Har været ved læge, abort om halvanden uge???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.576 visninger
15 svar
0 synes godt om
12. november 2012

Anonym trådstarter

Hej Alle.

Jeg skrev et indlæg igår om, at jeg er blevet gravid og ikke ved hvem faderen er. (min datters far, eller en kæreste jeg har haft i ca to måneders tid)

Jeg var ved lægen idag, som bekræftede, at jeg er gravid!

I og med jeg kun er 90% sikker på at det er mi datters far der igen har været på spil, vil jeg have det fjernet, jeg turde ikke løbe risikoen. (Min datters far og jeg er sammen igen)

Jeg er 4+0 idag, og lægen sagde at jeg skal komme næste onsdag hvor hun vil undersøge igen og så skal jeg skrive under på at jeg vil have en abort.

Jeg hælder mest til medicinsk abort, fordi jeg er herre rad for nåle og narkose, men hvad er jeres erfaringer med medicinsk abort?

Kan det virkelig passe, at jeg skal vente halvanden uge på denne abort, når jeg virkelig bare gerne vil have det overstået nu? Det er sgu i forvejen ikke særlig sjovt, og tanken om at spiren vokser og vokser for hver dag, kan jeg næsten ikke bære. Hvis jeg når ind i uge 6 hvor den begynder at danne hjerte, VED jeg, at jeg ikke kan gennemføre en abort.

Jeg er i forvejen imod det her, men skal jeg have en fremtid med min datters far, er det ikke smart, at hive en anden mands barn ind i forholdet. En man der er indlagt på psyk osv. Hmm....

ps. jeg ved godt jeg ligger som jeg selv har redt, så ingen løftede pegefingre, tak!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

12. november 2012

sne190810

Det er et meget normalt tidsforløb du oplever mht ventetid til abort.

Jeg ved ikke så meget om det andet, da jeg aldrig selv har været igennem en medicinsk abort og kirugisk har jeg kun været til som personale

Min veninde som fik foretaget en kirugisk abort sidste sommer ventede også et par uger på at komme til.

Anmeld

12. november 2012

An&Jo

nu ved jeg ikke om jeg var et særtilfælde da jeg fik min foretaget..

Men som mange ved så fik jeg foretaget en kirurgisk i februar og der gik kun 3 dage fra jeg havde været ved lægen til jeg lå på operationsbordet..
Jeg var ret langt henne og der ville have været risiko for at jeg var blevet tvunget til at gennemføre graviditeten hvis jeg havde ventet for længe..

Men jeg er ret sikker på at din læge godt kunne have fået dig til at skrive under idag på det, og så have sendt dig videre til sygehuset, og så kan man selv ringe derop og snakke med dem..

jeg var ihvertfald kun til en samtale med egen læge, og det er også det jeg har hørt om førhen..
Så synes måske du skal ringe til lægen igen imorgen og så snakke med hende/ham om det hele og så sig at du gerne vil igennem den her abort så hurtigt som muligt, og jeg synes halvanden uge er længe..

Anmeld

12. november 2012

Anonym trådstarter

rikkeregnbue skriver:

Tak!

Anmeld

12. november 2012

Anonym trådstarter

sne190810 skriver:

Det er et meget normalt tidsforløb du oplever mht ventetid til abort.

Jeg ved ikke så meget om det andet, da jeg aldrig selv har været igennem en medicinsk abort og kirugisk har jeg kun været til som personale

Min veninde som fik foretaget en kirugisk abort sidste sommer ventede også et par uger på at komme til.

Jamen det kan sgatens være det er normalt, men synes bare det er forfærdelig lang tid.

Anmeld

12. november 2012

klmf

Hvor jeg arbejder, udfører de aborter hveranden tirsdag - skal man udover det, skal det aftales særligt så vidt jeg ved. Og der er jo ikke risiko for at du kommer for langt hen, så det er måske derfor du ikke kan komme ind hurtigere. Måske det er samme vilkår i din region? Er vel også fair nok synes jeg, det er jo elektive operationsprogrammer man skal på, så det kan ikke bestilles med dags / dages varsel.

Anmeld

12. november 2012

Anonym trådstarter

An&Jo skriver:

nu ved jeg ikke om jeg var et særtilfælde da jeg fik min foretaget..

Men som mange ved så fik jeg foretaget en kirurgisk i februar og der gik kun 3 dage fra jeg havde været ved lægen til jeg lå på operationsbordet..
Jeg var ret langt henne og der ville have været risiko for at jeg var blevet tvunget til at gennemføre graviditeten hvis jeg havde ventet for længe..

Men jeg er ret sikker på at din læge godt kunne have fået dig til at skrive under idag på det, og så have sendt dig videre til sygehuset, og så kan man selv ringe derop og snakke med dem..

jeg var ihvertfald kun til en samtale med egen læge, og det er også det jeg har hørt om førhen..
Så synes måske du skal ringe til lægen igen imorgen og så snakke med hende/ham om det hele og så sig at du gerne vil igennem den her abort så hurtigt som muligt, og jeg synes halvanden uge er længe..

Okay, tak.

Jeg tænker, at det er fordi du var relativ langt henne, så af denne grund, kunne du komme til hurtigere. Men ja, jeg synes bestemt også, at halv anden uge er lang tid, og nærmest ikke til at bære.

Tanken om, at jeg lige nu går med et lillebitte foster under mit hjerte, en skabning, der sgu ikke selv har valgt at placere sig der, bare fordi dens forældre havde det sjovt, og som jeg skal fratage livet, pga mine dumheder, kan jeg slet ikke holde ud. Og af netop denne grund, vil jeg bare gerne have fjernet den. NU!

Anmeld

12. november 2012

sne190810

Anonym skriver:

Jamen det kan sgatens være det er normalt, men synes bare det er forfærdelig lang tid.

........

I og med du spørger om det kan passe at der skal gå halvanden uge, så fortolkede jeg det bare som om du søgte noget info mht. om det var 'normalt' eller din læge som var forkert på den. Ja det er lang tid, men du er heller ikke særlig langt henne og jeg kunne forestille mig at dem som er længere henne, evt. på grænsen til abortgrænsen, kommer lidt foran i køen.

Men undskyld jeg kom med mit besyv i denne tråd, jeg var jo åbenbart helt forkert på den så smutter bare igen

Anmeld

12. november 2012

Anonym trådstarter

lotchen skriver:

Hvor jeg arbejder, udfører de aborter hveranden tirsdag - skal man udover det, skal det aftales særligt så vidt jeg ved. Og der er jo ikke risiko for at du kommer for langt hen, så det er måske derfor du ikke kan komme ind hurtigere. Måske det er samme vilkår i din region? Er vel også fair nok synes jeg, det er jo elektive operationsprogrammer man skal på, så det kan ikke bestilles med dags / dages varsel.

Jeg kender ikke systemet omkring det der, jeg ved bare at jeg synes det er langt ude. Selv om de sikkert gerne ville gøre det hurtigere hvis de kunne.

Føler lidt, at de forsøger at straffe folk på den her måde. OG tro mig, det er første og SIDSTE gang det her sker. !!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.