Kontanthjælp spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.151 visninger
26 svar
0 synes godt om
11. november 2012

Anonym trådstarter

Hvis jeg søger kontanthjælp i morgen, kan jeg så nå at få kontanthjælp d.1?

Er blevet smidt ud af skolen, så jeg står alene med min pige og kan ikke forsørge os med mindre jeg kan nå at få penge d.1 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2012

jydeinden

Anonym skriver:

Er blevet smidt ud af skolen, så jeg står alene med min pige og kan ikke forsørge os med mindre jeg kan nå at få penge d.1 

nej du får ikke en fuld kontanthjælp men du kan få en engangs ydelse

Anmeld

11. november 2012

Anonym trådstarter

jydeinden skriver:

nej du får ikke en fuld kontanthjælp men du kan få en engangs ydelse

Kan de nå at godkende den på 2-3 uger? 

Anmeld

11. november 2012

jydeinden

Kan de nå at godkende den på 2-3 uger? 

retter lige mit svar, det tager alt imellem 2-4 uger, men hvis du imorgen daffer ned på kommunen så kan du være heldig at de kan svare dig på hvor lang tid det tager hos dem

Anmeld

11. november 2012

tankai

Anonym skriver:

Du kan få kontanthjælp fra den dato du søger om det.
Derudover kan du ansøge om enkelt ydelse til den måned, hvor du ikke kan nå og få en fuld kontanthjælp. Det plejer gerne at give enkeltydelse op til den normale kontanthjælp.  

Anmeld

11. november 2012

TNBC

Anonym skriver:

DDekkokomHvis jeg søger kontanthjælp i morgen, kan jeg så nå at få kontanthjælp d.1?

Det kommer an på hvilken kommune det er.
Jeg var på kbhs kommune den 14 august og fik for sep.

Anmeld

11. november 2012

Na-Wi

Jeg mener at hvis du er blevet smidt ud af skolen så ser de det som at du selv har valgt det fra, og så mener jeg der er noget med en karantæne periode du først skal igennem.

Jeg er ikke 100% sikker men jeg syntes det er noget jeg har hørt før.

Anmeld

11. november 2012

Anonym trådstarter

Na-Wi skriver:

Jeg mener at hvis du er blevet smidt ud af skolen så ser de det som at du selv har valgt det fra, og så mener jeg der er noget med en karantæne periode du først skal igennem.

Jeg er ikke 100% sikker men jeg syntes det er noget jeg har hørt før.

Jeg er psykisk syg og blev smidt ud pga en længere sygdomsperiode. Har diagnoser, så jeg ved at kommunen ikke må afslå min ansøgning af den grund.

Anmeld

11. november 2012

Na-Wi

Okay det skrev du jo ikke noget om går bare ud fra det du skriver, og sådan som du skrev dit indlæg lød det til at du måske kunne komme i en karantæne

Anmeld

11. november 2012

Benjamins'mor

Du vil kun få en engangs ydelse den 1, og så får du først kontanthjælp til januar.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.