Babysele hvilken?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. november 2012

Masig

Thalia skriver:

Grunden til at du ikke kan bære dit barn fremadvendt i en af de gode bæreseler, er at den bærestilling er hamrende usund for din babys ryg. De overbelastes meget voldsomt når de fremdadvendes i en bæresele.

Men det er vel ligeså usundt at bære ham fremadrettet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2012

Masig

skovrup skriver:

denne dr.dk side siger det faktisk meget godt, mht at barnet sidder uskærmet i klapvogn (gælder jo også bæreseler)

link

og dette billede siger det også meget godt, omkring hvor komfortabelt det er at side i en ikke ergonomisk version og en ergonomisk

Slet ingen tvivl om at de ergonomiske er bedst... Siger jeg jo også selv, var derfor jeg tænkte om der var nogle der også var gode at sidde udadvendt i... Så ville lige høre om nogen vidste det...

Anmeld

7. november 2012

Thalia

Masig skriver:

Men det er vel ligeså usundt at bære ham fremadrettet?

Nej, for når du bærer ham på armen justerer du helt ubevidst hvordan du løfter ham.

Hvis han venderfremadrettet i en bæresele bliver han groft sagt bare hængt op i skridtet.

Anmeld

7. november 2012

Masig

Thalia skriver:

Nej, for når du bærer ham på armen justerer du helt ubevidst hvordan du løfter ham.

Hvis han venderfremadrettet i en bæresele bliver han groft sagt bare hængt op i skridtet.

Det er selvfølgelig rigtigt, men det er jo ikke særlig længe ad gangen.. jeg tænker bare hvis selerne er lavet til det, er det vel ok at gøre det kort tid ad gangen....??

Anmeld

7. november 2012

Thalia

Masig skriver:

Det er selvfølgelig rigtigt, men det er jo ikke særlig længe ad gangen.. jeg tænker bare hvis selerne er lavet til det, er det vel ok at gøre det kort tid ad gangen....??

Altså de seler der er lavet til at man kan bære på den måde er jo netop hamrende usunde for børnene, så jeg synes ikke man kan sige at fordi det er muligt at gøre det så er det samtidig ok.

Der er selvfølgelig ingen regler imod at bære sine børn på den måde, men jeg ville aldrig drømme om at udsætte mine egne for det.

Anmeld

7. november 2012

Masig

Thalia skriver:

Altså de seler der er lavet til at man kan bære på den måde er jo netop hamrende usunde for børnene, så jeg synes ikke man kan sige at fordi det er muligt at gøre det så er det samtidig ok.

Der er selvfølgelig ingen regler imod at bære sine børn på den måde, men jeg ville aldrig drømme om at udsætte mine egne for det.

nej kan jeg også godt forstå, men er jo ret svært at lade være når man har et barn der ikke vil andet...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.