Ville I melde verbalt overfald af børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.842 visninger
23 svar
0 synes godt om
13. november 2012

Anonym trådstarter

Hej kære kvinder - HJÆLP!!!

Kan man melde verbale overfald af børn?

Jeg har et vennepar, hvor manden køre psykisk på deres 3 børn, men især de mindste får meget grove ord med på vejen!

Hvis en af børnene sidder og spiser og så taber noget på gulvet, kan faderen finde på at sige: ej din nar, prøv nu at se mælken på bordet.

Jævnligt kalder han dem dumme, røvhuller osv. osv. osv.

Jeg kan bare ikke mere - vi er stoppet med at besøge dem, men det gør ondt for jeg holder ufattelig meget af dem. Jeg ved han er sådan overfor sin kæreste også - men kan jeg gøre noget?

eller skal det være fysisk? jeg er jo af den personlige holdning, at psykiske konstante overfald kan være lige så grumme som fysiske.

HELP!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2012

An&Jo

jeg havde nok kontaktet kommunen, for det der er psykisk terror og det er mindst lige så slemt som fysisk hvis ikke værre..

Anmeld

13. november 2012

tarkoflen

Jeg aner det faktisk ikke, men det kan da ikke være et rart sted at vokse op

Har l sagt til jeres venner hvorfor l ikke kommer der mere?

Anmeld

13. november 2012

Troldemommi

Sikke dog et forfærdeligt menneske, hvad siger børnenes mor til at han behandler deres børn på den måde, noget skal der gøres.

Monica

Anmeld

13. november 2012

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Jeg aner det faktisk ikke, men det kan da ikke være et rart sted at vokse op

Har l sagt til jeres venner hvorfor l ikke kommer der mere?

Ja det har jeg, det er min veninde!

Hun/de kæmper - for han ved det godt! Hun siger han det rigtig dårligt med det, men ikke kan styre det. Det der er med ham er, at han er lige så varm som han kan være kold!!

Jeg vil bare ikke gøre noget, så de mister deres børn. De elsker jo deres børn (og det gør han også). jeg kan bare slet ikke klare tanken om, at de vokser op og skal høre på det der. De vkser op og tror det er okay at blive kaldt det ene og det andet og at det er OKAY at tale sådan.

Han bliver tit og ofte også mega vred og råber alt muligt af alle

Anmeld

13. november 2012

Anonym trådstarter

Monica P skriver:

Sikke dog et forfærdeligt menneske, hvad siger børnenes mor til at han behandler deres børn på den måde, noget skal der gøres.

Monica

ENIG!!!!!!!!!

Hun siger ham imod HVER gang, og jeg ved de kæmper - for han taler lige så grimt til hende, når han bliver sur.

Men han er lige så god en far, som han er ond!!! så derfor tror jeg ikke hun ved hvad hun skal gøre... nu vil JEG gøre noget for at hjælpe dem alle sammen... hun kan jo ikke melde sin egen kæreste  eller jo... men det vil hun ikke.

Anmeld

13. november 2012

tarkoflen

Anonym skriver:

Ja det har jeg, det er min veninde!

Hun/de kæmper - for han ved det godt! Hun siger han det rigtig dårligt med det, men ikke kan styre det. Det der er med ham er, at han er lige så varm som han kan være kold!!

Jeg vil bare ikke gøre noget, så de mister deres børn. De elsker jo deres børn (og det gør han også). jeg kan bare slet ikke klare tanken om, at de vokser op og skal høre på det der. De vkser op og tror det er okay at blive kaldt det ene og det andet og at det er OKAY at tale sådan.

Han bliver tit og ofte også mega vred og råber alt muligt af alle

Altså hvis de begge er opmærksomme på det, så må han jo få noget hjælp! Helt ærlig så hjælper det jo ikke, at han bare siger, at han er ked af det!

Så må han på noget anger management kursus eller hvad sådan noget hedder! Eller smutte forbi en psykolog, for det er jo på ingen måde holdbart... Han er sikkert vokset op med at blive råbt af på den måde, men det gør det jo ikke ok!

De må have noget hjælp og hellere i dag end i morgen!

Hvis det betyder meget for ham, så må han også være villig til at gøre noget ved det...

Anmeld

13. november 2012

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Jeg ville kontakte kommunen uden at tøve. Tænk lige på hvad det gør ved børnenes selvværd? Det er bare synd måske kan kommunen tilbyde noget hjælp til manden. 

Anmeld

13. november 2012

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Altså hvis de begge er opmærksomme på det, så må han jo få noget hjælp! Helt ærlig så hjælper det jo ikke, at han bare siger, at han er ked af det!

Så må han på noget anger management kursus eller hvad sådan noget hedder! Eller smutte forbi en psykolog, for det er jo på ingen måde holdbart... Han er sikkert vokset op med at blive råbt af på den måde, men det gør det jo ikke ok!

De må have noget hjælp og hellere i dag end i morgen!

Hvis det betyder meget for ham, så må han også være villig til at gøre noget ved det...

helt enig i det du siger! De har undersøgt det, men de har ikke råd. Det hele kører i en ond cirkel for dem. Han vil også kun få hjælp fordi hun siger det til ham, han kan stadig ikke se alvoren i det. Han synes ikke han har et problem

Anmeld

13. november 2012

Anonym trådstarter

Aisha skriver:

Jeg ville kontakte kommunen uden at tøve. Tænk lige på hvad det gør ved børnenes selvværd? Det er bare synd måske kan kommunen tilbyde noget hjælp til manden. 

Hvor ringer man hen?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.