Babydyne vs juniordyne i barnevogn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. november 2012

stm2812

roenlund skriver:

hun må endelig heller ikke få det for varmt da fugtigheden fra sved også kan gøre en syg...

Nej selvfølgelig. man skal passe på begge veje (;  og tak for rådet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2012

roenlund

stm2812 skriver:

Nej selvfølgelig. man skal passe på begge veje (;  og tak for rådet

Det var da så lidt :-)

Jeg er ekstra obs på det da jeg har en meget varn dreng og har oplevet en del gange at andre pakker ham for godt ind så han er helt fugtug når han vågner.

Anmeld

10. november 2012

TeamRocket

Vores knejt har vinter babydyne + et fleecetæppe i barnevognen for at holde varmen godt, og så en god tyk madras, + pude, det varmer alt sammen. Han er to år.

Anmeld

11. november 2012

stm2812

roenlund skriver:

Det var da så lidt :-)

Jeg er ekstra obs på det da jeg har en meget varn dreng og har oplevet en del gange at andre pakker ham for godt ind så han er helt fugtug når han vågner.

Årh det kan jeg godt se så. Er også rigtig synd hvis de bare ligger og koger. Men vi har ferie den kommende uge og så kunne jeg da egentlig lige prøve mig frem med hendes juniordyne fra værelset af inden jeg går ud og investerer i en og så fortryder

Anmeld

11. november 2012

stm2812

TeamRocket skriver:

Vores knejt har vinter babydyne + et fleecetæppe i barnevognen for at holde varmen godt, og så en god tyk madras, + pude, det varmer alt sammen. Han er to år.

Madrassen er også en lækker tyk en. Den investerede vi mange penge i den gang, men må ærligt indrømme at dynen til barnevognen var der måske ikke så mange tanker bag, da man jo netop klæder de små på efter årstiden. og synes egentlig ikke selv det er en tynd dyne. 

Anmeld

11. november 2012

BetonSlotsPrinsesserne

stm2812 skriver:

Godaften(:

Ronjas dagplejemor spurgte for et par dage siden om vi ikke havde en tykkere dyne til barnevognen for hun syntes den var lige tynd nok. Har altid klædt hende godt på og syntes ikke det var et problem sidste vinter med at det var for koldt. Ved desværre ikke hvad bæreevnen er på hendes nuværende dyne. 

Jeg har søgt lidt rundt på netter og fandt ud af at nogle bruger en juniordyne, hvor de kan blive puttet godt ind i barnevognen. Mens andre sværger til babydynen....

Hvad er jeres erfaring??? Meget rart med lidt gode råd inden man endnu en gang skal ud og investere i en dyne til hende.

Jeg gjorde som dig.. Babydyne og godt med tøj..

Jeg havde aviser i bunden af barnevognskassen, og så havde hun ellers fleece- eller flyverdragt på (alt efter hvor koldt, og hvor langt ind i vinteren vi var nået), over dynen havde hun så et tæppe. Det var så også forskelligt, afhængigt af temp. om tæppet var tykt eller tyndt ..

Kun i klapvognen har jeg brugt juniordyne, men den er eller ikke lukket på samme måde som barnevognen.

Anmeld

11. november 2012

Clisolka

stm2812 skriver:

Godaften(:

Ronjas dagplejemor spurgte for et par dage siden om vi ikke havde en tykkere dyne til barnevognen for hun syntes den var lige tynd nok. Har altid klædt hende godt på og syntes ikke det var et problem sidste vinter med at det var for koldt. Ved desværre ikke hvad bæreevnen er på hendes nuværende dyne. 

Jeg har søgt lidt rundt på netter og fandt ud af at nogle bruger en juniordyne, hvor de kan blive puttet godt ind i barnevognen. Mens andre sværger til babydynen....

Hvad er jeres erfaring??? Meget rart med lidt gode råd inden man endnu en gang skal ud og investere i en dyne til hende.

Jeg har kun haft brugt babydynen i barnevognen  Sidste vinter lå Isabella i sin kørepose i barnevognen - den har hun ikke brug for i år, da hun ligger i en krybe i vuggestuen (hun er nu 2 år, så hun må ikke sove med sele i en barnevogn i vuggestuen) 

Anmeld

11. november 2012

stm2812

LouiseVous skriver:

Jeg gjorde som dig.. Babydyne og godt med tøj..

Jeg havde aviser i bunden af barnevognskassen, og så havde hun ellers fleece- eller flyverdragt på (alt efter hvor koldt, og hvor langt ind i vinteren vi var nået), over dynen havde hun så et tæppe. Det var så også forskelligt, afhængigt af temp. om tæppet var tykt eller tyndt ..

Kun i klapvognen har jeg brugt juniordyne, men den er eller ikke lukket på samme måde som barnevognen.

Super blev bare helt paf da dagplejemoren sagde dynen ikke var tyk nok, og vidste ikke om det ville være fint med et ekstra tæppe deri, eller om hun ville tænke man var en dårlig mor hvis ikke man havde en bedre dyne. For man vil jo gerne sit barn det bedste. (:

Anmeld

11. november 2012

stm2812

Babymor2010 skriver:

Jeg har kun haft brugt babydynen i barnevognen  Sidste vinter lå Isabella i sin kørepose i barnevognen - den har hun ikke brug for i år, da hun ligger i en krybe i vuggestuen (hun er nu 2 år, så hun må ikke sove med sele i en barnevogn i vuggestuen) 

Hvorfor må hun ikke sove med en sele i vuggestuen i barnevognen?

Anmeld

11. november 2012

Clisolka

stm2812 skriver:

Hvorfor må hun ikke sove med en sele i vuggestuen i barnevognen?

Jeg ved ikke om det er på landsplan eller kun i denne kommune det er vedtaget ved lov, men når de små fylder 2, så må de ikke sove med sele mere i en barnevogn - det er kun i vuggestuen 

Vi bruger ikke barnevognen mere herhjemme 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.