Jeg er ked af det, har brug for jer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. november 2012

Anonym trådstarter

Skouboe skriver:

Sæt dig ned og lav en liste over regninger der skal betales, hvornår de forfalder osv. Lav så en plan for det næste halve år. Hvis der er regninger du kan se allerede nu, bliver et problem så snak med kreditor. Man kan ofte lave en aftale med dem, hvis man spørger pænt og ringer inden regningen er forfalden. Ofte kan man også komme uden om rykkergebyrer mv.

kig på jeres indtægter vs. udgifter. Er det her et generelt problem, eller har I fx haft mange uforudsete udgifter? Hvis det er generelt, så skal I nok have kigget jeres økonomi efter. Hvor meget mangler I for at det kan løbe rundt, og hvor kan I spare?

lister er generelt en fantastisk ide. Hvad man har på en liste, behøver man ikke at have i hovedet, og det letter stressen meget.

Tak, men alt det har jeg ordnet, og problemet er at vi har flere udgifter end indtængter, og der er INTET vi kan fjerne fra udgifterne... har endna gjort så vi indbetaler flere penge til budgetten hver måned, men der mangler stadig ca 1000 kr.. så det hele ender med rykkere hver måned , og vil ha banken til at hjlæpe, men det vil de bare ikke

Intet hjælp , må klare alt selv...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2012

Mor til Ella

Anonym skriver:

Synes ikke det er så fedt at oprette sådan en tråd, men jeg er virkelig ked af det lige for tiden! de sidste 3 uger er gået med at STRESSE rundt i banken og ringe til vores kreditore osv, fordi i denne måned trak banken huslejen tilbage, fordi der manglede 2000 kr.

så igår fik vi en rykker, så det blev jo endnu flere penge, så jeg måtte tømme min konto for penge og få betalt huslejen, og nu bliver det en KAMP uden lige resten af måneden...

jeg er så forvirret over alle mine samtaler med alle og enhver mand. men jeg er så ked af det, min mand tager det ikke særlig tungt, han synes heller ikke det er rart denne sitiuation, men han render med det for ham selv, når jeg prøver at tale med ham, sidder han bare og glor ud i luften og siger ja og nej!

jeg føler mig SÅ alene med alting, han render bare på arbejde hver dag og så spiller han computer når han kommer hjem, og jeg prøver at få styr på vores situation samtidlig med jeg går på uddannelse og snart skal til eksamer.

igår vidste jeg ikke hvad dag det var

det eneste jeg har SÅ meget brug for lige nu er Et KÆMPE KRAM, med medfølgende ord som: det skal nok gå ...

min mand siger at jeg køre alting op i en spids. tjah han fatter sgu ikke min situation og han er overhoved ik til at tale med om det.....

jeg har brug for hans forståelse. og andres forståelse , føler mig virkelig ensom

Øv , tror bare jeg har brug for krammere med dette indlæg

Kæmpe 

Har du ikke en tæt veninde du kan tale med om det???? Når nu manden ikke gider???

Anmeld

15. november 2012

hesøth

Anonym skriver:

Tak, men alt det har jeg ordnet, og problemet er at vi har flere udgifter end indtængter, og der er INTET vi kan fjerne fra udgifterne... har endna gjort så vi indbetaler flere penge til budgetten hver måned, men der mangler stadig ca 1000 kr.. så det hele ender med rykkere hver måned , og vil ha banken til at hjlæpe, men det vil de bare ikke

Hejsa,

Hvis I har flere udgifter end indtægter, så kan jeg da godt forstå banken ikke vil hjælpe - så er det jo skruen uden ende.

I må simpelthen finde flere udgifter I kan sløjfe - også selvom det måtte være træls (telfonab, tv, internet mv fx)

Og så synes jeg nu nok din mand burde mande sig op og tage del i ansvaret - for det er sgu også hans ansvar, selvom han ikke mener han kan finde ud af det!!

Anmeld

15. november 2012

Skouboe

Anonym skriver:

Men rykkere er jo bare yderligere omkostninger. Hvis jeres økonomi ikke hænger sammen, forstår jeg godt at banken ikke er interesseret i at hjælpe. I er nødt til at finde en måde at få tingene til at hænge sammen på. Så må i skære der hvor det gør ondt. TV, internet, telefon, find noget billigere at bo i, sælg bilen, osv, osv. Nu kender jeg ikke jeres økonomi så det er bare eksempler.

den anden mulighed er at øge indtægterne. Studiejob, overarbejde, lej et værelse ud, eller tag en pause fra studiet, få et job og få betalt nogle af jeres kreditorer ud - igen bare eksempler.

Anmeld

15. november 2012

Stivdie

Anonym skriver:

Synes ikke det er så fedt at oprette sådan en tråd, men jeg er virkelig ked af det lige for tiden! de sidste 3 uger er gået med at STRESSE rundt i banken og ringe til vores kreditore osv, fordi i denne måned trak banken huslejen tilbage, fordi der manglede 2000 kr.

så igår fik vi en rykker, så det blev jo endnu flere penge, så jeg måtte tømme min konto for penge og få betalt huslejen, og nu bliver det en KAMP uden lige resten af måneden...

jeg er så forvirret over alle mine samtaler med alle og enhver mand. men jeg er så ked af det, min mand tager det ikke særlig tungt, han synes heller ikke det er rart denne sitiuation, men han render med det for ham selv, når jeg prøver at tale med ham, sidder han bare og glor ud i luften og siger ja og nej!

jeg føler mig SÅ alene med alting, han render bare på arbejde hver dag og så spiller han computer når han kommer hjem, og jeg prøver at få styr på vores situation samtidlig med jeg går på uddannelse og snart skal til eksamer.

igår vidste jeg ikke hvad dag det var

det eneste jeg har SÅ meget brug for lige nu er Et KÆMPE KRAM, med medfølgende ord som: det skal nok gå ...

min mand siger at jeg køre alting op i en spids. tjah han fatter sgu ikke min situation og han er overhoved ik til at tale med om det.....

jeg har brug for hans forståelse. og andres forståelse , føler mig virkelig ensom

Øv , tror bare jeg har brug for krammere med dette indlæg

Stakkels dig! Jeg kan BESTEMT godt forstå din frustration! Jeg ville også være ved at gå ud af mit gode skind, hvis der manglede penge hver måned, og jeg ikke følte jeg blev taget seriøst! Kæmpe til dig.

Mht gode råd, så er I jo allerede et godt stykke af vejen, når du kan se, at jeres forbrug er større end indtægten - og at I allerede har en budgetkonto til de faste udgifter.
Hvis I har skåret ALT overflødigt væk (inkl evt bil, tv-pakke, internet, mobilabb., smøger, cola og fastfood) og der ikke er udsigt til en snarlig ændring i jeres indtægt, så må I nok begynde at overveje om jeres bolig er for dyr..

Nu ved jeg ikke hvilken type I er, men luksusfælden søger deltagere lige nu. Det var en måde at få hjælp uden det koster noget..
Alternativt, så prøv at se www.taenk.dk/gældsrådgivningen

Håber I snart får styr på det, så du kan blive glad igen

Anmeld

15. november 2012

kesuh

Lige et et lille indspark.. Din kæreste/mand har det altså heller ikke så godt pga jeres økonomi ser det ud til.

Jeg fulgte præcis samme mønster, som da jeg og min ex havde en lille nedtur økonomisk.

Jeg havde det af helvede til og gik og tullede med tankerne og de summede konstant i hovedet på en og det endte med man nærmest blev meget tilbagetrukket.

Arbejdet var min eneste redning for at slippe for de tanker, men så snart man kom hjem. Så kom det hele tilbage igen.

På et tidspunkt så løber bægeret også overfor ham

Så prøv og se om du ikke kan fange ham i det og spørge ind til ham også

Anmeld

15. november 2012

Anonym trådstarter

Mor til Ella skriver:

Kæmpe 

Har du ikke en tæt veninde du kan tale med om det???? Når nu manden ikke gider???

Nej har desværre ikke en tæt veninde, og der er ikke noget jeg ønsker mig mere end en tæt veninde

det er mit største ønske til JUL

Anmeld

15. november 2012

Anonym trådstarter

kesuh skriver:

Lige et et lille indspark.. Din kæreste/mand har det altså heller ikke så godt pga jeres økonomi ser det ud til.

Jeg fulgte præcis samme mønster, som da jeg og min ex havde en lille nedtur økonomisk.

Jeg havde det af helvede til og gik og tullede med tankerne og de summede konstant i hovedet på en og det endte med man nærmest blev meget tilbagetrukket.

Arbejdet var min eneste redning for at slippe for de tanker, men så snart man kom hjem. Så kom det hele tilbage igen.

På et tidspunkt så løber bægeret også overfor ham

Så prøv og se om du ikke kan fange ham i det og spørge ind til ham også

Jamen jeg er godt klar over han også spekulere meget på det, ( skrev jeg også i indlægget)

men han vil jo ikke tale om det, så er det jo svært...

ved godt det er lige så hårdt for ham....

Anmeld

15. november 2012

Anonym trådstarter

Skouboe skriver:

Men rykkere er jo bare yderligere omkostninger. Hvis jeres økonomi ikke hænger sammen, forstår jeg godt at banken ikke er interesseret i at hjælpe. I er nødt til at finde en måde at få tingene til at hænge sammen på. Så må i skære der hvor det gør ondt. TV, internet, telefon, find noget billigere at bo i, sælg bilen, osv, osv. Nu kender jeg ikke jeres økonomi så det er bare eksempler.

den anden mulighed er at øge indtægterne. Studiejob, overarbejde, lej et værelse ud, eller tag en pause fra studiet, få et job og få betalt nogle af jeres kreditorer ud - igen bare eksempler.

Vi har hverken bil eller andre ting... vi har vores hjernheste

Anmeld

15. november 2012

Anonym trådstarter

Skouboe skriver:

og det med at FÅ et job, ( du har måske et i ærmet ? )

jeg søger og søger og søger HVER DAG Tro mig, det gør jeg....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.