Rhesus negativ

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.369 visninger
32 svar
0 synes godt om
16. november 2012

Anonym trådstarter

Da jeg ikke har fortalt andre end min mand om siturationen vælger jeg at være anonym.

Vi er begge ret sikre på at jeg har haft en spontan abort men kun var meget få uger henne. Men nu er spørgsmålet så har jeg så anti stoffer i blodet nu efter barnet jo nok er ude og skulle jeg have haft den vaccine som man max skal have 72 timer og helst 48 timer efter man har født normlt? Jeg spørger da der var temmelig lang ventetid ved min egen læge og jeg kun informerede dem om at jeg ville have lavet en underlivsundersøgelse da jeg ringede, men nu må jeg da ærligt indrømme jeg er blevet lidt bekymret efter jeg har fundet ud af at gravide normalt skal have den vaccine indenfor kort tid. Så er der nogle som kan hjælpe mig og fortælle mig hvad det kommer til at have af betydning for mig hvis jeg nu har de anti stoffer i blodet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2012

FruHolm <3

Anonym skriver:

Da jeg ikke har fortalt andre end min mand om siturationen vælger jeg at være anonym.

Vi er begge ret sikre på at jeg har haft en spontan abort men kun var meget få uger henne. Men nu er spørgsmålet så har jeg så anti stoffer i blodet nu efter barnet jo nok er ude og skulle jeg have haft den vaccine som man max skal have 72 timer og helst 48 timer efter man har født normlt? Jeg spørger da der var temmelig lang ventetid ved min egen læge og jeg kun informerede dem om at jeg ville have lavet en underlivsundersøgelse da jeg ringede, men nu må jeg da ærligt indrømme jeg er blevet lidt bekymret efter jeg har fundet ud af at gravide normalt skal have den vaccine indenfor kort tid. Så er der nogle som kan hjælpe mig og fortælle mig hvad det kommer til at have af betydning for mig hvis jeg nu har de anti stoffer i blodet?

Det kan desværre godt have betydning

første gang jeg mistede vidste jeg ikk at jeg var Rhesus negativ da min mor altid har sagt je var positiv, så jeg fik ikk den sprøjte, jeg har siden mistet 5 gange hvoraf den ene gang var tvillinger ud af 6 graviditeter har jeg fået 1 barn til erden og det er kun lykkedes da min søn også er Rhesus Negativ 

Anmeld

16. november 2012

Krussedulle

Anonym skriver:

Hvis du har aborteret, skal du også have den der anti-D!

Jeg er ikke helt så meget inde i det der rhesus system, men jeg ville da kontakte min læge og forhøre mig ad!

Jeg har fået anti-D efter både graviditeter og abort, og også midt i min sidste graviditet, da den mindste er rhesus positiv! (mine 2 andre er negativ som jeg selv)

Anmeld

16. november 2012

tarkoflen

Har en veninde, hvor hun ikke fik sprøjten efter hun abortere den ene gang, og det gør muligvis at hun dannede antistoffer mod deres søn, så de var flere gange på Riget og få transplanteret blod gennem navlesnoreren da hun var gravid. Han blev født for tidligt, og var indlagt med guldsot i 14 dage og lå i lyskasse hele døgnet. Han er sund og rask i dag, men du skal helt sikkert snakke med lægen om det!

Hun må ikke få flere børn med sin mand, da han kun kan lave reshus positive børn, og de vil ikke længere kunne overleve en hel graviditet, det er lidt af et mirakkel at de kunne få deres søn

Men når det er sagt, så mener jeg også, at hun sagde, at det kommer an på hvor langt man er henne, men skynd dig at få fat i lægen, så skal de nok sende dig videre til den rigtige behandling!

Det gør mig ondt, at l har mistet jeres lille spire!

Stort

Anmeld

16. november 2012

come2

Anonym skriver:

Jeg har lige læst lidt om det.

Smider lige link:

http://www.tigrab.dk/Guidelines/08-Rh-anti-D.pdf

Anmeld

16. november 2012

Anonym trådstarter

MinBabyOscar <3 skriver:

Det kan desværre godt have betydning

første gang jeg mistede vidste jeg ikk at jeg var Rhesus negativ da min mor altid har sagt je var positiv, så jeg fik ikk den sprøjte, jeg har siden mistet 5 gange hvoraf den ene gang var tvillinger ud af 6 graviditeter har jeg fået 1 barn til erden og det er kun lykkedes da min søn også er Rhesus Negativ 

Årh ha det lyder godt nok trist Men det var da godt i fik jeres dreng

Ved du om man kan få hjælp så man kan få lavet barnet kunstigt så man er sikker på det er negativ? I tildfælde af man ender i samme situration som jer.

Anmeld

16. november 2012

Anonym trådstarter

Krussedulle skriver:

Hvis du har aborteret, skal du også have den der anti-D!

Jeg er ikke helt så meget inde i det der rhesus system, men jeg ville da kontakte min læge og forhøre mig ad!

Jeg har fået anti-D efter både graviditeter og abort, og også midt i min sidste graviditet, da den mindste er rhesus positiv! (mine 2 andre er negativ som jeg selv)

Jeg har skam kontakten lægen og bedt om en tid det eneste problem var bare der var over en månedes ventetid og derfor er jeg nu begyndt at tænke om der så overhovedet kan gøres noget til den tid, men det må jeg jo se når jeg kommer der ned.

Men dejligt at hører at det er lykkedes trods den ene er positiv

Anmeld

16. november 2012

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Har en veninde, hvor hun ikke fik sprøjten efter hun abortere den ene gang, og det gør muligvis at hun dannede antistoffer mod deres søn, så de var flere gange på Riget og få transplanteret blod gennem navlesnoreren da hun var gravid. Han blev født for tidligt, og var indlagt med guldsot i 14 dage og lå i lyskasse hele døgnet. Han er sund og rask i dag, men du skal helt sikkert snakke med lægen om det!

Hun må ikke få flere børn med sin mand, da han kun kan lave reshus positive børn, og de vil ikke længere kunne overleve en hel graviditet, det er lidt af et mirakkel at de kunne få deres søn

Men når det er sagt, så mener jeg også, at hun sagde, at det kommer an på hvor langt man er henne, men skynd dig at få fat i lægen, så skal de nok sende dig videre til den rigtige behandling!

Det gør mig ondt, at l har mistet jeres lille spire!

Stort

Mange tak for dit svar og det er da dejligt at hører at de fik et barn, trods så store problemer  

Af hvad jeg kan se i linket som en anden har langt her ind står der hvis at der ikke er sket det store hvis det er sket inden uge 8 og det er jo godt for mit vedkommende, for af hvad jeg kan regne ud var jeg i hvert fald ikke 8 uger henne

Mange tak for din omtanke

Anmeld

16. november 2012

Anonym trådstarter

come2 skriver:

Jeg har lige læst lidt om det.

Smider lige link:

http://www.tigrab.dk/Guidelines/08-Rh-anti-D.pdf

Mange tak for dit svar, det hjalp mig rigtig meget og fik mit til at falde lidt til ro

Anmeld

16. november 2012

klmf

Medmindre retningslinierne er lavet om, så skal du ikke have hvis det er spontan abort (og uden udskrabning) FØR 8.uge. Men ring til lægen for at være sikker.

Kondolerer med spiren

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.