jeg har ondt der... har du prøvet noget som det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.646 visninger
18 svar
0 synes godt om
6. november 2012

Bella89

hej piger

jeg har i meget lang tid haft ondt.. nærmer min nederste del af munsen sådan omkring halebenet over til venstra side det har stået på nu i ja nok omkring 2 mdr. og de sidste 3-4 dag har smerten ikke været til at holde ud.

smerten er sådan en der niver/javer meget når jeg rejser mig op eller gør andet med mine ben eller underkrop.
( som om der sidder en nave eller noget i klemme )

jeg har været til lægen med det og de siger man bare kan få ondt som gravid, men ville altså mene at min smerte ikke skal være så stor og gå udover min hverdag

jeg så sent som i dag ringet til lægen og sagde jeg hadet fået mere ondt og blev spurt om jeg spiste piller med min smerte, men er ikke den der bare spisser piller pga. jeg har ondt.
og jeg skulle bare aflevere en urinprøve for blærebetendelse

så ringet til jm og snakket med hende og hun siger det er min læge der skal kigge på mig... og jeg måtte sige jeg kræver at blive kigget på.

er der nogle der har prøvet samme slags smerter

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2012

SussieThyssen

Bella89 skriver:

hej piger

jeg har i meget lang tid haft ondt.. nærmer min nederste del af munsen sådan omkring halebenet over til venstra side det har stået på nu i ja nok omkring 2 mdr. og de sidste 3-4 dag har smerten ikke været til at holde ud.

smerten er sådan en der niver/javer meget når jeg rejser mig op eller gør andet med mine ben eller underkrop.

jeg har været til lægen med det og de siger man bare kan få ondt som gravid, men ville altså mene at min smerte ikke skal være så stor og gå udover min hverdag

jeg så sent som i dag ringet til lægen og sagde jeg hadet fået mere ondt og blev spurt om jeg spiste piller med min smerte, men er ikke den der bare spisser piller pga. jeg har ondt.

så ringet til jm og snakket med hende og hun siger det er min læge der skal kigge på mig... og jeg måtte sige jeg kræver at blive kigget på.

Det lyder osm om det er din iskianerve, der bliver klemt.
Snak med din læge om en henvisning til en fysioterapeut.

Kærligst
Sussie

Anmeld

6. november 2012

Bella89

SussieThyssen skriver:

Det lyder osm om det er din iskianerve, der bliver klemt.
Snak med din læge om en henvisning til en fysioterapeut.

Kærligst
Sussie

den har jeg aldrig hørt om før er det noget slemt og kan man komme til at får det normalt igen hvis man kommer til sådan en?

Anmeld

6. november 2012

SussieThyssen

Bella89 skriver:

den har jeg aldrig hørt om før er det noget slemt og kan man komme til at får det normalt igen hvis man kommer til sådan en?

Det er ubehageligt ja, men ikke noget slemt.

Det er babyen, der trykker på den.

Iskianerven løber omme fra lænen, og løber ned på indersiden af begge baller og ned i begge lår.
Alle kan opleve at få den i klemme, både mænd og kvinder og i alle aldre som voksen.
Det skyldes gerne en forkert holdning i lændepartiet.
Mange mænd kan få det, fordi de har fået den uvane at gå rundt med pengepungen i baglommen, så den trykker på nerven, når de sidder ned i bilen eller på kontorstolen.

Gravide kan opleve det, fordi man svajer i lænen, og babyen dermed kan glide ned og trykke på den.
En fysioterapeut kan give en behandlinger og lære en nogle øvelser, der kan afspænde området hvor det gør ondt, og det hjælper også en med svømning og varmtvandsbassin.
Hvis man har problemer med iskiasnerven, skal man ikke sidde for blødt.
Faktisk er en stivrygget stol med et rimelig fast sæde, noget af det bedste at sidde på.
Skal man ligge ned, så er det bedst at ligge på den modsatte side af den, hvor nerven bliver klemt, og ligesom ved bækkenløsning at lægge en pude mellem benene, så det øverste ben bliver holdt vandret, så det ikke hviler skråt ned mod det underste ben.
Trykket på nerven, kan sagtens aftage undervejs i graviditeten efterhånden som babyen vokser og flytter sig rundt, så vægten forandres, og ellers forsvinder det igen når man har født.

Anmeld

6. november 2012

lisbeth jess

Profilbillede for lisbeth jess

Derer to ting som jeg tænkerpå pår du beskriver din smerte.

1. hvis bækkenet er begyndt at løsne sig, kan der komme skævt tryk og derved store smerter, det kan  maipuleres på plads hos fysisoterapeuten, som der foreslås.evt kan du få et bælte til støtte.

2. uANSET MAND KVINDE,KAN MAN FÅ EN BYLDEAGTIG TILSTAND, LIGE OVER REVNEN VED HALEBENET. dET GØR SINDSSYGT ONDT.dET OPDAGES VED RØDME , VARME OG ØMHED. dU SKAL CHECKES AF EN LÆGE. NAVNET ER EN PILONIDAL CYSTE.

rIGTIG GOD BEDRING MED DIG.

Anmeld

6. november 2012

Bella89

SussieThyssen skriver:

Det er ubehageligt ja, men ikke noget slemt.

Det er babyen, der trykker på den.

Iskianerven løber omme fra lænen, og løber ned på indersiden af begge baller og ned i begge lår.
Alle kan opleve at få den i klemme, både mænd og kvinder og i alle aldre som voksen.
Det skyldes gerne en forkert holdning i lændepartiet.
Mange mænd kan få det, fordi de har fået den uvane at gå rundt med pengepungen i baglommen, så den trykker på nerven, når de sidder ned i bilen eller på kontorstolen.

Gravide kan opleve det, fordi man svajer i lænen, og babyen dermed kan glide ned og trykke på den.
En fysioterapeut kan give en behandlinger og lære en nogle øvelser, der kan afspænde området hvor det gør ondt, og det hjælper også en med svømning og varmtvandsbassin.
Hvis man har problemer med iskiasnerven, skal man ikke sidde for blødt.
Faktisk er en stivrygget stol med et rimelig fast sæde, noget af det bedste at sidde på.
Skal man ligge ned, så er det bedst at ligge på den modsatte side af den, hvor nerven bliver klemt, og ligesom ved bækkenløsning at lægge en pude mellem benene, så det øverste ben bliver holdt vandret, så det ikke hviler skråt ned mod det underste ben.
Trykket på nerven, kan sagtens aftage undervejs i graviditeten efterhånden som babyen vokser og flytter sig rundt, så vægten forandres, og ellers forsvinder det igen når man har født.

puha.. det var da en længere forklaring.
men mange tak for alt den info jeg skal da helt sikkert sige til min læge de skal kigge på mig igen.

1000 tak

Anmeld

6. november 2012

Bella89

lisbeth jess skriver:

Derer to ting som jeg tænkerpå pår du beskriver din smerte.

1. hvis bækkenet er begyndt at løsne sig, kan der komme skævt tryk og derved store smerter, det kan  maipuleres på plads hos fysisoterapeuten, som der foreslås.evt kan du få et bælte til støtte.

2. uANSET MAND KVINDE,KAN MAN FÅ EN BYLDEAGTIG TILSTAND, LIGE OVER REVNEN VED HALEBENET. dET GØR SINDSSYGT ONDT.dET OPDAGES VED RØDME , VARME OG ØMHED. dU SKAL CHECKES AF EN LÆGE. NAVNET ER EN PILONIDAL CYSTE.

rIGTIG GOD BEDRING MED DIG.

mange tak

jeg får mig lige en god snak med min læge imorgen.

Anmeld

6. november 2012

Camilla30

Hej Jeg kender godt den smerte, jeg får det, når jeg har overbelastet kroppen med for meget aktivitet og ikke fået slappet nok af i løbet af dagen. Synes ikke det er rimeligt, at du skal have SÅ ondt og så så længe, hvor langt er du i graviditeten? For mit vedkommende handler det om, at de blødgørende hormoner driller lænden og gør den ekstra sårbar overfor de mange ekstra kilo som jeg efterhånden slæber rundt på, men der er altså forskellige ting man kan gøre ved det; jeg træner min lænd, bl.a. ved svømning og vandgymnastik, bruger varmepude når det er rigtig slemt og jeg har også hørt om andre, der har fået både akupunktur, zoneterapi og massage mod smerterne, synes helt sikkert du skal få din læge til at fortælle dig nærmere om de muligheder der er God bedring!

Hilsner fra Camilla, 33+4.

Anmeld

6. november 2012

SussieThyssen

Bella89 skriver:

puha.. det var da en længere forklaring.
men mange tak for alt den info jeg skal da helt sikkert sige til min læge de skal kigge på mig igen.

1000 tak

Det var så lidt

Ja, jeg forklarer sjældent noget halvt

Anmeld

7. november 2012

FrkZier

Bella89 skriver:

hej piger

iskiasnerven!

den døjer jeg selv utrolig meget med, og det er MEGET smertefuld!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.