Babydyne vs juniordyne i barnevogn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. november 2012

stm2812

Babymor2010 skriver:

Jeg ved ikke om det er på landsplan eller kun i denne kommune det er vedtaget ved lov, men når de små fylder 2, så må de ikke sove med sele mere i en barnevogn - det er kun i vuggestuen 

Vi bruger ikke barnevognen mere herhjemme 

Okay. Det vidste jeg faktisk ikke. men har nu heller ikke sat mig så meget ind i hvad de gør i vuggestue  så blev jeg lige lidt klogere i dag. Ved du hvordan det kan være det er indført? Der må jo næsten være er grund, er bare 'sjovt' de godt må i dagplejer så. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2012

Clisolka

stm2812 skriver:

Okay. Det vidste jeg faktisk ikke. men har nu heller ikke sat mig så meget ind i hvad de gør i vuggestue  så blev jeg lige lidt klogere i dag. Ved du hvordan det kan være det er indført? Der må jo næsten være er grund, er bare 'sjovt' de godt må i dagplejer så. 

Det er noget med at de er bange for at de små kan kvæle sig selv i selen  Det er nogle år tilbage at det blev indført, men da Isabella startede i vuggestue sidste år var det oppe og vende igen her i kommunen. Jeg ved ikke lige hvordan reglerne er i dagplejen 

Anmeld

11. november 2012

BetonSlotsPrinsesserne

stm2812 skriver:

Super blev bare helt paf da dagplejemoren sagde dynen ikke var tyk nok, og vidste ikke om det ville være fint med et ekstra tæppe deri, eller om hun ville tænke man var en dårlig mor hvis ikke man havde en bedre dyne. For man vil jo gerne sit barn det bedste. (:

Selvfølgelig vil man det, men man kan altså også pakke sit barn for meget ind, så det ligger og sveder helt vildt ..
Så mærk på hende når hun vågner om hun er kold eller tilpas.
Jeg hade to flyverdragter med i dagplejen, altså en til barnevognen og en til leg.

Hvis hun er 18 mdr, vil det også være voldsom at pakke hende ind i en juniordyne, hvor skal hun være henne så :O
Kunne forstå hvis det var en lille en der lige var kommet ud a liften.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.