Svigerfar og økonomi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. november 2012

Anonym trådstarter

BabyWish2012 <3 skriver:

Ahh okay på den måde, så kan jeg godt se det er praktisk i længden. Kender godt til det med en uforudset regning og man ikke liiiiige kan komme til en computer! Nægter at gøre det over mobilen, det er jeg simpelthen ikke tryg nok ved.

Jeg troede ærligt i starten at han havde fuldmagt på den måde at han nærmest bestemte over jeres økonomi - men det kan jeg jo forstå på dig han ikke gør - men puha det andet må da være træls, at det ikke kan gå så stærkt som han selv gerne vil have det, i sidste ende (med tilbagebetaling af penge) .. 

Nej bare rolig  har vist ham (og fortalt ham) at SVIGERDATTER her har styrer på økonomien.. Op til flere gange (nogle gang med høje toner)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2012

M&N

Anonym skriver:

Nej bare rolig  har vist ham (og fortalt ham) at SVIGERDATTER her har styrer på økonomien.. Op til flere gange (nogle gang med høje toner)

Hehe, det skal man også helt sikkert. De har det med at være "klogest" hvis du forstår hvad jeg mener?

Anmeld

16. november 2012

Anonym trådstarter

BabyWish2012 <3 skriver:

Hehe, det skal man også helt sikkert. De har det med at være "klogest" hvis du forstår hvad jeg mener?

Han har gået over stregen et par gange..

F.eks. jeg havde købt noget tøj i H&M (både til min mand, jeg og baby i maven dengang) - mener jeg havde købt for 1xxx.- Så ringer han næste dag, og spørger om hvorfor jeg havde brugt så mange penge i H&M - der flippede jeg ud, og sagde: vist du skal have fuldmagt til at hjælpe i akut, skal du på INGEN måde bestemme eller holde øje på den måde"

Men i over 2 år nu - har han ikke sagt noget, tror heller ikke han tjekker vores økonomi mere, som han gjorde før i tiden. Nu går det udover min svigerinde istedet.

Tænkt at være 24 år, og ikke VIDE hvad netbank er, virker eller noget..

Anmeld

16. november 2012

M&N

Anonym skriver:

Han har gået over stregen et par gange..

F.eks. jeg havde købt noget tøj i H&M (både til min mand, jeg og baby i maven dengang) - mener jeg havde købt for 1xxx.- Så ringer han næste dag, og spørger om hvorfor jeg havde brugt så mange penge i H&M - der flippede jeg ud, og sagde: vist du skal have fuldmagt til at hjælpe i akut, skal du på INGEN måde bestemme eller holde øje på den måde"

Men i over 2 år nu - har han ikke sagt noget, tror heller ikke han tjekker vores økonomi mere, som han gjorde før i tiden. Nu går det udover min svigerinde istedet.

Tænkt at være 24 år, og ikke VIDE hvad netbank er, virker eller noget..

Jeg havde flippet skråt hvis det var mig! 

Godt du fik sat ham på plads, han skal på ingen måde rode og lurer i jeres økonomi - kan slet ikke have sådan noget. Vi boede hos min svigerfamilie i en måned i år, da vi skulle flytte. Da min kæreste fik breve troede min svigerfar også han bare skulle snærer i hans breve og gik helt amok og sagde vi snød ham, hvis han ikke måtte læse hvad der stod?! WHAT?! Men her er der også ret mange gnidninger med kærestens familie. De er ret gammeldags, kan lide at styrer og bestemme (min kæreste er enebarn) og de har en sygelig trang til at bestemme. - Ja, kan nærmest blive ved med at fortælle og mætte dig med historier så stopper nok bare her.

Ret vildt med din svigerinde, tænk man kan være så uvidende. 

Anmeld

16. november 2012

Anonym trådstarter

BabyWish2012 <3 skriver:

Jeg havde flippet skråt hvis det var mig! 

Godt du fik sat ham på plads, han skal på ingen måde rode og lurer i jeres økonomi - kan slet ikke have sådan noget. Vi boede hos min svigerfamilie i en måned i år, da vi skulle flytte. Da min kæreste fik breve troede min svigerfar også han bare skulle snærer i hans breve og gik helt amok og sagde vi snød ham, hvis han ikke måtte læse hvad der stod?! WHAT?! Men her er der også ret mange gnidninger med kærestens familie. De er ret gammeldags, kan lide at styrer og bestemme (min kæreste er enebarn) og de har en sygelig trang til at bestemme. - Ja, kan nærmest blive ved med at fortælle og mætte dig med historier så stopper nok bare her.

Ret vildt med din svigerinde, tænk man kan være så uvidende. 

Har sagt at jeg godt vil lære hende det, men efter at have sagt det 4-5 gange, synes jeg snart det er på tiden at hun kommer til mig, vist hun virkelig gerne vil lære det.. Alt hvad der hedder udgifter, indtægter og opsparing - hun har INTET kenskab til det..

Anmeld

16. november 2012

Misscbn

Anonym skriver:

Siger jeg videre  men han er nok mega ligeglad med det

Ja, det svare til dokument falsk så ved jeg ik lige hvad straffen er,,

men det er ulovligt.. 

det er strengt personligt, og han har SLET ikke ret til at administrere sine børns ting..  selv "børn" under 18 år, må ik udlevere koder til forældrene på nemID myndig eller ej, så er det ulovligt

Anmeld

16. november 2012

Anonym trådstarter

blankholm skriver:

Ja, det svare til dokument falsk så ved jeg ik lige hvad straffen er,,

men det er ulovligt.. 

det er strengt personligt, og han har SLET ikke ret til at administrere sine børns ting..  selv "børn" under 18 år, må ik udlevere koder til forældrene på nemID myndig eller ej, så er det ulovligt

Han ordner ALT for hende, hun ved ikke selv hvad hun har af udgifter, indtægter (tror ikke hun ved hvor hendes lønseddel kommer) og opsparing.. Han ordner ALT for hende.. Men hun viser heller ingen interssere i at lære det

Anmeld

16. november 2012

wamse

Jamen der er jo ikke andet at gøre, end at alt lån mellem familie medlemmer stoppe, og det kan altså lade sig gøre

Jeg kan sagtens forstå, at det er træls når det kun er fra jeres side, at pengene skal retur med det samme, men når det ikke virker at sige det, så må alt lån mellem jer jo stoppe, ellers kan det da give seriøse problemer.

Hvad han hjælper din svigerinde med, er jo ikke andres sag, og om hun selv ønsker at være mere aktiv i forhold til egen økonomi er jo også hendes egen sag

Anmeld

16. november 2012

Misscbn

Anonym skriver:

Han ordner ALT for hende, hun ved ikke selv hvad hun har af udgifter, indtægter (tror ikke hun ved hvor hendes lønseddel kommer) og opsparing.. Han ordner ALT for hende.. Men hun viser heller ingen interssere i at lære det

Okai, det jo helt sygt, sorry men så må hun lærer det, for det er dybt ulovligt 

så svært er det heller ik

Anmeld

16. november 2012

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
Anonym skriver:

Er så TRÆT af min svigerfar, når det omhandler økonomi..

Når VI skylder penge, så overfører han dem med det samme (han har fuldmagt til vores netbank, af praktiske oversager - så ingen kommentar på det).. Men når DE (eller svigerinde) skylder OS penge, kan de gå flere uger før vi får dem.

F.eks. min svigermor skyldte mig 100.- - jeg skrev 5 sms'er over 6 uger, om han ville huske at overfører dem (skrev tak og en masse )

Så i den 6. uge fik min mand en sms fra hans far: "nu kan du godt sige til biip, at hun behøver ikke sende flere rykker, pengene er overført" (jeg fik ikke selv nogen sms)

Og nu skylder min svigerinde mig 150.- - og ja, jeg har sendt den første rykker-sms afsted til svigerfar (min svigerinde kan ikke finde ud af netbank, og min svigerfar vil åbenbart ikke give hende hendes nemid - hun bor IKKE hjemme, men hun gør heller ikke noget selv for at lære det)

Synes sgu det er dumt og barneligt...

Må jeg spørge, hvilken bank i har ? 

For til nogle banker kan man få en app på telefonen, så man selv kan ordne det mens man er på farten

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.