Matematik-genier.... Eller bare nogen der kan regne lidt...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juni 2009

linemus

Mikkelmusen skriver:

Jeg har regnet ud at hvis jeg laver dem 5 mm på hver side, så får jeg 108 stykker. Du havde ret i de 5,2.. eller 5,1XXX. Så jeg bruger nok bare den måde. Jeg ved ikke hvordan det andet resultat kommer frem, men jeg har målt den og talt halve centimeter og det giver 9 på den ene led og 12 på den anden... Logisk nok når siderne er 6 og 4,5.

Men i princippet kunne man nok gøre som du siger, men 6mm*4,5mm pr. stk.

Nå ja, det er fordi jeg har delt med 100 i stedet for 10.

Go' fornøjelse med skærearbejdet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2009

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Jeg regnede ikke ud fra selve arket, men ud fra at hvis du skulle have 2.7 mm2 med lige lange sider, vil siderne skulle være de der 1,699449 mm. Så jeg efterregnede slet ikke hvordan du var nået frem til 2,7 mm

Anmeld

2. juni 2009

ivfmarie

linemus skriver:

Nu er jeg ikke helt sikker mere, for hvis man gør det på følgende måde, får jeg et andet resultat... Bedøm selv:

Hvis pladen er 6 cm x 4,5 cm, og der skal være 100 stykker, så skal pladen deles op i 10x10. Dvs. hvert stykke skal være 0,6 mm x 0,45 mm.

Hvad er så rigtigt? Er noget af det rigtigt?

Det her må klart være den nemme måde at gøre det på!

Marie - der lige har beregnet hvor mange skridt en halv langside af en apporteringsøvelse skal være ved hjælp af Pythagoras' læresætning... Tænk at jeg ever ever skulle få brug for den igen - og så til noget hundehalløj!!

Anmeld

2. juni 2009

Plysbjørnen

linemus skriver:

Nu er jeg ikke helt sikker mere, for hvis man gør det på følgende måde, får jeg et andet resultat... Bedøm selv:

Hvis pladen er 6 cm x 4,5 cm, og der skal være 100 stykker, så skal pladen deles op i 10x10. Dvs. hvert stykke skal være 0,6 mm x 0,45 mm.

Hvad er så rigtigt? Er noget af det rigtigt?

Line du har ret...

I skal lige huske venner at man IKKE kan bruge kvadratroden til en dyt når ikke pladen er kvadratisk, dvs lige lang på alle 4 sider...

Den havde jeg ikke selv lige taget højde for...

Anmeld

2. juni 2009

linemus

ivfmarie skriver:

Det her må klart være den nemme måde at gøre det på!

Marie - der lige har beregnet hvor mange skridt en halv langside af en apporteringsøvelse skal være ved hjælp af Pythagoras' læresætning... Tænk at jeg ever ever skulle få brug for den igen - og så til noget hundehalløj!!

Synes nu faktisk denne måde er ganske simpel, når jeg lige tænker mig om. Hver side skal bare deles med ti. Så har man 100 stykker á 0,6 cm x 0,45 cm.

Anmeld

2. juni 2009

Mikkelmusen

Jeg tænkte at jeg lige måtte taget et billede af det hele...

I kan nok se det ser bare lidt voldsomt ud med alle de stjerner og sådan en lille plade klister...

Anmeld

2. juni 2009

Mikkelmusen

I øvrigt tak for hjælpen allesammen, nu vil jeg spise noget abemad med ulækker fed råcreme

Anmeld

2. juni 2009

Plysbjørnen

Mikkelmusen skriver:

I øvrigt tak for hjælpen allesammen, nu vil jeg spise noget abemad med ulækker fed råcreme

Det er bare i orden, det skal der altid være plads til...

Anmeld

2. juni 2009

linemus

Det ser godt nok voldsomt ud med alle de stjerner og den lille bitte plade klister. Du må nærmest sidde med lup og saks.

For dælan, der lagde du lige 10 kg til min lækkersultenhed. MMMMMM, det kunne jeg godt spise lige nu!!! Totalt yndlingsdessert (i hvert fald én af dem). Velbekomme!

Anmeld

3. juni 2009

ann-kristina

hmmm, det kan du ikke få til at holde. Det varer ihvertfald ikke længe inden de begynder at drysse ned fra loftet. Det har vi prøvet herhjemme. Jeg har brugt "elefantsnot" eller hvad det nu hedder. Det der tyggegummiagtige noget man kan sætte plakater op med. De store stjerner skal have 2-3 klatter og de små 1. Så holder det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.