Da jeg ikke har fortalt andre end min mand om siturationen vælger jeg at være anonym.
Vi er begge ret sikre på at jeg har haft en spontan abort men kun var meget få uger henne. Men nu er spørgsmålet så har jeg så anti stoffer i blodet nu efter barnet jo nok er ude og skulle jeg have haft den vaccine som man max skal have 72 timer og helst 48 timer efter man har født normlt? Jeg spørger da der var temmelig lang ventetid ved min egen læge og jeg kun informerede dem om at jeg ville have lavet en underlivsundersøgelse da jeg ringede, men nu må jeg da ærligt indrømme jeg er blevet lidt bekymret efter jeg har fundet ud af at gravide normalt skal have den vaccine indenfor kort tid. Så er der nogle som kan hjælpe mig og fortælle mig hvad det kommer til at have af betydning for mig hvis jeg nu har de anti stoffer i blodet?
Jeg mistede sidste gang i 8+ og der oplyste de mig på sygehuset, at da jeg havde rundet uge 8, skulle jeg ha' den indsprøjtning med Anti-D og du kan læse mere generelt om det på nettet evt. via det linkt jeg har lavet til dig.
Der er regler men også undtagelser, hvilket fx er at kvinder der aborterer spontant og komplet inden udgangen af 8. uge og som ikke får en udskrabning efterfølgende skal ikke have Anti-D
Jeg ville hvis jeg er dig, nok under alle omstændigheder kontakte lægen for at sikre mig, at det nu også var en fuldstændig spontan abort, da det kan have andre komplikationer hvis der sidder væv tilbage i livmoderen efterfølgende, og det kan tjekkes ved en scanning og/eller blodprøver som skal vise at dit HCG niveau er faldet til 0.
Jeres tab gør mig ondt 
Anmeld