2. gangs-mødre og hospitalstasken

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.010 visninger
19 svar
0 synes godt om
11. november 2012

Astrid P

Nu nærmer tiden sig til at vores lillesøster skal se dagens lys, og i den forbindelse er jeg begyndt at forholde mig en smule til den der fødsel. (indtil nu har jeg overhovedet ikke tænkt på, at hun jo faktisk skal fødes, men nu kan jeg vist ikke trække den længere )

Men så er det jeg er i tvivl - Hvad skal man have med på hospitalet som 2. gangs-fødende? Første gang (for 5 år siden) skulle vi jo på patienthotellet i et par dage, og da havde jeg alt muligt med. Men denne gang går jeg ud fra, at det bliver en ambulant fødsel, hvis alt går vel - men hvor lang/kort tid er man på hospitalet? Har man tid og mulighed for lige at komme i et bad, eller er det bare ud af vagten så snart man er færdig?

Kom gerne med gode råd til, hvad der er smart at huske at pakke, men også gerne om alt det, som er fuldkommen unødvendigt, så jeg slipper for at slæbe for meget med...

KH Astrid 36+3

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2012

baby012

Følger lige meD her  

Anmeld

11. november 2012

mortilnoahogmelina

Altså jeg har født for 11 dage siden for 2 gang Jeg regnede os med en ambulant fødsel , men alligevel haven jeg pakket alt rigeligt ..

Tøj til prinsessen dyne og sengetøj til hende tæppe til autostol . TØj til mig og toilet sager ..
Bleer amme indlæg vådservietter stofbleer bind til mig ..

Hmm tror det var det ..
Lå der i alt fra jeg kom ind til jeg tog hjem 6 timer .. jeg var ikke i bad .

Anmeld

11. november 2012

Mor Til Oktober Børn

Astrid P skriver:

DFoNu nærmer tiden sig til at vores lillesøster skal se dagens lys, og i den forbindelse er jeg begyndt at forholde mig en smule til den der fødsel. (indtil nu har jeg overhovedet ikke tænkt på, at hun jo faktisk skal fødes, men nu kan jeg vist ikke trække den længere )

Men så er det jeg er i tvivl - Hvad skal man have med på hospitalet som 2. gangs-fødende? Første gang (for 5 år siden) skulle vi jo på patienthotellet i et par dage, og da havde jeg alt muligt med. Men denne gang går jeg ud fra, at det bliver en ambulant fødsel, hvis alt går vel - men hvor lang/kort tid er man på hospitalet? Har man tid og mulighed for lige at komme i et bad, eller er det bare ud af vagten så snart man er færdig?

Kom gerne med gode råd til, hvad der er smart at huske at pakke, men også gerne om alt det, som er fuldkommen unødvendigt, så jeg slipper for at slæbe for meget med...

KH Astrid 36+3

Fødte for godt 4 uger siden og havde tøj til lillemanden, børste, slik (som kom med hjem igen) . Tror det var det .
Fødte på 20min efter ankomst til fg, så kunne godt have brugt rent tøj til mig da jeg fødte med eget tøj på.
Vi var på barselsgangen i 4 timer og jeg tog bad der, .mest fordi jeg havde blod over det hele idet jeg lå på kryds og tværs da jeg fødte . :-)

Anmeld

11. november 2012

Astrid P

Mortil2tiloktober skriver:

Altså jeg har født for 11 dage siden for 2 gang Jeg regnede os med en ambulant fødsel , men alligevel haven jeg pakket alt rigeligt ..

Tøj til prinsessen dyne og sengetøj til hende tæppe til autostol . TØj til mig og toilet sager ..
Bleer amme indlæg vådservietter stofbleer bind til mig ..

Hmm tror det var det ..
Lå der i alt fra jeg kom ind til jeg tog hjem 6 timer .. jeg var ikke i bad .

Fik du brug for vådservietter, stofbleer, bleer og babydyne?

Anmeld

11. november 2012

Astrid P

Mor Til Oktober Børn skriver:

Fødte for godt 4 uger siden og havde tøj til lillemanden, børste, slik (som kom med hjem igen) . Tror det var det .
Fødte på 20min efter ankomst til fg, så kunne godt have brugt rent tøj til mig da jeg fødte med eget tøj på.
Vi var på barselsgangen i 4 timer og jeg tog bad der, .mest fordi jeg havde blod over det hele idet jeg lå på kryds og tværs da jeg fødte . :-)

Wow, det var dælme en lyn-fødsel... Vildt nok!

Jeg har også pakket tøj til den lille og et sæt til mig selv, just in case at man kommer afsted i pyjamas eller netop får svinet det hele til under selve fødslen.

Anmeld

11. november 2012

mortilnoahogmelina

Astrid P skriver:

Fik du brug for vådservietter, stofbleer, bleer og babydyne?

Jep vi fik brug for det hele så var glad for jeg havde det med .

Anmeld

11. november 2012

Astrid P

Mortil2tiloktober skriver:

Jep vi fik brug for det hele så var glad for jeg havde det med .

Super, så kommer det også med her! Brugte i dynen til bilturen, eller hvornår?

Og tak for svar

Anmeld

11. november 2012

GitteC78

Jeg fødte i marts i år. Jeg havde pakket en taske med tøj til den lille, både pige og drenge tøj, da vi ikke kendte kønnet.

En flyverdragt og lift.

Toilet taske til mig og rent tøj til mig, f.eks. ammebh.

Kamera

Ble til den lille, fik jeg og bind og kæmpe boxer shorts til mig fik jeg også.

Anmeld

11. november 2012

Mor Til Oktober Børn

Astrid P skriver:

HH

Wow, det var dælme en lyn-fødsel... Vildt nok!

Jeg har også pakket tøj til den lille og et sæt til mig selv, just in case at man kommer afsted i pyjamas eller netop får svinet det hele til under selve fødslen.

Jeg kom afsted i sutsko :-P
Havde planlagt at vi lige skulle forbi h&m idet det var mimimalt hvad vi havde af drenge tøj (fik at vide i uge 32 at det var en dreng, efter flere læger havde holdt på at han var en pige) men blev bare til en køre tur hjem :-O

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.