Ville I melde verbalt overfald af børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. november 2012

Anonym trådstarter

An&Jo skriver:

ja desværre er det jo ting der går i arv.. og hvis ikke der bliver gjort noget så tror børnene det er iorden og det er det bare ikke..

jeg håber virkelig de gør noget ved det..

Jeg håber virkelig, virkelig også!!!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2012

Frk-Lotusblomst

Hej du.

Tag lige en dyb indånding helt ned i maven. Du gør det rigtige og bare rolig, de fjerner ikke bare børnene.

Jeg vil lige sige at jeg er socialrådgiverstuderende og er pt. I fuldtidspraktik i børne- og familieteam og det er ud fra mine kompetencer samt erfaringer herfra jeg svarer.

Jeg kan se du har haft ringet til kommunen. Thumbs up!
Jeg synes du skal lave en skriftlig underrretning. det er simpelthen noget fis at kommunen siger at det ikke er sikkert der kan gøres noget fordi han er en kærlig far. man kan sagtens være kærluge forældre (ressource) men misrøgte sine børn, som F.eks ikke give den ordentlig tøj på, snakke grimt, ikke kunne magte dem osv. (vanskelighed). en underretning kan laves anonymt. Jeg siger dette fordi vi er underlagt loven at gennemgå underrretningen med forældrene og de kan bede om en kopi så derfor vil de kunne se det er dig/jer der har underrettet, hvis du F.eks skriver den under eller nævner for meget om jeres forhold.
Problemet ved en anonym underrretning er at man ikke på samme måde har bagland iorden. Altså hvis vi har brug for en uddybning af noget kan vi ikke kontakte vedkommende.
Men har du det bedst med anonym underrretning er det det bedste at gøre!

Ud fra hvad du siger (på baggrund af underretning) ville jeg tage hjem til familien og snakke om underrretningen og se om vi i børne og familieteam kan yde hjælp til familien. Jeg ville ud fra det møde vurderer på om børnene er på irket af situationen og hvor omfattende det er. Jeg tænker umiddelbart, at familien/far kunne have rigtig godt at familiebrhandling. I vores kommune vil det være et forløb i familiehuset. Der er mange forskellige forløb og tænker umiddelbart at familien har behov for nogle samtaler og så skal far støttes i, ikke at tale sådan til sine børn samt give nogle redskaber til far og familien til at håndtere sådanne situationer.

Du er velkommen til at ville have en uddybning af ovenstående eller spørge ind til mere.

Mvh Rikke

Anmeld

13. november 2012

Giraffen

Anonym skriver:

Hej kære kvinder - HJÆLP!!!

Kan man melde verbale overfald af børn?

Jeg har et vennepar, hvor manden køre psykisk på deres 3 børn, men især de mindste får meget grove ord med på vejen!

Hvis en af børnene sidder og spiser og så taber noget på gulvet, kan faderen finde på at sige: ej din nar, prøv nu at se mælken på bordet.

Jævnligt kalder han dem dumme, røvhuller osv. osv. osv.

Jeg kan bare ikke mere - vi er stoppet med at besøge dem, men det gør ondt for jeg holder ufattelig meget af dem. Jeg ved han er sådan overfor sin kæreste også - men kan jeg gøre noget?

eller skal det være fysisk? jeg er jo af den personlige holdning, at psykiske konstante overfald kan være lige så grumme som fysiske.

HELP!!!

havde det været en engangsforteelse tror jeg ikke jeg havde gjort det (fx en fremmed i brugsen osv)

Men når det er børnenes FAR så synes jeg man er nødt til at reagere!

I ka evt overveje at tage en one-on-one snak med moren først, hvor er hun i alt det der? ellers ville jeg helt klart gå videre med det

Anmeld

13. november 2012

Giraffen

Anonym skriver:

ENIG!!!!!!!!!

Hun siger ham imod HVER gang, og jeg ved de kæmper - for han taler lige så grimt til hende, når han bliver sur.

Men han er lige så god en far, som han er ond!!! så derfor tror jeg ikke hun ved hvad hun skal gøre... nu vil JEG gøre noget for at hjælpe dem alle sammen... hun kan jo ikke melde sin egen kæreste  eller jo... men det vil hun ikke.

måske I kan sige "Hvis ikke du får gjort noget ved problemerne så er v nødt til at melde dig for børnenes skyld" 

For roden til problemet ligger jo alene hos ham - og at få kommunen ind over ville ikke automatisk fjerne hans vredes-problemer, men hvis han tog hånd om problemet på egen hånd så kunne det være en løsning - nu siger du selv, at han godt ved det er et problem, så måske en spand kold vand fra omverdenen ku sætte et skub i tingene?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.