Hjælp med kost :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. november 2012

Lady Marion <3

Chel1992 skriver:

Jamen hvad filan må man så spise? Kan ikke forestille mig at skulle leve på den måde resten af livet Jo skal tabe mig 25 kg men vil 10 gange hellere have en livsstils ændring end jeg vil på en kur.. Har været på kur og tabte det hele og røg direkte op på samme vægt igen + mere efter jeg begyndte at spise igen

Det er netop en livsstils ændring jeg har foretaget og ikke en kur   Pasta og ris er kun tilbehør en sjælden gang i mellem herhjemme nu .. Jeg syntes der er mange muligheder for alsidig kost selvom man skærer sådanne ting fra , vi sulter ikke og vi synder endda en gang pr uge ca med slik og kage .. Faktisk taber jeg mig fortsat .. så det kan lade sig gøre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2012

Lady Marion <3

Månsson skriver:

Men det er stadig stivelses holdigt og derfor ik skide sundt som hvis man bytter det ud med bruneris, fuldkornspasta, bulgur osv

Kartofler er jo hamrende sunde og jeg har tabt det jeg skulle tabe og mere til ved at holde mig på kartoffel siden

Anmeld

15. november 2012

L&V

Lady Marion <3 skriver:

Kartofler er jo hamrende sunde og jeg har tabt det jeg skulle tabe og mere til ved at holde mig på kartoffel siden

Hmm den har jeg ski ikke lige hørt før at de sku være hammer sunde.. Hvor har du det fra?? der er 90kalorier i 100 gram kartofler og man får ca 200-300g pr pers ved en normal middag og ris er der 130 kalorier pr 100g og der siger man 100-150g pr person ved en middag

Anmeld

15. november 2012

Deaktiveret profil

Chel1992 skriver:

Vægten står stille!!!! den sidste måned har den ikke rykket sig nogen steder og bliver bare på 94...

Kan ikke rigtig dyrke så meget sport for tiden, cykler til skole og hjem igen that's it kan ikke holde til mere pga store smerter i underliv, mave og bryst så det gør ekstra ondt hvis jeg prøver at motionere og det huger mig ikke synderligt... Er begyndt at spise meget varieret og kan mærke på mit humør og mit overskud at det har hjulpet.. MEN føler mig mere oppustet end nogen sinde før Og føler jeg kan finde nye stræk mærker hver 3 dag..

Men mit problem er at jeg føler at jeg spiser sundt og varieret men kommer faktisk lidt i tvivl for hvad der er sundt at spise... Sovs bliver lavet fra bunden hvis vi skal have det og uden fedt, og det hedder fuldkorns pasta, ris og kartofler. kødet er lidt forskelligt men skære fedtet fra. Og så en god omgang salat. Morgen mad er gerne havregryn, og lidt frugt om formiddagen, og så rugbrød med et eller andet på til frokost, og så prøver jeg at spise lidt frugt igen om eftermiddagen. Spiser ikke færdig retter længere og har skåret drastisk ned på sodavand og når det endelig er, så er det kun light.. Og alligevel sker der INTET

Har fået afvide af min læge at jeg SKAL tabe mig, men synes det virker så uoverskueligt når der intet sker og jeg ikke kan bevæge mig synderligt for at afhjælpe det ud over at gå lidt rundt hvilket jeg også gør

Hmm.. Man taber sig når man taber flere kalorier end man indtager, dvs... Jeg vil gætte på du indtager lige omkring 1200 kcal om dagen, hvis du cykler frem og tilbage hver dag, som den eneste motion, så sker der ikke så meget.. Du er nød til virkelig at gøre noget, træne mere, selv i din dagligdag kan du træne, men hvis det gør ondt, kan det vel være fordi du ikke er vant til at røre dig?? - Så du skal jo starte stille op? - Har du overvejet at gå nogle ture, op af trapper, købe et stepbræt - Sjippe 10 min om dagen? Generelt bare i din dagligdag og derhjemme kan du jo træne en del uden det koster noget som helst.. 

Løft nogle tunge ting 3x12 gange.. 

Ja, der er massere af gode ideer, men aller vigtigst, du skal selv være med på den.. Den skal virkelig ha en skalle hvis det er det du ønsker dig.. 

MEN husk! Når du er ved at tabe dig, hjælper det ikke at stille sig op på vægten hver dag og se at den ikke rykker sig eller man har taget på, for når du begynder at træne opbygger du muskler som vejer mere end fedt! - Efter en månedstid med træning og god kost, så burde du se resultater på vægten! For når træningen går godt og kroppen er med på det, så står vægten stille, selvom der i realiteten sker noget med kroppen.. 

Så lav nogle mål for dig selv! Sig at om en måned SKAL du ha tabt 5 kilo! og forkæl dig selv med en shoppetur eller andet hvis det lykkeds! 

Anmeld

15. november 2012

mpr

Lady Marion <3 skriver:

Det er netop en livsstils ændring jeg har foretaget og ikke en kur   Pasta og ris er kun tilbehør en sjælden gang i mellem herhjemme nu .. Jeg syntes der er mange muligheder for alsidig kost selvom man skærer sådanne ting fra , vi sulter ikke og vi synder endda en gang pr uge ca med slik og kage .. Faktisk taber jeg mig fortsat .. så det kan lade sig gøre

Hmm men det er da at gå direkte uden om kost rådene? Der er jo noget godt i ris og kartofler ellers ville de jo ikke sige man skal have både pasta, ris og kartofler flere gange om ugen

Anmeld

15. november 2012

mpr

Freyasmor skriver:

Hmm.. Man taber sig når man taber flere kalorier end man indtager, dvs... Jeg vil gætte på du indtager lige omkring 1200 kcal om dagen, hvis du cykler frem og tilbage hver dag, som den eneste motion, så sker der ikke så meget.. Du er nød til virkelig at gøre noget, træne mere, selv i din dagligdag kan du træne, men hvis det gør ondt, kan det vel være fordi du ikke er vant til at røre dig?? - Så du skal jo starte stille op? - Har du overvejet at gå nogle ture, op af trapper, købe et stepbræt - Sjippe 10 min om dagen? Generelt bare i din dagligdag og derhjemme kan du jo træne en del uden det koster noget som helst.. 

Løft nogle tunge ting 3x12 gange.. 

Ja, der er massere af gode ideer, men aller vigtigst, du skal selv være med på den.. Den skal virkelig ha en skalle hvis det er det du ønsker dig.. 

MEN husk! Når du er ved at tabe dig, hjælper det ikke at stille sig op på vægten hver dag og se at den ikke rykker sig eller man har taget på, for når du begynder at træne opbygger du muskler som vejer mere end fedt! - Efter en månedstid med træning og god kost, så burde du se resultater på vægten! For når træningen går godt og kroppen er med på det, så står vægten stille, selvom der i realiteten sker noget med kroppen.. 

Så lav nogle mål for dig selv! Sig at om en måned SKAL du ha tabt 5 kilo! og forkæl dig selv med en shoppetur eller andet hvis det lykkeds! 

Træningen er sat på standby det har den været lidt over en måned dog med meget lidt forsøgt motion ind imellem, smerterne er IKKE pga at jeg er i dårlig form, jeg er i dårlig form uden tvivl men de her smerter er konstante og er i udredning ved lægen og skal sandsynligvis scannes for at finde ud af hvad der er galt.. Har ondt på alle tider af døgnet.. de er ikke konstant samme sted hele tiden men der er hele tiden et af de tre steder der gør sindsygt ondt, bare det at svinge armene op over hovedet lidt hurtigt kan give et jag ned igennem kroppen fordi bevægelsen går igennem et af stederne der gør ondt.. Vil rigtig gerne træne og forsøger også fra tid til anden men det bliver ikke meget af gangen. Men det er bare på ubestemt tid at jeg ikke kan komme til at træne fordi lægerne først skal finde ud af hvorfor jeg har ondt før de kan finde en løsning Og bare til 2 undersøgelse som er d. 27 er der ikke engang fundet en løsning der har de bare konkluderet at jeg ikke har betændelse i blodet.. Så det virker som en lang process

Må bare spise så varieret som muligt og prøve at se om sodavand kan tvinges helt af hylen :/

Anmeld

15. november 2012

L&V

Chel1992 skriver:

Hmm men det er da at gå direkte uden om kost rådene? Der er jo noget godt i ris og kartofler ellers ville de jo ikke sige man skal have både pasta, ris og kartofler flere gange om ugen

Hvad er det for nogle kostråd du taler om??

Anmeld

15. november 2012

Lady Marion <3

Chel1992 skriver:

Spiser kartofler , grønt og groft brød dagligt   Det kan jeg ikke se det usunde i ,, Men du spurgte hvorfor du ikke tabte dig og jeg kan kun svare ,,, derfor ,,, pga din kost ,, 

Anmeld

15. november 2012

mpr

Månsson skriver:

Hvad er det for nogle kostråd du taler om??

Inde fra sundheds styrelsen

De 8 kostråd er de officielle ernæringsanbefalinger til voksne i Danmark. De blev sidst opdateret i 2005 (dog blev råd nr. 3 opdateret i nov. 2008) og lyder:

• Spis frugt og grønt – 6 om dagen
  • Spis fisk og fiskepålæg – flere gange om ugen
  • Spis kartofler, ris eller pasta og fuldkornsbrød – hver dag
  • Spar på sukker – især fra sodavand, slik og kager
  • Spar på fedtet – især fra mejeriprodukter og kød
  • Spis varieret – og bevar normalvægten
  • Sluk tørsten i vand
  • Vær fysisk aktiv – mindst 30 minutter om dagen

Anmeld

15. november 2012

mpr

Lady Marion <3 skriver:

Spiser kartofler , grønt og groft brød dagligt   Det kan jeg ikke se det usunde i ,, Men du spurgte hvorfor du ikke tabte dig og jeg kan kun svare ,,, derfor ,,, pga din kost ,, 

Ja det kan du selvfølgelig kun svare på så

Troede bare at havde man en god og varieret kost så tabte man sig også, det kan være jeg tager grueligt fejl

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.