Kontanthjælp spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. november 2012

Benjamins'mor

Na-Wi skriver:

Jeg mener at hvis du er blevet smidt ud af skolen så ser de det som at du selv har valgt det fra, og så mener jeg der er noget med en karantæne periode du først skal igennem.

Jeg er ikke 100% sikker men jeg syntes det er noget jeg har hørt før.

Det er der ikke, det er kun hvis du siger dit job op.

Jeg droppede ud af uddannelse og fik da kontanthjælp alligevel.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2012

onlyme

Anonym skriver:

Hvis jeg søger kontanthjælp i morgen, kan jeg så nå at få kontanthjælp d.1?

Er blevet smidt ud af skolen, så jeg står alene med min pige og kan ikke forsørge os med mindre jeg kan nå at få penge d.1 

da jeg søgte kh blev det ordnet på 1 uge,. men er bagudbetalt så du får det først i febuar,. og først fra den dag du søgte dvs ikke fuld kh da vi næsten er midt mdr,.
du vil kunne få engangs ydelse i Januar,.

Anmeld

11. november 2012

onlyme

Benjamins'mor skriver:

me2

Anmeld

11. november 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Benjamins'mor skriver:

Du vil kun få en engangs ydelse den 1, og så får du først kontanthjælp til januar.

Anmeld

11. november 2012

Carina:-)

Benjamins'mor skriver:

Det er ærgerligt der ikke er nogen konsekvens .

Så ville flere få en uddannelse istedet for bare at droppe ud.

Men ja du har ret, der er ingen konsekvens.

Min søns kæreste droppede hendes og fik kh med det samme.(desværre da jeg for hendes egen skyld hellere så hende fortsætte i skole)

Anmeld

11. november 2012

M&N

Jeg tror sagtens du kan.

Jeg droppede selv ud af min uddannelse d. 31 august. Flyttede til til en anden kommune d. 4 oktober og søgte kontanthjælp fra d. 15 oktober.

Jeg fik da mine penge her d. 1 november, men fik dog kun halv sats da jeg søgte midt i måneden. Men har da fået mine penge her d. 1 november.

Ved dog ikke om det er fordi jeg er gravid det er gået så hurtigt, da jeg ikke kom igennem så mange samtaler igen med uddannelsesparat osv, som de normalt gør med unge under 25 uden uddannelse eller lignende.

Så skynd dig ned på jobcenter og søg kontanthjælp. Jo hurtigere du bliver stemplet på din ansøgning, jo flere penge får du. 

Anmeld

11. november 2012

Benjamins'mor

Carina:-) skriver:

Det er ærgerligt der ikke er nogen konsekvens .

Så ville flere få en uddannelse istedet for bare at droppe ud.

Men ja du har ret, der er ingen konsekvens.

Min søns kæreste droppede hendes og fik kh med det samme.(desværre da jeg for hendes egen skyld hellere så hende fortsætte i skole)

Jeg droppede ud fordi det ikke var det jeg ville.
Gider da ikke tage en uddannelse jeg ikke vil bruge til noget, og det vil da være endnu mere ærgerligt at man så oven i købet skulle straffes.

Anmeld

12. november 2012

Carina:-)

Benjamins'mor skriver:

Jeg droppede ud fordi det ikke var det jeg ville.
Gider da ikke tage en uddannelse jeg ikke vil bruge til noget, og det vil da være endnu mere ærgerligt at man så oven i købet skulle straffes.

Men det ville måske give dig skubbet til at finde noget andet og fuldføre,så du kunne komme i job istedet.

Ikke altkonsekvens er en straf.Noget er til folks bedste.

Anmeld

12. november 2012

Benjamins'mor

Carina:-) skriver:

Men det ville måske give dig skubbet til at finde noget andet og fuldføre,så du kunne komme i job istedet.

Ikke altkonsekvens er en straf.Noget er til folks bedste.

Nu det altså ikke fordi jeg har droppet ud af 10 uddannelser.
Men 1.

Jeg ved skam gerne hvad jeg vil. Men kan ikke forsørge min søn hvis jeg tager den uddannelse.

Anmeld

12. november 2012

Kofoed.

Na-Wi skriver:

Jeg mener at hvis du er blevet smidt ud af skolen så ser de det som at du selv har valgt det fra, og så mener jeg der er noget med en karantæne periode du først skal igennem.

Jeg er ikke 100% sikker men jeg syntes det er noget jeg har hørt før.

Der er aldrig karantæne på kontanthjælp. Men i enkle situationer hvor man ikke kan få det. Fx hvis du bliver tilmeldt skolepraktik efter endt uddannelse, så må man ikke modtage det, da, man er tilmeldt der og derfor ikke kan være til rådighed for arbejds markedet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.