg på i begge graviditeter) og har det bare ikke godt før jeg er nede på normalvægten igen:-)

Jeg håber du kommer af med de skide kg selvom du tager medicinen...... Pøj, pøj:-)

Hej Tina.

Tusind tak for dit søde svar

Ja, det er ikke sjovt at veje for meget, synes også det hæmmer mig, selvom jeg jo ikke er kæmpe stor. Så glæder mig til jeg (selvfølgelig) har tabt mig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.