Andre babyer der kun vejer 7,7 kg??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.119 visninger
22 svar
0 synes godt om
13. marts 2008

..

Hey alle.

Har lige haft SP, Smilla vejer kun 7,7 og er ca 72 cm, fik ikke nogen gode råd af SP som jeg kunne bruge til noget..

Andre babyer der vejer så lidt - hvis ja, hvad gør I så for at "fede" dem lidt op?

(?) fra Macrolf

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2008

heaven

hey

Åh kender det godt, jeg synes også min søn er for klein..... Og portionsmæssigt spiser han kun det halve af andre... Men tror man bliver nødt til a-t se på helheden - og hvis de trives, spiser, er glade og sociale tror jeg bare, det er sådan det er... Det er i hvert fald hvad jeg prøver at overbevise mig selv om....... Og hvis det var helt "galt", må man jo stole på at sp ville sige/gøre noget.... Konkret er det nok at komme fedt i så meget mad som muligt, prøv f.eks moset advocado på rugbrøden.... Men du er ikke alene med tanken... Her tænker jeg også at han ligner sin far meget, det gør han på så mange områder, og han er også lang og slank - altså faren;)

Kram Jannie

Anmeld

13. marts 2008

..

Jeg har det lige som dig, jeg tror også på at hun er helt ok så længe hun er glad og aktiv, hun ligger aldrig stille og hun er meget sjældent sur så går det nok det hele.. Det må vi jo overbevise hinanden om;)
Jeg giver hende også avocado på rugbrødet sammen med smør og lader rugbrødet ligge og søbe i mme så det også har mere næring..
Ammer du også? Hvad vejer din dreng?
Kram

Anmeld

13. marts 2008

Tynen

Stella vejer 7,5 kg. - Hun er ikke en af de store, men passe i højde og drøjde som det siges :)

Synes det som Heaven siger er rigtig - Hvis ungen trives og er glad, er det vel hovedsagen! :)

Ellers så ville jeg også putte lidt ekstra fedtstof i maden.

Men er også sikker på at SP ville sige hvis den var heelt galt!

Trine

Anmeld

13. marts 2008

Marco2

Jeps.

Emily vejer kun 7,2 så hun er en bette trold. De råd vi har fået fra SP er at putte dobbelt fedtstof i hendes mad, og samtidig skifte mellem olie og smør, idet det er forskellige fedtstoffer der er i.

Desuden skal al hendes mad laves 100% på mme... altså ikke noget med vand. Og så ellers putte fed mad i såsom avocado mm. Engang imellem får hun fed flødeis. Hun elsker det og så ryger der lige lidt ekstra ned. Ved godt det er politisk ukorrekt, men på den måde får hun sul på sidebenene.

På den måde er hun nu gået fra 6,7 til 7,2 på lidt mere end 14 dage, og det er fint taget i betragtning at hun er så aktiv.

Men det er ikke noget du skal spekulere så meget over. Er hun glad og tilpas er hun bare en klein trold. Nogle er store og nogle er små. Så føler du at hun trives er alt som det skal være!!

Så no worries.

AG - også med klejn trold

Anmeld

13. marts 2008

..

Nu får Smilla ikke længere så meget grød men når jeg fx laver øllebrød så sætter jeg rugbrød i blød i vand natten over - kan jeg da bare bruge MME? Jeg sætter det jo i micro om morgenen og koger det op - må man godt det med MME?(?)

Hvor er det rart at høre jeg ikke er den eneste.. Så må jeg jo bare tro på hvad jeg ser når jeg kigger ned op min glade, akive friske prinsesse:$

Jeg fik af vide jeg skulle skære ned på ammningen, nu får hun 6 gange i døgnet, skal ned på 3 gange - ammer I andre eller?

Anmeld

13. marts 2008

Siber

nej det kan jeg ikke prale af, jeg ved ikke hvad Johanna vejer, men omkring de 10 kg. Men Alma Storesøster vejede 8 kg da hun var 1 år (det vejede Johanna da hun var 5 mdr), men hun var nu glad og tilfreds, så som de andre siger er det nok det du skal forkusere på!

Knus Siber

Anmeld

13. marts 2008

Siber

Macrolf skriver:

Nu får Smilla ikke længere så meget grød men når jeg fx laver øllebrød så sætter jeg rugbrød i blød i vand natten over - kan jeg da bare bruge MME? Jeg sætter det jo i micro om morgenen og koger det op - må man godt det med MME?(?)

Hvor er det rart at høre jeg ikke er den eneste.. Så må jeg jo bare tro på hvad jeg ser når jeg kigger ned op min glade, akive friske prinsesse:$

Jeg fik af vide jeg skulle skære ned på ammningen, nu får hun 6 gange i døgnet, skal ned på 3 gange - ammer I andre eller?

Jeg ammer stadisvæk, 3-4 gange mest 3 gange, til nødd 4 gange!
Knus Siber

Anmeld

13. marts 2008

bettina

Frederikke vejer 7.6 kg og har haft sundhedsplejerske et par gange ekstra til vægtkontol, efterhånden følger hun hendes egen kurve, og så må vi sige at sådan er hun bare. Hun er jo glad nok, men nok lidt langsom i udviklingen. Gør egad. Gør egentlig ikke rigtig noget særligt, hun spiser grød men er ikke voldsom madglad, det bliver dog bedre hele tiden. Jeg ammer ikke, men hun får et par flasker i døgnet. Hun elsker sødmælk så det får hun efter maden, så det ikke tager appetit fra grød.Hun vejede 3380 da hun blev født 2 uger før tid, så der var hun jo stor nok. Min søn vejde til gengæld over 10 kg da ahn var 8 mdr, så de er nok bare sådan !!!!!!!!

Anmeld

13. marts 2008

Marco2

Nej du er slet ikke den eneste.

Og du ved også godt inden i dig selv at dit barn er præcist som hun skal være, ikke??

Der er stor forskel på hvad folk får at vide vedr. mme og kogning. Men min SP siger at der ikke sker noget ved at det lige kommer op på kogepunktet. Men så snart det kommer derop skal det af varmen. Ihvertfald når der er tale om det drikkefærdige mme i brikker... Ved ikke hvordan det er med pulver.

Og jeg ammer stadig, men det bliver mindre og mindre efterhånden som hun spiser så meget fast føde.
Men vi er ikke nået til andet end grød endnu.

Men din prinsesse er glad og aktiv så du skal ikke bekymre dig for meget. Men når man hører om andre babyer der vejer næsten 10 kg. kan man da ikke lade være med engang imellem at gøre sig nogle tanker...

AG

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.