Babysele hvilken?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. november 2012

Tenna Cecilie

Masig skriver:

Synes bare ikke de virker særligt sikre i forhold til seler, og særlig nemme at tage på...

De er fuldstændigt sikre Det virker indviklet ved første øjekast men når du har bundet den et par gange så kan du det uden ad og så er det lige så let som bæreselen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2012

Tulle28

Masig skriver:

Ok, men Søborg er lige temmelig langt væk fra Sydfyn

Men ellers smart... Ville være rart hvis jeg kunne finde et sted hernede hvor man kunne låne med hjem... Den ser ellers også ret god ud (googlede lige)...

Ellers så få dig en profil på slyngebarn.dk, der kan du også få hjælp fra de søde slyngepiger, forstået på den måde, at de gerne kigger forbi og hjælper dig med den bæredims du nu vælger.

Anmeld

5. november 2012

Masig

Tenna Cecilie skriver:

De er fuldstændigt sikre Det virker indviklet ved første øjekast men når du har bundet den et par gange så kan du det uden ad og så er det lige så let som bæreselen

Hmm kan da være jeg skulle kigge efter sådan en så.... Må lige se, synes generelt ikke så meget om dem, men kan jo ændre mening

Anmeld

5. november 2012

Masig

Tulle28 skriver:

Ellers så få dig en profil på slyngebarn.dk, der kan du også få hjælp fra de søde slyngepiger, forstået på den måde, at de gerne kigger forbi og hjælper dig med den bæredims du nu vælger.

Okay, hvor smart, vil jeg lige kigge på

Anmeld

7. november 2012

Tenna Cecilie

Masig skriver:

Hmm kan da være jeg skulle kigge efter sådan en så.... Må lige se, synes generelt ikke så meget om dem, men kan jo ændre mening

Det håber jeg du gør.. der er rigtigt mange sider dedikerede til at hjælpe mødre igang med slyngerne.. de hjælpende hænder står i kø

Anmeld

7. november 2012

Masig

Tenna Cecilie skriver:

Det håber jeg du gør.. der er rigtigt mange sider dedikerede til at hjælpe mødre igang med slyngerne.. de hjælpende hænder står i kø

kigger på det...

Anmeld

7. november 2012

Thalia

Man kan uden problemer få fine bæreseler med kliksystem der er sunde og gode for både baby og bærer.

Jeg vil anbefale dig at kigge på bæreselerne på snglehuset.com. Så vidt jeg husker forhandler de både beco og manduca, og begge seler er nøjagtigt lige så sunde for en baby som en slynge er.

Problemet med selerne er når folk vælger at bære deres babyer i babybjörn og lignende. De er enormt usunde for børnene at sidde i.

Derudover vil jeg aldrig nogensinde anbefale at man bærer en baby fremadvendt. Det er alt for mange indtryk og baby har ingen mulighed for at skærme sig fra det hele. Det er MEGET sundere at lade baby sidde med fronten mod bæreren og kigge ud til siden. De kan på den måde se rigeligt men kan samtidig vende hovedet væk når de har behov for det.

Anmeld

7. november 2012

Masig

Thalia skriver:

Man kan uden problemer få fine bæreseler med kliksystem der er sunde og gode for både baby og bærer.

Jeg vil anbefale dig at kigge på bæreselerne på snglehuset.com. Så vidt jeg husker forhandler de både beco og manduca, og begge seler er nøjagtigt lige så sunde for en baby som en slynge er.

Problemet med selerne er når folk vælger at bære deres babyer i babybjörn og lignende. De er enormt usunde for børnene at sidde i.

Derudover vil jeg aldrig nogensinde anbefale at man bærer en baby fremadvendt. Det er alt for mange indtryk og baby har ingen mulighed for at skærme sig fra det hele. Det er MEGET sundere at lade baby sidde med fronten mod bæreren og kigge ud til siden. De kan på den måde se rigeligt men kan samtidig vende hovedet væk når de har behov for det.

Synes også Babybjørn selerne er lidt dumme...
Ja men problemet med Fabian er, at han ikke vil sidde ndadvendt... Han bliver stiktosset hvis jeg sætter ham indad i selen, og det er jo kun til hjemmebrug, og der bærer jeg ham alligevel rundt udadvendt, så der er ingen forskel, det er kun for at skåne ryggen lidt, at jeg vil have en sele istedet for at slæbe rundt på ham, og så for at have hænderne fri, da han meget sjældent vil ligge selv og der for skal bæres meget på, så jeg kan ikke rigtig få lavet andet...

Anmeld

7. november 2012

Thalia

Masig skriver:

Synes også Babybjørn selerne er lidt dumme...
Ja men problemet med Fabian er, at han ikke vil sidde ndadvendt... Han bliver stiktosset hvis jeg sætter ham indad i selen, og det er jo kun til hjemmebrug, og der bærer jeg ham alligevel rundt udadvendt, så der er ingen forskel, det er kun for at skåne ryggen lidt, at jeg vil have en sele istedet for at slæbe rundt på ham, og så for at have hænderne fri, da han meget sjældent vil ligge selv og der for skal bæres meget på, så jeg kan ikke rigtig få lavet andet...

Grunden til at du ikke kan bære dit barn fremadvendt i en af de gode bæreseler, er at den bærestilling er hamrende usund for din babys ryg. De overbelastes meget voldsomt når de fremdadvendes i en bæresele.

Anmeld

7. november 2012

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

denne dr.dk side siger det faktisk meget godt, mht at barnet sidder uskærmet i klapvogn (gælder jo også bæreseler)

link

og dette billede siger det også meget godt, omkring hvor komfortabelt det er at side i en ikke ergonomisk version og en ergonomisk

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.