Nedsunken livmoder, efter fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.975 visninger
17 svar
0 synes godt om
8. november 2012

christina92

Hej piger.

Jeg har virkelig brug for noget hjælp!

Er der nogen der har prøvet at have nedsunken livmoder?

Jeg skal have ringet til lægen i morgen da jeg er meget bange for at dette er tilfældet hos mig. Har den fornemmelse man har når man trænger til at skifte tampon, og det føles også helt anderledes "deroppe". Undskyld detaljerne, det føles Som om der er noget der fylder og som jeg skal "forbi" for at få en finger op .....Men ved jo ikke hvordan man føles når man har født. Det er 6 uger siden nu.

Jeg synes ellers jeg har været god til mine daglige knibeøvelser, men noget tyder på det ikke har været godt nok.

Håber nogen lige kan komme med en kommentar og forhåbentlig erfaringer..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2012

christina92

Er der virkelig slet ingen der kan hjælpe???

Anmeld

9. november 2012

Steinbrenner

Den følelse havde jeg også efter min første fødsel, det føles som om man har en tennisbold siddene som trykker og presser ned af, mit gik over af sig selv efter nogle uger

Men jeg synes bestemt at du skal ringe og snakke med din læge om det, det kan være utroligt ubehageligt at gå rundt med.

Håber snart at det går over

Mvh

Nana

Anmeld

9. november 2012

SussieThyssen

christina92 skriver:

Hej piger.

Jeg har virkelig brug for noget hjælp!

Er der nogen der har prøvet at have nedsunken livmoder?

Jeg skal have ringet til lægen i morgen da jeg er meget bange for at dette er tilfældet hos mig. Har den fornemmelse man har når man trænger til at skifte tampon, og det føles også helt anderledes "deroppe". Undskyld detaljerne, det føles Som om der er noget der fylder og som jeg skal "forbi" for at få en finger op .....Men ved jo ikke hvordan man føles når man har født. Det er 6 uger siden nu.

Jeg synes ellers jeg har været god til mine daglige knibeøvelser, men noget tyder på det ikke har været godt nok.

Håber nogen lige kan komme med en kommentar og forhåbentlig erfaringer..

Livmoderen/livmoderhalsen kan godt være noget tid om at trække sig op efter fødslen, og følelsen af at man går og støder den ned i gulvet, kan man også opleve, men det fortager sig efter nogle uger.

Men det er da en god ide at få lægen til at kigge på det, men da det ikke er noget alvorligt, så kan du jo vente til 8-ugers kontrollen.

Jeg har aldrig hørt om at unge kvinder efter første fødsel skulle få nedskunken livmoder, så jeg tror mere, at du føler, at tingene er forandret inde i skeden, hvad de også er til dels, netop fordi alt har været udvidet og belastet, dels under graviditeten og dels under fødslen. Men som sagt, så fortager det sig stille og roligt.

Jeg har selv været igennem graviditeter og fødsler, med gigastore babyer, og havde også følelsen af, at det hele hang nede på gulvet i de første uger efter, men som sagt, så fortog det sig efter nogen tid.

Kærligst
Sussie

Anmeld

9. november 2012

christina92

SussieThyssen skriver:

Livmoderen/livmoderhalsen kan godt være noget tid om at trække sig op efter fødslen, og følelsen af at man går og støder den ned i gulvet, kan man også opleve, men det fortager sig efter nogle uger.

Men det er da en god ide at få lægen til at kigge på det, men da det ikke er noget alvorligt, så kan du jo vente til 8-ugers kontrollen.

Jeg har aldrig hørt om at unge kvinder efter første fødsel skulle få nedskunken livmoder, så jeg tror mere, at du føler, at tingene er forandret inde i skeden, hvad de også er til dels, netop fordi alt har været udvidet og belastet, dels under graviditeten og dels under fødslen. Men som sagt, så fortager det sig stille og roligt.

Jeg har selv været igennem graviditeter og fødsler, med gigastore babyer, og havde også følelsen af, at det hele hang nede på gulvet i de første uger efter, men som sagt, så fortog det sig efter nogen tid.

Kærligst
Sussie

Tak for et godt svar  du har sikkert ret. Alt var hvertfald som det skal være

Anmeld

9. november 2012

christina92

Steinbrenner skriver:

Den følelse havde jeg også efter min første fødsel, det føles som om man har en tennisbold siddene som trykker og presser ned af, mit gik over af sig selv efter nogle uger

Men jeg synes bestemt at du skal ringe og snakke med din læge om det, det kan være utroligt ubehageligt at gå rundt med.

Håber snart at det går over

Mvh

Nana

Håber det fortager sig  Lægen sagde alt var som det skal være, dog er mit ar stadig noget hævet hvilket godt kan være det der genere.n

Anmeld

9. november 2012

SussieThyssen

christina92 skriver:

Tak for et godt svar  du har sikkert ret. Alt var hvertfald som det skal være

Suoer godt at høre

Anmeld

9. november 2012

christina92

SussieThyssen skriver:

Suoer godt at høre

Ja blev også lettet. Mit ar er stadig noget hævet synes han, og det er hel sikkert det der har generet  

Anmeld

9. november 2012

Tulle28

Sådan havde jeg det også. Husker du at lave knibeøvelser?

Anmeld

9. november 2012

christina92

Tulle28 skriver:

Sådan havde jeg det også. Husker du at lave knibeøvelser?

Det synes jeg jo, kniber og kniber, hver gang jeg ammer og når jeg kommer i tanke om det derud over. så kniber jeg når jeg løfter, nyser, hoster osv. og når jeg løber... Så synes jeg gør en indsats på det punkt.. men kan da godt være jeg skal blive bedre til det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.