Hjælp med kost :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. november 2012

L&V

Chel1992 skriver:

Inde fra sundheds styrelsen

De 8 kostråd er de officielle ernæringsanbefalinger til voksne i Danmark. De blev sidst opdateret i 2005 (dog blev råd nr. 3 opdateret i nov. 2008) og lyder:

• Spis frugt og grønt – 6 om dagen
  • Spis fisk og fiskepålæg – flere gange om ugen
  • Spis kartofler, ris eller pasta og fuldkornsbrød – hver dag
  • Spar på sukker – især fra sodavand, slik og kager
  • Spar på fedtet – især fra mejeriprodukter og kød
  • Spis varieret – og bevar normalvægten
  • Sluk tørsten i vand
  • Vær fysisk aktiv – mindst 30 minutter om dagen

Okay men den er jo ikke tiltænkt vægttab men normal vægtige mennesker.. Som de os selv nævner i punkt 5

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2012

Lady Marion <3

Månsson skriver:

Hmm den har jeg ski ikke lige hørt før at de sku være hammer sunde.. Hvor har du det fra?? der er 90kalorier i 100 gram kartofler og man får ca 200-300g pr pers ved en normal middag og ris er der 130 kalorier pr 100g og der siger man 100-150g pr person ved en middag

Kartofler har alle dage været god stabil sund grund foder. Og billigt faktisk , kartoflen er faktisk stærkt undervuderet i dag .. Prøv at google kartoflens egenskaber ..  Kan kun sige at jeg har prøvet alt for at tabe mig ,, alt i 3 år   i sommerferien lagde vi hvidt brød , ris og pasta på hylden og på 4 mdr havde jeg tabt 7 kg og min mand 12 kg ..

Anmeld

15. november 2012

Lady Marion <3

Chel1992 skriver:

Ja det kan du selvfølgelig kun svare på så

Troede bare at havde man en god og varieret kost så tabte man sig også, det kan være jeg tager grueligt fejl

Hvis du skal tabe dig er du jo nød til at se på kcal indhold selvom det er sunde madvarer . Der er stort kcal indhold i lige netop ris , pasta og havregryn .. Og de ting kan du jo erstatte med grøntsager , groft brød og kartofler .. Hold dig fra alt hvedemels brød også .. sodavand er ok , en halv liter pr dag , så længe det er light

Anmeld

15. november 2012

mpr

Lady Marion <3 skriver:

Hvis du skal tabe dig er du jo nød til at se på kcal indhold selvom det er sunde madvarer . Der er stort kcal indhold i lige netop ris , pasta og havregryn .. Og de ting kan du jo erstatte med grøntsager , groft brød og kartofler .. Hold dig fra alt hvedemels brød også .. sodavand er ok , en halv liter pr dag , så længe det er light

kunne godt skifte ris og pasta ud med fuldkorn og brune ris men havregryn tror jeg ikke jeg ville kunne ligge fra mig så fik jeg ingen morgen mad for har i forvejen svært ved at få ting ned om morgenen o_O

Anmeld

15. november 2012

L&V

Lady Marion <3 skriver:

Kartofler har alle dage været god stabil sund grund foder. Og billigt faktisk , kartoflen er faktisk stærkt undervuderet i dag .. Prøv at google kartoflens egenskaber ..  Kan kun sige at jeg har prøvet alt for at tabe mig ,, alt i 3 år   i sommerferien lagde vi hvidt brød , ris og pasta på hylden og på 4 mdr havde jeg tabt 7 kg og min mand 12 kg ..

Jo jo det er jeg med på og at de giver en solid mæthed med på"få" kalorier men der er os gode ting i ris og pasta men derfor et det ikke mega sundt alligevel.. Men alt med måde

Anmeld

15. november 2012

Lady Marion <3

Månsson skriver:

Jo jo det er jeg med på og at de giver en solid mæthed med på"få" kalorier men der er os gode ting i ris og pasta men derfor et det ikke mega sundt alligevel.. Men alt med måde

Jeg lever da heller ikke af kartofler , spiser da grønt , kød og groft brød også ..

Anmeld

15. november 2012

Lady Marion <3

Chel1992 skriver:

kunne godt skifte ris og pasta ud med fuldkorn og brune ris men havregryn tror jeg ikke jeg ville kunne ligge fra mig så fik jeg ingen morgen mad for har i forvejen svært ved at få ting ned om morgenen o_O

Hvad med noget light youghurt om morgenen i stedet ?? Det indeholder meget få kcal

Anmeld

15. november 2012

L&V

Lady Marion <3 skriver:

Jeg lever da heller ikke af kartofler , spiser da grønt , kød og groft brød også ..

Nej det er jeg med på du ikke gør

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.