Jeg er ked af det, har brug for jer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. november 2012

Anonym trådstarter

stivdie@gmail.com skriver:

Stakkels dig! Jeg kan BESTEMT godt forstå din frustration! Jeg ville også være ved at gå ud af mit gode skind, hvis der manglede penge hver måned, og jeg ikke følte jeg blev taget seriøst! Kæmpe til dig.

Mht gode råd, så er I jo allerede et godt stykke af vejen, når du kan se, at jeres forbrug er større end indtægten - og at I allerede har en budgetkonto til de faste udgifter.
Hvis I har skåret ALT overflødigt væk (inkl evt bil, tv-pakke, internet, mobilabb., smøger, cola og fastfood) og der ikke er udsigt til en snarlig ændring i jeres indtægt, så må I nok begynde at overveje om jeres bolig er for dyr..

Nu ved jeg ikke hvilken type I er, men luksusfælden søger deltagere lige nu. Det var en måde at få hjælp uden det koster noget..
Alternativt, så prøv at se www.taenk.dk/gældsrådgivningen

Håber I snart får styr på det, så du kan blive glad igen

Tusinde tak for Kram og gode råd

vi kan ikke skære mere i vores udgifter end vi gør..

vi er stoppet med at ryge, vi drikker aldrig sodavand, vi har ikke bil, tv kan vi ikke røre ved da deet er et boligselskab som bestemmer, og vi kan ikke flytte, ( vi vil gerne flytte i en 1 væresles) men hvor skal vi lige få indskudspenge fra ???

så den mulighed er også lukket...

vi kan ikke røre mere ved vores udgifter, de kan desværre ikke blive mindre...

vi har søgt boligsikring, friplads osv, men kan vi ikke få.

Luksus fælden har jeg nævnt for manden jeg gerne vil, men han vil abosolut IKKE i TV ... synes nu heller jeg har lyst til at stå frem til hele danmark med min økonomi, men jeg vil rigtig gerne have deres hjælp, men kan jeg ikke når manden ikke vil...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2012

Skouboe

Anonym skriver:

og det med at FÅ et job, ( du har måske et i ærmet ? )

jeg søger og søger og søger HVER DAG Tro mig, det gør jeg....

Jeg ved det godt - det er ikke så nemt at få. Det var mere for at komme med nogle forslag, og meget afhænger også af hvor du bor. Et studiejob der som regel er til at få er som phoner/telefonsælger. Det er ikke det fedeste job i verden, men man behøver ikke specielle kvalifikationer og det er perfekt til studerende fordi det er arbejde om aftenen.

og min erfaring er i øvrigt at mænd der spiller meget computer, bruger det som flugt, fx fra et dårligt forhold eller en dårlig økonomi. Jeg tror det går ham mere på end han fortæller. På den anden side behøver han jo ikke at tage ansvar for noget - han skal bare snakke lidt uden om og så ordner du det hele...

Jeg ved godt hvordan det er at sidde rigtigt hårdt i det, og føle sig alene med det hele - det er bestemt ikke sjovt. Jeg skriver ikke det her for at være ond eller grov, men for at få dog til at tænke i løsninger (selvom ingen af dem er særligt attraktive). Jeres situation er dog så uholdbar, at der er nødt til at ske noget, ellers går det helt galt. I er nødt til i fællesskab at finde en løsning.

Er det en mulighed at tage det hele med i banken og snakke med en bankrådgiver? Det kan godt være at de ikke vil låne jer yderligere penge, men de kan måske være med til at gennemgå jeres økonomi og hjælpe med at få et overblik og lægge et budget. Det kan også være at de har nogle konkrete forslag.

Anmeld

15. november 2012

Anonym trådstarter

Skouboe skriver:

Jeg ved det godt - det er ikke så nemt at få. Det var mere for at komme med nogle forslag, og meget afhænger også af hvor du bor. Et studiejob der som regel er til at få er som phoner/telefonsælger. Det er ikke det fedeste job i verden, men man behøver ikke specielle kvalifikationer og det er perfekt til studerende fordi det er arbejde om aftenen.

og min erfaring er i øvrigt at mænd der spiller meget computer, bruger det som flugt, fx fra et dårligt forhold eller en dårlig økonomi. Jeg tror det går ham mere på end han fortæller. På den anden side behøver han jo ikke at tage ansvar for noget - han skal bare snakke lidt uden om og så ordner du det hele...

Jeg ved godt hvordan det er at sidde rigtigt hårdt i det, og føle sig alene med det hele - det er bestemt ikke sjovt. Jeg skriver ikke det her for at være ond eller grov, men for at få dog til at tænke i løsninger (selvom ingen af dem er særligt attraktive). Jeres situation er dog så uholdbar, at der er nødt til at ske noget, ellers går det helt galt. I er nødt til i fællesskab at finde en løsning.

Er det en mulighed at tage det hele med i banken og snakke med en bankrådgiver? Det kan godt være at de ikke vil låne jer yderligere penge, men de kan måske være med til at gennemgå jeres økonomi og hjælpe med at få et overblik og lægge et budget. Det kan også være at de har nogle konkrete forslag.

i sidste uge sad jeg i møde 1½ time med min bankrådgiver og lagde budget.... MEn ! hun gav mig flere udgifter

nogle forsikringer som vi slet ik har behov for lige nu...

så nu ser det jo helt galt ud

Ja det er rigtigt at han flygter fra problemerne gennem computeren, men hvis jeg os gjorde det havde det hele jo været noget MØG ! meget værre end nu,...

vi har et fint forhold, bare ikke når kriser rammer os...

jeg ved godt det ikke for at være ond men vil os bare lige tilføje at jeg ikke bare kan få et job... og så bor jeg i slagelse og den By og omegen, er der bare INTET !

der er massere i KBH , ÅRHUS osv, men jeg kan ikke komme dertil til dagligt.

Anmeld

15. november 2012

kesuh

Anonym skriver:

Jamen jeg er godt klar over han også spekulere meget på det, ( skrev jeg også i indlægget)

men han vil jo ikke tale om det, så er det jo svært...

ved godt det er lige så hårdt for ham....

Det kommer på et tidspunkt så. Jeg håber bare han kommer ud med det inden bægeret løber over.

Jeg ville heller ikke tale om det dengang, men det endte med at min eks måtte bore lidt i mig og så få hul på det.

Håber i finder ud af det herfra 

Held og lykke ihvertfald

Anmeld

15. november 2012

Anonym trådstarter

kesuh skriver:

Det kommer på et tidspunkt så. Jeg håber bare han kommer ud med det inden bægeret løber over.

Jeg ville heller ikke tale om det dengang, men det endte med at min eks måtte bore lidt i mig og så få hul på det.

Håber i finder ud af det herfra 

Held og lykke ihvertfald

Mange Tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.