Rhesus negativ

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. november 2012

Pinkrose

Anonym skriver:

Jeg har skam kontakten lægen og bedt om en tid det eneste problem var bare der var over en månedes ventetid og derfor er jeg nu begyndt at tænke om der så overhovedet kan gøres noget til den tid, men det må jeg jo se når jeg kommer der ned.

Men dejligt at hører at det er lykkedes trods den ene er positiv

Efter jeg mistede blev jeg undersøgt på hospitalet hvor jeg fik sprøjten med det samme der? Du kan ikk evt ringe til vagtlægen her i weekenden og hører ad?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2012

UnderCover37

Da jeg ikke har fortalt andre end min mand om siturationen vælger jeg at være anonym.

Vi er begge ret sikre på at jeg har haft en spontan abort men kun var meget få uger henne. Men nu er spørgsmålet så har jeg så anti stoffer i blodet nu efter barnet jo nok er ude og skulle jeg have haft den vaccine som man max skal have 72 timer og helst 48 timer efter man har født normlt? Jeg spørger da der var temmelig lang ventetid ved min egen læge og jeg kun informerede dem om at jeg ville have lavet en underlivsundersøgelse da jeg ringede, men nu må jeg da ærligt indrømme jeg er blevet lidt bekymret efter jeg har fundet ud af at gravide normalt skal have den vaccine indenfor kort tid. Så er der nogle som kan hjælpe mig og fortælle mig hvad det kommer til at have af betydning for mig hvis jeg nu har de anti stoffer i blodet?

Jeg mistede sidste gang i 8+ og der oplyste de mig på sygehuset, at da jeg havde rundet uge 8, skulle jeg ha' den indsprøjtning med Anti-D  og du kan læse mere generelt om det på nettet evt. via det linkt jeg har lavet til dig.

Der er regler men også undtagelser, hvilket fx er at kvinder der aborterer spontant og komplet inden udgangen af 8. uge og som ikke får en udskrabning efterfølgende skal ikke have Anti-D

Jeg ville hvis jeg er dig, nok under alle omstændigheder kontakte lægen for at sikre mig, at det nu også var en fuldstændig spontan abort, da det kan have andre komplikationer hvis der sidder væv tilbage i livmoderen efterfølgende, og det kan tjekkes ved en scanning og/eller blodprøver som skal vise at dit HCG niveau er faldet til 0.

Jeres tab gør mig ondt 

Anmeld

17. november 2012

Anonym trådstarter

Nymark89 skriver:

Ej nu sidder jeg helt og tænker og bliver bekymret, for kan bare ikke huske om jeg også er rhesus negativ :/

Ved min kæreste er rhesus positiv..  

for hvis jeg nu er negativ kan det være en grund jeg mistede vores spire også..

´Hvis godt jeg skal på sygehuset i morgen og undersøges.. så kan lægen lige få smidt en del spg. i hovedet

Krydser da fingre for dig i morgen så Håber da ikke at det er derfor

Anmeld

17. november 2012

Anonym trådstarter

quindelist skriver:

Har ikke læst alle indlæg så med fare for at gentage andre....

Hvis du kun har været ganske få uger henne så har der endnu ikke været etableret blodkredsløb og dermed ingen grund til bekymring.

Tak for dit svar Det er også hvad jeg efterhånden har fundet ud af, så det er jo positivt for mit vedkommende

Anmeld

17. november 2012

Anonym trådstarter

Denisep skriver:

Efter jeg mistede blev jeg undersøgt på hospitalet hvor jeg fik sprøjten med det samme der? Du kan ikk evt ringe til vagtlægen her i weekenden og hører ad?

Det er allerede over de 72 timer siden det skete og man skal hvis have den inden 72 timer og helst indenfor 48 timer, så tror desværre ikke det gør den store forskel hvis der er sket en skade

Anmeld

17. november 2012

Anonym trådstarter

UnderCover35 skriver:

Jeg mistede sidste gang i 8+ og der oplyste de mig på sygehuset, at da jeg havde rundet uge 8, skulle jeg ha' den indsprøjtning med Anti-D  og du kan læse mere generelt om det på nettet evt. via det linkt jeg har lavet til dig.

Der er regler men også undtagelser, hvilket fx er at kvinder der aborterer spontant og komplet inden udgangen af 8. uge og som ikke får en udskrabning efterfølgende skal ikke have Anti-D

Jeg ville hvis jeg er dig, nok under alle omstændigheder kontakte lægen for at sikre mig, at det nu også var en fuldstændig spontan abort, da det kan have andre komplikationer hvis der sidder væv tilbage i livmoderen efterfølgende, og det kan tjekkes ved en scanning og/eller blodprøver som skal vise at dit HCG niveau er faldet til 0.

Jeres tab gør mig ondt 

Mange tak for dit svar Men ved du så hvor lang tid der må gå inden man får foretaget en udskrabning? Hvis det altså er nødvendigt. og tak for din omtanke

Anmeld

17. november 2012

Miss Kat

Jeg bliver sq også lidt bekymret nu... Anede intet om dette her.

Jeg mistede spontant omkring 10.-11. uge, det hele kom ud af sig selv, så ingen udskrabning, men burde jeg ikke også have fået en indsprøjtning alligevel?  Ingen har nævnt noget som helst om dette her i min abortproces, hvilket virker lidt foruroligende?

På den anden side er jeg gravid igen, og i 16. uge, så der burde ikke være noget i vejen eller hvad? Kors jeg føler mig på bar bund, må vist hellere lige konsultere min trofaste ven, Google.

Anmeld

17. november 2012

UnderCover37

Anonym skriver:

Mange tak for dit svar Men ved du så hvor lang tid der må gå inden man får foretaget en udskrabning? Hvis det altså er nødvendigt. og tak for din omtanke

Man kan vel ikke sige noget om tidshorisonten for hvornår man senest bør få.enudskrabning hvis det viser sig nødvendig men jo før jo bedre - for før evt rester er ude ved.din krop ikke med sikkerhed at man ikke er gravid længere... og det skal ud inden man kan blive gravid igen.

Evt rester kan også sidde og vokse lidt i livmoderen omkring ens æl og frem til mendtrustoon og give falske symptomer på graviditet da der produceres en smule hcg hver gang - drt oplevede jeg efter udskrabningen sidste år hvor det viste sig de desværre ikke havde fået det hele med så de generede de næste 3-4 måneder inden min gynækolog opdagede det på en scanning...

Anmeld

17. november 2012

UnderCover37

Miss Kat skriver:

Jeg mistede spontant omkring 10.-11. uge, det hele kom ud af sig selv, så ingen udskrabning, men burde jeg ikke også have fået en indsprøjtning alligevel?  Ingen har nævnt noget som helst om dette her i min abortproces, hvilket virker lidt foruroligende?

På den anden side er jeg gravid igen, og i 16. uge, så der burde ikke være noget i vejen eller hvad? Kors jeg føler mig på bar bund, må vist hellere lige konsultere min trofaste ven, Google.

Du skal kun have en anti d indsprøjtning hvis du er Rehsus Negativ - men spørg din læge fremfor google da de svar du finder der desværre kan gøre mere nervøs fremfor at skabe tryghed...

Anmeld

18. november 2012

foto på lærred

Miss Kat skriver:

KUN hvis du er resus negativ, hvilke der ikke er så mange der er. hvis du var så langt henne så er sandsynligheden at du ikke er det. For allerede i starten af ens første samtaler med læge (i hvertfald her) så talte vi om det med resus negativ, dvs de ekstra blodprøver osv. osv. hvis ingen har nævnt noget til dig, så er du sikkert ikke resus negativ.

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

Så er det tid til at købe den personlige julegave.. Kig forbi hj.siden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.