Midtvejs-update m. billeder (:

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.542 visninger
143 svar
0 synes godt om
12. november 2012

M (:

Så nåede vi langt om længe næste milepæl - 20+0!

Hvor er det vildt at være halvvejs, og at der nu er kortere tid tilbage end der er gået allerede! Når jeg kigger frem, synes jeg dog stadig der er længe til termin, men set i bakspejlet er de sidste 20 uger jo fløjet afsted! 

20+0 var også dagen for MD-skanning, og den kunne ikke være gået mere perfekt. Selvom maven endnu er lille, stortrives guldfisken derinde. Der er tilpas med fostervand i fiskebowlen, og hun skønnede den lille til ca. 340 gram og 25 cm, SÅ fint, og passende med gestationsalderen. 

Hun gennemskannede grundigt den lille fisk, og hjertet, nyrerne, arme, ben og hjerne så perfekte ud, og der var INGEN tegn på læbe-ganespalte eller rygmarvsbrok. WOW, mor var lettet! 

Derudover fortalte skanningssygeplejersken, at jeg har foranliggende moderkage, hvilket kan forklare, hvorfor jeg primært mærker liv længst nede i bækkenet og i venstre side. Det positive ved det er dog, at risikoen for, at den kommer til at ligge i vejen ved fødslen er minimal - på den punkt lå den helt perfekt! 

Og til alle de nysgerrige; ja, kønnet er stadig uvist! 

Som sagt er jeg begyndt at mærke liv dagligt, og det er så skøn en følelse, selvom det endnu er ret utydeligt. MEN igår (efter flere timer med hånden trofast placeret på maven) mærkede farmand for første gang et lille puf fra fisken - SÅ dejligt, at han nu også kan være med! 

Ellers går tiden stille og roligt, og maven er begyndt at tage form. Vægten siger stadig +2,5 til +3 kg, så det er jeg fint tilfreds med.. (:

Og lige et par billeder af mors voksende babybowle (To profilbilleder, et billede fra ryggen, hvor der ses rygrad, en arm, et ben, et øre, og øjnene kan måske fornemmes, et hvor, fisken vinker til mor og far og til sidst et lille fodaftryk):

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2012

MorDk

WOW er du allerede halvejs? Sys lige du skrev du var gravid *S* Dejligt at tiden flyver afsted! Fine billeder af dig og mavsen ♥ Da jeg var halvejs lignede jeg en hval... så vær du glad!! Smiler...

Anmeld

12. november 2012

2babygirls

Sikke en skøn update, og fin fin lille mave til sådan en livlig fisk!!!

Det er sjovt, når jeg ser dine mavebilleder og så kigger på dit profil billede kan jeg slet ikke forbinde de to med dig!!!
Du må skifte til et smilende billede

Anmeld

12. november 2012

UnderCover37

M (: skriver:

Så nåede vi langt om længe næste milepæl - 20+0!

Hvor er det vildt at være halvvejs, og at der nu er kortere tid tilbage end der er gået allerede! Når jeg kigger frem, synes jeg dog stadig der er længe til termin, men set i bakspejlet er de sidste 20 uger jo fløjet afsted! 

20+0 var også dagen for MD-skanning, og den kunne ikke være gået mere perfekt. Selvom maven endnu er lille, stortrives guldfisken derinde. Der er tilpas med fostervand i fiskebowlen, og hun skønnede den lille til ca. 340 gram og 25 cm, SÅ fint, og passende med gestationsalderen. 

Hun gennemskannede grundigt den lille fisk, og hjertet, nyrerne, arme, ben og hjerne så perfekte ud, og der var INGEN tegn på læbe-ganespalte eller rygmarvsbrok. WOW, mor var lettet! 

Derudover fortalte skanningssygeplejersken, at jeg har foranliggende moderkage, hvilket kan forklare, hvorfor jeg primært mærker liv længst nede i bækkenet og i venstre side. Det positive ved det er dog, at risikoen for, at den kommer til at ligge i vejen ved fødslen er minimal - på den punkt lå den helt perfekt! 

Og til alle de nysgerrige; ja, kønnet er stadig uvist! 

Og så lidt billeder:

To profilbilleder af den lille guldfisk! 

Et billede fra ryggen. Der ses rygrad, en arm, et ben, et øre, og øjnene kan måske fornemmes.

Vinker til mor og far

Og til sidst et lille fodaftryk

Som sagt er jeg begyndt at mærke liv dagligt, og det er så skøn en følelse, selvom det endnu er ret utydeligt. MEN igår (efter flere timer med hånden trofast placeret på maven) mærkede farmand for første gang et lille puf fra fisken - SÅ dejligt, at han nu også kan være med! 

Ellers går tiden stille og roligt, og maven er begyndt at tage form. Vægten siger stadig +2,5 til +3 kg, så det er jeg fint tilfreds med.. (:

Og lige et par billeder af mors voksende babybowle:

Stort tillykke med veloverstået MD scanning OG en perfekt guldfisk! 

Jeg kan desværre ikke se babybillederne men dem af dig er da rigtigt fine 

Anmeld

12. november 2012

LMX

Dejlig update.

Tillykke med veloverstået MD.

Anmeld

12. november 2012

M (:

MorDk skriver:

WOW er du allerede halvejs? Sys lige du skrev du var gravid *S* Dejligt at tiden flyver afsted! Fine billeder af dig og mavsen ♥ Da jeg var halvejs lignede jeg en hval... så vær du glad!! Smiler...

Ja, det er helt vildt at jeg allerede er 20+0! Jeg har indtil nu syntes, at der gerne måtte ske liiidt mere på mavefronten, men så igen, det begynder at komme nu, så skal nok nå det!

Anmeld

12. november 2012

MorDk

M (: skriver:

Ja, det er helt vildt at jeg allerede er 20+0! Jeg har indtil nu syntes, at der gerne måtte ske liiidt mere på mavefronten, men så igen, det begynder at komme nu, så skal nok nå det!

Du er liiige som DU skal være ♥

Og du ser rigtig fin ud... men kan godt forstå dig... smiler... man vil gerne vise maven lidt frem *S*

Anmeld

12. november 2012

M (:

Baby2påvej skriver:

Sikke en skøn update, og fin fin lille mave til sådan en livlig fisk!!!

Det er sjovt, når jeg ser dine mavebilleder og så kigger på dit profil billede kan jeg slet ikke forbinde de to med dig!!!
Du må skifte til et smilende billede

Tusind tak! 

Haha, ja, det kunne da være jeg skulle overveje det - er bare slet ikke god til at få taget billeder, så der er langt i mellem dem, jeg er tilfreds med.. Så er det lidt nemmere med profilbilleder

Anmeld

12. november 2012

M (:

UnderCover35 skriver:

Stort tillykke med veloverstået MD scanning OG en perfekt guldfisk! 

Jeg kan desværre ikke se babybillederne men dem af dig er da rigtigt fine 

Tusind tak! Hm, kunne ikke få det til at virke på de der smarte måde, så nu blev det den gammeldags - så nu burde du kunne se dem! (:

Anmeld

12. november 2012

M (:

LMX skriver:

Dejlig update.

Tillykke med veloverstået MD.

Tusind tak! Det er meget dejligt, at være nået så langt, selvom der nu er lææænge til vi skal se den lille igen! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.