Svigerfar og økonomi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. november 2012

hesøth

Anonym skriver:

Vil jeg gerne  det er pratisk - vist f.eks. vores net er nede og han skal ordne noget penge-noget for os, eller regninger som skal akut betales, og vi måske er på job eller lignede (han arbejder med computer til daglig, og er næsten online 24-7) Plus det er rart at han skal overfører til dem og os i pengesager (han har før i tiden være god til at få tingene ordnet til tiden)..

Eks. på noget akut: vi havde bestilt vinterdæk, men der var gået ged i betalingen, og vist vi ikke betalte nu og her, ville vi ikke få dækkerne på - så fiksede svigerfar lige, da vi ikke kunne komme til cmputer.

Anden eks. vi havde låst nøglerne inde i bilen I JYLLAND - 1 time før afgang med færgen, vores abo. var åbenbart udløbet, men vist vi overførte et beløb, ville dansk auto hjælpe os GRATIS og så ville abo. være oprette igen. Der var svigerfar lige en helt igen (via vores egen netbank.)

Hvis det var mig ville jeg få hans fuldmagt fjernet straks + holde op med at låne penge familiemedlemmer imellem.

De der eksempler er da bare pjat. Selvfølgelig kan I selv betale jeres regninger.....så akut er der da ingenting, der er. Jeg ville til enhver tid hellere betale en dag for sent, end give min far eller svigerfar fuldmagt til min netbank!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Vil jeg gerne  det er pratisk - vist f.eks. vores net er nede og han skal ordne noget penge-noget for os, eller regninger som skal akut betales, og vi måske er på job eller lignede (han arbejder med computer til daglig, og er næsten online 24-7) Plus det er rart at han skal overfører til dem og os i pengesager (han har før i tiden være god til at få tingene ordnet til tiden)..

Eks. på noget akut: vi havde bestilt vinterdæk, men der var gået ged i betalingen, og vist vi ikke betalte nu og her, ville vi ikke få dækkerne på - så fiksede svigerfar lige, da vi ikke kunne komme til cmputer.

Anden eks. vi havde låst nøglerne inde i bilen I JYLLAND - 1 time før afgang med færgen, vores abo. var åbenbart udløbet, men vist vi overførte et beløb, ville dansk auto hjælpe os GRATIS og så ville abo. være oprette igen. Der var svigerfar lige en helt igen (via vores egen netbank.)

Selvom det nogle gange kan være en fordel med den fuldmagt, så ville jeg ikke tøve et øjeblik med at få den ophævet. Det sender et signal til ham om, at han godt må være ind over jeres økonomi, og så længe, fuldmagten eksisterer, kommer I ikke ud af den situation. 

Jeg ville føle det som en umyndiggørelse, og i mine øjne er økonomi en privatsag, som forældre til voksne børn ikke skal involveres i. I er nok nødt til at vælge - enten skal han fortsat have fuldmagt, og så hænger I på hans indblanding og opfattelsen af, at I er hjælpeløse uden ham - eller også skal han ud af rollen som "administrator" og "helt", så I kan vise, at I godt kan selv. 

Anmeld

16. november 2012

K&S

Anonym skriver:

Hvis du har mulighed for at gå på net med tlf., så har mange banker en app, så du kan overføre penge 

Jeg ville ikke selv acceptere at svigerfar havde adgang til min økonomi - uanset arbejdstider, vigtige indkøb m.m 

Anmeld

16. november 2012

Na-Wi

Jeg ville simpelthen ikke kunne leve med at andre skulle være med til at styrer vores økonomi, og slet ikke svigerfar..

Hvis jeg var jer ville jeg klart sige til ham at nu skal det stoppe, i er voksne mennesker og kan godt styrer tingene selv.. Så kan i hente en mobilbank app til jeres telefoner så i kan komme på netbank hvor end i er, det er noget jeg ikke kan leve uden.. Det andet ville jeg ikke kunne leve med

Anmeld

16. november 2012

Gardenia

Mor og meget mere skriver:

Selvom det nogle gange kan være en fordel med den fuldmagt, så ville jeg ikke tøve et øjeblik med at få den ophævet. Det sender et signal til ham om, at han godt må være ind over jeres økonomi, og så længe, fuldmagten eksisterer, kommer I ikke ud af den situation. 

Jeg ville føle det som en umyndiggørelse, og i mine øjne er økonomi en privatsag, som forældre til voksne børn ikke skal involveres i. I er nok nødt til at vælge - enten skal han fortsat have fuldmagt, og så hænger I på hans indblanding og opfattelsen af, at I er hjælpeløse uden ham - eller også skal han ud af rollen som "administrator" og "helt", så I kan vise, at I godt kan selv. 

Anmeld

16. november 2012

Anonym trådstarter

blankholm skriver:

Okai, det jo helt sygt, sorry men så må hun lærer det, for det er dybt ulovligt 

så svært er det heller ik

Desvæære lader hun ham gør det..

Anmeld

16. november 2012

Anonym trådstarter

HUSK tråden handler ikke om den fuldmagt min svigerfar har (for mig gør det ikke noget)

Anmeld

21. november 2012

Moma

Anonym skriver:

Nu er vi alle forskellige - men jeg ville ALDRIG overlade mine pengesager, nem-id eller andet til andre mennesker.

Jeg synes, det lyder til, at det skaber splid mellem jer - så hvorfor ikke få det afsluttet, så han ikke kan komme på jeres netbank mere?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.