Har været ved læge, abort om halvanden uge???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. november 2012

Anonym trådstarter

sne190810 skriver:

........

I og med du spørger om det kan passe at der skal gå halvanden uge, så fortolkede jeg det bare som om du søgte noget info mht. om det var 'normalt' eller din læge som var forkert på den. Ja det er lang tid, men du er heller ikke særlig langt henne og jeg kunne forestille mig at dem som er længere henne, evt. på grænsen til abortgrænsen, kommer lidt foran i køen.

Men undskyld jeg kom med mit besyv i denne tråd, jeg var jo åbenbart helt forkert på den så smutter bare igen

Det skal du slet slet ikke undksylde for. Det er rart med nogen erfaringer eller andet. Kan bestemt bruge alle former for svar, så længe de er brugbare, og det var dit!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2012

klmf

Anonym skriver:

Jeg kender ikke systemet omkring det der, jeg ved bare at jeg synes det er langt ude. Selv om de sikkert gerne ville gøre det hurtigere hvis de kunne.

Føler lidt, at de forsøger at straffe folk på den her måde. OG tro mig, det er første og SIDSTE gang det her sker. !!!

Altså, det tror jeg er nogle bagtanker du lægger i det fordi det forståeligt er en rigtig træls og hård situation du står i lige nu.

Skal man ind og have en kirurgisk abort, skal der stå x antal operationssygeplejersker, en kirurg, en anæstesisygeplejerske (+læge til back up) og efterfølgende opvågningspersonale klar. Og når det ikke er akut er det mest effektivt, at man fylder programmerne ud så at sige så der ikke er store huller, hvor man bare sidder og venter på om der skulle komme noget på. Så tror det er et spørgsmål om effektiv håndtering af vores fælles midler og ikke en straffeaktion mod dig personligt

Anmeld

12. november 2012

Camillos

Anonym skriver:

KunneHej Alle.

Jeg skrev et indlæg igår om, at jeg er blevet gravid og ikke ved hvem faderen er. (min datters far, eller en kæreste jeg har haft i ca to måneders tid)

Jeg var ved lægen idag, som bekræftede, at jeg er gravid!

I og med jeg kun er 90% sikker på at det er mi datters far der igen har været på spil, vil jeg have det fjernet, jeg turde ikke løbe risikoen. (Min datters far og jeg er sammen igen)

Jeg er 4+0 idag, og lægen sagde at jeg skal komme næste onsdag hvor hun vil undersøge igen og så skal jeg skrive under på at jeg vil have en abort.

Jeg hælder mest til medicinsk abort, fordi jeg er herre rad for nåle og narkose, men hvad er jeres erfaringer med medicinsk abort?

Kan det virkelig passe, at jeg skal vente halvanden uge på denne abort, når jeg virkelig bare gerne vil have det overstået nu? Det er sgu i forvejen ikke særlig sjovt, og tanken om at spiren vokser og vokser for hver dag, kan jeg næsten ikke bære. Hvis jeg når ind i uge 6 hvor den begynder at danne hjerte, VED jeg, at jeg ikke kan gennemføre en abort.

Jeg er i forvejen imod det her, men skal jeg have en fremtid med min datters far, er det ikke smart, at hive en anden mands barn ind i forholdet. En man der er indlagt på psyk osv. Hmm....

ps. jeg ved godt jeg ligger som jeg selv har redt, så ingen løftede pegefingre, tak!

kunne du ikke få en tidlig scanning finde ud af hvor langt du er  henne og så finde ud af hvem der er far?  hvis du nu godt vil have barnet med dit barns far ? 

Anmeld

12. november 2012

SussieThyssen

Anonym skriver:

Hej Alle.

Jeg skrev et indlæg igår om, at jeg er blevet gravid og ikke ved hvem faderen er. (min datters far, eller en kæreste jeg har haft i ca to måneders tid)

Jeg var ved lægen idag, som bekræftede, at jeg er gravid!

I og med jeg kun er 90% sikker på at det er mi datters far der igen har været på spil, vil jeg have det fjernet, jeg turde ikke løbe risikoen. (Min datters far og jeg er sammen igen)

Jeg er 4+0 idag, og lægen sagde at jeg skal komme næste onsdag hvor hun vil undersøge igen og så skal jeg skrive under på at jeg vil have en abort.

Jeg hælder mest til medicinsk abort, fordi jeg er herre rad for nåle og narkose, men hvad er jeres erfaringer med medicinsk abort?

Kan det virkelig passe, at jeg skal vente halvanden uge på denne abort, når jeg virkelig bare gerne vil have det overstået nu? Det er sgu i forvejen ikke særlig sjovt, og tanken om at spiren vokser og vokser for hver dag, kan jeg næsten ikke bære. Hvis jeg når ind i uge 6 hvor den begynder at danne hjerte, VED jeg, at jeg ikke kan gennemføre en abort.

Jeg er i forvejen imod det her, men skal jeg have en fremtid med min datters far, er det ikke smart, at hive en anden mands barn ind i forholdet. En man der er indlagt på psyk osv. Hmm....

ps. jeg ved godt jeg ligger som jeg selv har redt, så ingen løftede pegefingre, tak!

Det får du heller ikke fra mig

Anyway..jeg ved godt, at du ikke kan lide nåle, men det gode ved den operative abort er, at du bare kan lægge dig ned og lukke øjnene og få det overstået. Og der er jo den lille risiko, at du ved medicinsk abort måske ikke selv kan klare at skille dig af med alle vævsresterne, plus at der vil være en del smerter forbundet dermed og en hel del blødning.
Den operative abort er så enkel i sammenligning med det, og eftervirkningerne er minimale, alt er jo renset ud og væk, og du skal kun bruge nogle få døgn på at komme dig helt.

Jeg har selv prøvet operativ abort 2 gange + en, hvor jeg skulle have renset ud efter en SA, så jeg tror nok jeg ved hvad jeg snakker om, og jeg ville til hver en tid foretrække den operative, når det handler om en reel abort.
Jeg har ikke prøvet en medicink, men jeg kan ikke forestille mig, at den kan være lettere end den operative.
Men valget er dit.

Måden at komme over sit valg på, er at se at komme videre.
Du skal ikke gå og tænke på hjerter der slår og den slags...kom videre...du tager et fornuftigt valg, og så er den sag ude af verden.
Selvfølgelig glemmer man aldrig, men man kan lægge det ind på en lille hylde i sit hertes skab og vide med sig selv, at det var for alles bedste, at du tog det.
Og så får du et stort knus herfra.

Kærligst
Sussie

Anmeld

12. november 2012

Anonym trådstarter

Camillos skriver:

kunne du ikke få en tidlig scanning finde ud af hvor langt du er  henne og så finde ud af hvem der er far?  hvis du nu godt vil have barnet med dit barns far ? 

PrOblemet er, at der kun er dage til forskel. Lægen bekræftede teorien om at der er størst sandsynlighed for at det er min datters far, men hun kunne selvfølgelig ikke sige det med 100% sikkerhed, og så turde jeg ikke løbe risikoen.

Anmeld

12. november 2012

LinLin

Jeg har prøvet begge dele og foretrækker klart kirurgisk! Der sover man fra det hele (men det var vildt ubehageligt da jeg ventede på at narkosen virkede)
Medicinsk får man nogle piller med hjem, som skal udstøde fosteret (man får en på sygehuset der slår det ihjel) og så får man 'veer'. Det var meget ubehageligt. Og så kommer det ellers ud. + man jo stadig er i risiko for at skulle have en udskrabning alligevel, hvis kroppen ikke kan udstøde det hele ....

Der er selvfølgelig også den forskel at min medicinske var iforb. Med MA og kirurgisk var frivillig abort...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.