Spørgsmål om vægt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.039 visninger
20 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. november 2012

Tona

Hej piger

Jeg er lidt nysgerrig efter at høre fra andre gravide med for højt BMI. Især jer med BMI 35 eller derover. Hvor meget havde I taget på i uge 23-25 ca? Havde i bekymringer omkring det at I i forvejen var overvægtige og måske kunne risikere at komme til at veje endnu mere under graviditeten og hvordan tacklede I evt det?

Selv er jeg overvægtig og forsøger mig med en vægtstop gravidtet. Jeg har dog lige taget de første 3 kg på og lurer på om det nu er en lavine der begynder og jeg ender med at blive kæmpe. Der er jo et helt trimester tilbage endnu

(Det er muligt at svare anonymt).

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2012

Valle81

Hej,

Jamen mht bmi lå også omkring de 35-36 stykker da jeg ventede drengene, altså af to omgange, de er ikke tvillinger

Men da jeg nåede i mål med begge graviditeter havde jeg taget 2-3 kilo på

Jeg gjorde ikke noget for det....

Anmeld

10. november 2012

Tona

Valle81 skriver:

Hej,

Jamen mht bmi lå også omkring de 35-36 stykker da jeg ventede drengene, altså af to omgange, de er ikke tvillinger

Men da jeg nåede i mål med begge graviditeter havde jeg taget 2-3 kilo på

Jeg gjorde ikke noget for det....

Det var da sejt

Jeg er bare bekymret over at jeg allerede nu har taget tre kg på i uge 23, for hvad skal det så ikke blive til i løbet af hele resten af tiden? Syntes virkelig at jeg prøver at spise fornuftigt.

Anmeld

10. november 2012

Valle81

Amandas-mor skriver:

Det var da sejt

Jeg er bare bekymret over at jeg allerede nu har taget tre kg på i uge 23, for hvad skal det så ikke blive til i løbet af hele resten af tiden? Syntes virkelig at jeg prøver at spise fornuftigt.

Det kan jeg godt forstå, døjer du med væske i kroppen?

Man skal også bare huske at vi reagerer forskelligt på graviditeter. havde en kollega som var gravid samme tid som mig, hun gik helt cool i sundhed i hendes graviditet og hun tog over 30 kilo på og der sad jeg med cola og Marsbar og tabte mig

Anmeld

10. november 2012

Giraffen

Amandas-mor skriver:

Hej piger

Jeg er lidt nysgerrig efter at høre fra andre gravide med for højt BMI. Især jer med BMI 35 eller derover. Hvor meget havde I taget på i uge 23-25 ca? Havde i bekymringer omkring det at I i forvejen var overvægtige og måske kunne risikere at komme til at veje endnu mere under graviditeten og hvordan tacklede I evt det?

Selv er jeg overvægtig og forsøger mig med en vægtstop gravidtet. Jeg har dog lige taget de første 3 kg på og lurer på om det nu er en lavine der begynder og jeg ender med at blive kæmpe. Der er jo et helt trimester tilbage endnu

prøv ovt og tjek om det kan være vand - for så ka du hverken gøre fra eller til (dog sku regelmæssig motion modvirke vand i kroppen)

Du kan vist se det ved at bøje fingrene ind i håndfladen  og nogle andre ting (kan sikkert findes på nettet)

der sker også hormonelle forandringer

Men jeg vil evt anbefale dig at få rørt dig i hverdagen og ellers ka du ikke gøre så meget hvis du spiser fornuftigt

Anmeld

10. november 2012

Tona

Valle81 skriver:

Det kan jeg godt forstå, døjer du med væske i kroppen?

Man skal også bare huske at vi reagerer forskelligt på graviditeter. havde en kollega som var gravid samme tid som mig, hun gik helt cool i sundhed i hendes graviditet og hun tog over 30 kilo på og der sad jeg med cola og Marsbar og tabte mig

Lidt væske i benene, men ikke påfaldende meget.

Hi hi det må virkelig have været træls for din kollega

Da jeg ventede min datter tog jeg 20 kg på og det er det jeg gerne vil undgå, for tager jeg 20 kg mere på så er jeg virkelig farligt overvægtig. Da jeg ventede min datter havde jeg på dette tidspunkt nærmest taget 10 kg på allerede, så det er self. en forbedring i forhold til det. Normalt ville jeg heller ikke sige at det er meget at have taget 3 kg på, men i forhold til at jeg allerede vejer alt for meget bekymrer det mig dog alligevel.

Anmeld

10. november 2012

Fenja09

Amandas-mor skriver:

Hej piger

Vælger lige at skrive selvom mit BMI ikke var 35 eller derover, men det var stadig for højt. De første 3 måneder af min gravidtet tabte jeg 4 kg pga kvalme. Derefter tabte jeg mig yderligere 4 kg under resten af gravidteten og 14 dage efter jeg havde født vejede jeg 15 kg mindre end da jeg blev gravid - næsten min idealvægt.

Har aldrig været nervøs over gravidtet og så min vægt, men selvfølgelig ønskede jeg ikke at tage 30 kg på, som nogen gør. Man må tage chancen og se hvad der sker

/Fenja

Anmeld

10. november 2012

Tona

Giraffen skriver:

prøv ovt og tjek om det kan være vand - for så ka du hverken gøre fra eller til (dog sku regelmæssig motion modvirke vand i kroppen)

Du kan vist se det ved at bøje fingrene ind i håndfladen  og nogle andre ting (kan sikkert findes på nettet)

der sker også hormonelle forandringer

Men jeg vil evt anbefale dig at få rørt dig i hverdagen og ellers ka du ikke gøre så meget hvis du spiser fornuftigt

Jeg vil lige prøve at tjecke det med væske, men tror kun at jeg har lidt i benene og hænderne.

Jeg kan desværre ikke få mig rørt da jeg sidder i kørestol med bækkenløsning

Men ja, jeg må bare prøve at spise sundt fortsat og håbe på det bedste

Anmeld

10. november 2012

Giraffen

Amandas-mor skriver:

Jeg vil lige prøve at tjecke det med væske, men tror kun at jeg har lidt i benene og hænderne.

Jeg kan desværre ikke få mig rørt da jeg sidder i kørestol med bækkenløsning

Men ja, jeg må bare prøve at spise sundt fortsat og håbe på det bedste

ja det ka jeg godt se... hvis du gerne VIL røre dig kan du evt lave lidt med nogle små vægte med overarmene, der kan man godt få pulsen op - og hvad med vand kan du være deri? men 3 små sølle kg ka være mange ting  

Anmeld

10. november 2012

Tona

Giraffen skriver:

ja det ka jeg godt se... hvis du gerne VIL røre dig kan du evt lave lidt med nogle små vægte med overarmene, der kan man godt få pulsen op - og hvad med vand kan du være deri? men 3 små sølle kg ka være mange ting  

Det her kommer til at lyde totalt som en klagesang, men jeg kan heller ikke lave de ting du nævner der, da jeg i forvejen er kronisk smertepatient med bla fibromyalgi og derfor ikke kan holde til anden motion end gåture (hvilket jeg normalt gør, men ikke kan gøre nu pga bækkenløsningen).

Men ja, håber også på at det er 3 sølle vand-kg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.