3 måneder og godnat

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.474 visninger
25 svar
0 synes godt om
14. november 2012

Kay

Hvad gør i ved sengetid?

Vi har en super rytme hele dagen... men når hun vågner ved 17 tiden fra den sidste lur så får hun lidt bryst... leger og ved 19 tiden får hun aftenflasken... og skulle gerne sove igen ved 20 tiden....

men det sker bare ikke.... hun er ik hys.. men vil ik sove... hun bliver dog hys ved 21 tiden og vil stadig ik sove...

c a. 22.30 får hun natflasken og først der går hun om kuld!? Hvad dælen kan vi gøre for at få hende til at sove før hun bliver overtræt?

vi har prøvet: at svøbe hende (gør vi altid ellers sover hun ik), ligge hende i mørke, ligge hende inde ved os i stuen, vugge hende, sidde med hende i armene, synge... intet hjælper... hun vil bare ik sove selvom vi kan se hun er hammer træt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2012

Unalisa

Aisha bliver puttet ved 18:30-19 tiden. Hun vågner ca 21-21:30 tiden og bliver ammet ... hun sover videre og vågner derefter hver 4 time for at blive ammet

Anmeld

14. november 2012

Faith

Jonathan er 5 måneder og vi har lige droppet den sene eftermiddagslur. Det har hjulpet.

Fra 15 til 18.30 sover han ikke. Det kan være en kamp at holde ham i godt humør, for han bliver selvfølgelig træt. Men det betyder at han er klar til at blive puttet allerede mellem 18.15 og 18.30. Så sover han til kl 23 ca hvor han får en flaske og så sover han igen.

Men ved ikke om hun stadig er for lille til at droppe den sene lur.

Anmeld

15. november 2012

Kay

Faith skriver:

Jonathan er 5 måneder og vi har lige droppet den sene eftermiddagslur. Det har hjulpet.

Fra 15 til 18.30 sover han ikke. Det kan være en kamp at holde ham i godt humør, for han bliver selvfølgelig træt. Men det betyder at han er klar til at blive puttet allerede mellem 18.15 og 18.30. Så sover han til kl 23 ca hvor han får en flaske og så sover han igen.

Men ved ikke om hun stadig er for lille til at droppe den sene lur.

hun fylder 3 måneder i dag så tror hun er lige ligge nok... hun sover i forvejen kun 2 lure

hun vågner kl 7 og fra ved 10 tiden til omkring 13 og igen ved 15 tiden til 17... sover hun lur...  og så er det der mellem 17 og 22 vi har problemet...

Anmeld

15. november 2012

Tulle28

Prøv at putte hende lidt tidligere - selvom hun ikke er hys til at starte med, kan hun godt være overtræt. Sådan er det ihvertfald her, jo mere træt, jo sværere kan det være at få dem til at sove. Det gælder både den store på 2,8 og den lille.

Anmeld

15. november 2012

Kay

Tulle28 skriver:

Prøv at putte hende lidt tidligere - selvom hun ikke er hys til at starte med, kan hun godt være overtræt. Sådan er det ihvertfald her, jo mere træt, jo sværere kan det være at få dem til at sove. Det gælder både den store på 2,8 og den lille.

men hun har lige sovet fra 15 til 17 jo

Anmeld

15. november 2012

SaNiNa

Kan det være fordi hun når at blive overtræt?

Man kan ofte se om de er ved at være putteklar hvis de gnider sig i øjene eller lægger hovede ind til en.

Et overtræt barn kan være utrolig svært at putte.

Hvis hun sover til kl 17 ville jeg prøve at putte igen omkring 18.30 hun er jo stadig ikke særlig gammel.

Anmeld

15. november 2012

Kay

SaNiNa skriver:

Kan det være fordi hun når at blive overtræt?

Man kan ofte se om de er ved at være putteklar hvis de gnider sig i øjene eller lægger hovede ind til en.

Et overtræt barn kan være utrolig svært at putte.

Hvis hun sover til kl 17 ville jeg prøve at putte igen omkring 18.30 hun er jo stadig ikke særlig gammel.

hun gør ingen af delene.... og i går virkede hun først træt omkring kl 21.... hun sover lange lure og er vågen længe af gangen og det har hun gjort siden hun var 1½ måned gammel... det er hendes rytme og jeg har ik gjort noget for at præge den...

tænker jeg i aften vil prøve og se om hun egentlig overhoved er træt kl 20 eller om det er mors stræben efter putte ritual og voksen tid der spiller mest ind...

Anmeld

15. november 2012

SaNiNa

Kay skriver:

hun gør ingen af delene.... og i går virkede hun først træt omkring kl 21.... hun sover lange lure og er vågen længe af gangen og det har hun gjort siden hun var 1½ måned gammel... det er hendes rytme og jeg har ik gjort noget for at præge den...

tænker jeg i aften vil prøve og se om hun egentlig overhoved er træt kl 20 eller om det er mors stræben efter putte ritual og voksen tid der spiller mest ind...

Så længe hun ikke er ældre er der jo ikke noget som hedder voksen tid andet end hun sover.

Vores datter som nu er knap 14 måneder brugte vi 1 år på at få til at sove ordentligt uden morderens tilstedeværelse.

Nu sover hun som regl mellem 18.30.19.00 til kl 06.00-06.30 hun vågner nogle gange et par gange i løbet af aften men sjældent om natten.

Men som du selv skrive prøv at put hende til senere så hun skal nok give tegn hvis hun er træt og et ikke træt barn kan også være svært at putte

Anmeld

15. november 2012

Tulle28

Kay skriver:

men hun har lige sovet fra 15 til 17 jo

Derfor kan hun godt være træt Min datter er tit putteklar efter 30 min. om aftenen - man tror jo ikke det kan passe, men den er god nok

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.