Kontanthjælp spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. november 2012

Carina:-)

Benjamins'mor skriver:

Nu det altså ikke fordi jeg har droppet ud af 10 uddannelser.
Men 1.

Jeg ved skam gerne hvad jeg vil. Men kan ikke forsørge min søn hvis jeg tager den uddannelse.

Men du kan godt forsørge ham på kh?

Det giver vel mindre i indtægt end et job?

Jeg kan godt forstå det kan være svært,og ikke alle har gejsten til at  

tage en uddannelse,men synes stadig der burde være mere pres på folk der dropper ud,sådan at de fik en uddannelse og kunne komme ud af systemet.

Og det er altså ikke møntet på dig,men sådan ment generelt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2012

Benjamins'mor

Carina:-) skriver:

Men du kan godt forsørge ham på kh?

Det giver vel mindre i indtægt end et job?

Jeg kan godt forstå det kan være svært,og ikke alle har gejsten til at  

tage en uddannelse,men synes stadig der burde være mere pres på folk der dropper ud,sådan at de fik en uddannelse og kunne komme ud af systemet.

Og det er altså ikke møntet på dig,men sådan ment generelt

Man får jo ikke kh under uddannelse.

Anmeld

14. november 2012

Na-Wi

Kofoed. skriver:

Der er aldrig karantæne på kontanthjælp. Men i enkle situationer hvor man ikke kan få det. Fx hvis du bliver tilmeldt skolepraktik efter endt uddannelse, så må man ikke modtage det, da, man er tilmeldt der og derfor ikke kan være til rådighed for arbejds markedet.

Det var ikke hvad de sagde til mig da jeg søgte.. Jeg havde afsluttet mit grundforløb, men havde valgt ikke at søge ind på hovedforløbet da jeg vil tage min uddannelse igennem en hf til at starte med.. Så mente ham der behandlede min sag at jeg muligvis ville ryge i karantæne fordi jeg med vilje ikke havde søgt ind og så stod uden penge.. Det kan jeg os godt følge ham i da det er min egen skyld

Anmeld

14. november 2012

Kofoed.

Na-Wi skriver:

Det var ikke hvad de sagde til mig da jeg søgte.. Jeg havde afsluttet mit grundforløb, men havde valgt ikke at søge ind på hovedforløbet da jeg vil tage min uddannelse igennem en hf til at starte med.. Så mente ham der behandlede min sag at jeg muligvis ville ryge i karantæne fordi jeg med vilje ikke havde søgt ind og så stod uden penge.. Det kan jeg os godt følge ham i da det er min egen skyld

Jo, idéen er god nok, men det var ikke hvad jeg fik afvide/skete da jeg stoppede to gang i utide og kom på kh.

Anmeld

14. november 2012

Na-Wi

Kofoed. skriver:

Jo, idéen er god nok, men det var ikke hvad jeg fik afvide/skete da jeg stoppede to gang i utide og kom på kh.

Bare de selv kan finde ud af det

Anmeld

14. november 2012

Kofoed.

Na-Wi skriver:

Bare de selv kan finde ud af det

Lige præcis

Anmeld

14. november 2012

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Skynd dig på kommunen,nu hurtigere nu bedre.

Men d.1/12 får du kun KH for de dage der er tilbage i november,da KH er bagudbetalt.

Her du heldig kan du få godkendt enten en engangsydelse eller supplerene KH,men det må du forhøre dig om,når du søger. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.