Andre babyer der kun vejer 7,7 kg??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. marts 2008

Sille

Macrolf skriver:

Hey alle.

Har lige haft SP, Smilla vejer kun 7,7 og er ca 72 cm, fik ikke nogen gode råd af SP som jeg kunne bruge til noget..

Andre babyer der vejer så lidt - hvis ja, hvad gør I så for at "fede" dem lidt op?

(?) fra Macrolf

freja vejer 8 kg.. og er 72 cm lang. Så hun er heller ikke en af de store.. men sp sagde at det var fint.. freja har svært ved at blive meget større fordi hun er så aktiv og hun spiser ikke specielt meget.. så længe smilla trives er det vel ok...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2008

heaven

Macrolf skriver:

Jeg har det lige som dig, jeg tror også på at hun er helt ok så længe hun er glad og aktiv, hun ligger aldrig stille og hun er meget sjældent sur så går det nok det hele.. Det må vi jo overbevise hinanden om;)
Jeg giver hende også avocado på rugbrødet sammen med smør og lader rugbrødet ligge og søbe i mme så det også har mere næring..
Ammer du også? Hvad vejer din dreng?
Kram

Hey igen

Lasse vejede sidst 8250 (19 feb) og er 74 cm... det der godt kan stresse mig, er at han spiser så lidt af gangen...... f.eks er hans havregrød kun lavet på 1 dl vand (har overvejet at lave det på mælk, men jeg bruger mme-brikker og der er vist noget med at de ikke må koge??? ) og en halv dl gryn og det er alt rigeligt.... hans aftensmad laver jeg af 125 g kartoffel, 75 g grøntsager og 25 g kød og så mme til jeg synes det passer i konsistens..... MEN - så har jeg også til 2 dage... og sådan er det med alle hans måltider... jeg ammer ikke mere. Har en veninde som har en søn fra nytårsaften - hans spiser rask væk 200 ml af gangen. Lasse tømmer sjældent flasken og det stresser mig faktisk jævnligt. Men nu hat jeg besluttet at det mad ikke skal styre man tid på barsel, og jeg må acceptere at Lassse spiser dett kan kan og vil... og sådan er det.... men det har været meget svært, men så længe de trives må man stole på alt er ok...

Kram Jannie:P

Anmeld

13. marts 2008

Gryer

Marco2 skriver:

Nej du er slet ikke den eneste.

Og du ved også godt inden i dig selv at dit barn er præcist som hun skal være, ikke??

Der er stor forskel på hvad folk får at vide vedr. mme og kogning. Men min SP siger at der ikke sker noget ved at det lige kommer op på kogepunktet. Men så snart det kommer derop skal det af varmen. Ihvertfald når der er tale om det drikkefærdige mme i brikker... Ved ikke hvordan det er med pulver.

Og jeg ammer stadig, men det bliver mindre og mindre efterhånden som hun spiser så meget fast føde.
Men vi er ikke nået til andet end grød endnu.

Men din prinsesse er glad og aktiv så du skal ikke bekymre dig for meget. Men når man hører om andre babyer der vejer næsten 10 kg. kan man da ikke lade være med engang imellem at gøre sig nogle tanker...

AG

Hvilke tanker?

Anmeld

13. marts 2008

Loggidut

Marco2 skriver:

Jeps.

Emily vejer kun 7,2 så hun er en bette trold. De råd vi har fået fra SP er at putte dobbelt fedtstof i hendes mad, og samtidig skifte mellem olie og smør, idet det er forskellige fedtstoffer der er i.

Desuden skal al hendes mad laves 100% på mme... altså ikke noget med vand. Og så ellers putte fed mad i såsom avocado mm. Engang imellem får hun fed flødeis. Hun elsker det og så ryger der lige lidt ekstra ned. Ved godt det er politisk ukorrekt, men på den måde får hun sul på sidebenene.

På den måde er hun nu gået fra 6,7 til 7,2 på lidt mere end 14 dage, og det er fint taget i betragtning at hun er så aktiv.

tif har også været lille i en laaaang periode, og som du skriver kan man ikke lade være med at samligne, og spekulere...men som du skriver handler det jo om at kigge på om ungerne har det godt...så pyt være med om de er små af natur!

Men det er ikke noget du skal spekulere så meget over. Er hun glad og tilpas er hun bare en klein trold. Nogle er store og nogle er små. Så føler du at hun trives er alt som det skal være!!

Så no worries.

AG - også med klejn trold

Anmeld

13. marts 2008

Marco2

Ja, jeg kan da godt tænke om der er noget galt, eller jeg gør noget forkert, eller lign. når nu min datter er så lille i forhold til mange andre babyer. Men så længe hun er glad og virker til at alt er som det skal være, går jeg ud fra at det også er det. Men engang imellem bliver man da lidt bekymret...

AG

Anmeld

13. marts 2008

Loggidut

Loggidut skriver:

Marco2 skriver:

Jeps.

Emily vejer kun 7,2 så hun er en bette trold. De råd vi har fået fra SP er at putte dobbelt fedtstof i hendes mad, og samtidig skifte mellem olie og smør, idet det er forskellige fedtstoffer der er i.

Desuden skal al hendes mad laves 100% på mme... altså ikke noget med vand. Og så ellers putte fed mad i såsom avocado mm. Engang imellem får hun fed flødeis. Hun elsker det og så ryger der lige lidt ekstra ned. Ved godt det er politisk ukorrekt, men på den måde får hun sul på sidebenene.

På den måde er hun nu gået fra 6,7 til 7,2 på lidt mere end 14 dage, og det er fint taget i betragtning at hun er så aktiv.

tif har også været lille i en laaaang periode, og som du skriver kan man ikke lade være med at samligne, og spekulere...men som du skriver handler det jo om at kigge på om ungerne har det godt...så pyt være med om de er små af natur!Men det er ikke noget du skal spekulere så meget over. Er hun glad og tilpas er hun bare en klein trold. Nogle er store og nogle er små. Så føler du at hun trives er alt som det skal være!!

Så no worries.

AG - også med klejn trold

det forputtede sig

Anmeld

13. marts 2008

Marco2

Gryer skriver:
Hvilke tanker?

.og hej til dig også...

Anmeld

13. marts 2008

Loggidut

Hvilke tanker?

hov ja...er du ny her i gruppen.,...er ikke helt sikker på jeg har hilst på dig...8D

Anmeld

13. marts 2008

Gryer

Loggidut skriver:

Hvilke tanker?

hov ja...er du ny her i gruppen.,...er ikke helt sikker på jeg har hilst på dig...8D

Hej med jer selv :P

Jeg følger egentlig bare med på sidelinien... Kiggede osse med på NB ;o) Nu var jeg bare lige nysgerrig og havde tid til at spørge ;o)

KH fra Gry ;)

Anmeld

13. marts 2008

heaven

Gryer skriver:

Loggidut skriver:

Hvilke tanker?

Hej med jer selv :P

Jeg følger egentlig bare med på sidelinien... Kiggede osse med på NB ;o) Nu var jeg bare lige nysgerrig og havde tid til at spørge ;o)

KH fra Gry ;)

Jamen hej gry, og velkommen fra sidelinien, hyggeligt du kiggede forbi - gør det endelig noget mere, her er plads til alle dem det skulle være:P

kram fra Jannie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.