Babysele hvilken?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.385 visninger
25 svar
0 synes godt om
5. november 2012

Masig

Vi har besluttet at få fat i en bæresele, så jeg kan skåne min ryg lidt... Vores dreng gider sjældendt ligge selv, og slet ikke om aftenen... Men jeg kan bare ikke holde til at bære rundt på ham på armen... Så vi vil have en sele, hvor han også kan sidde udadvendt, da han ikke gider sidde ind mod os.. (det er bare til hjemmebrug for det meste, måske til når jeg skal ud og handle, men så vil han være indadvendt så han ikke får for mange indtryk)...

Vi købte en brugt sele for noget tid siden, lidt a la Babybjörn, men den vil han slet ikke sidde i, han kan vist heller ikke rigtigt sidde udadvendt i den...

Har overvejet en ergobaby sele, da den støtter ham bedre ved numsen, men kan de sidde udadvendt i den?

Eller hvilken vil I anbefale?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2012

modesty

De kan ikke sidde udadvendt i de ergonomiske seler som ergobaby og manduca - men de kan sidde på hoften.

Anmeld

5. november 2012

Nettemor

Jeg tror jeg ville vælge en slynge Har en ide om at de er bedre for ryggen

Anmeld

5. november 2012

Masig

Nettemor skriver:

Jeg tror jeg ville vælge en slynge Har en ide om at de er bedre for ryggen

Jeg er ikke så meget for slynger...

Anmeld

5. november 2012

Masig

modesty skriver:

De kan ikke sidde udadvendt i de ergonomiske seler som ergobaby og manduca - men de kan sidde på hoften.

Ok, tror ikke han vil være tilfreds med at sidde på hoften...

Anmeld

5. november 2012

Nettemor

Masig skriver:

Jeg er ikke så meget for slynger...

Hvorfor ikke?

Anmeld

5. november 2012

Tulle28

Vi har en BECO bæresele der er ergonomisk god for dig og baby.

Jeg kan anbefale sneglehuset.com, de har en fysisk butik i Søborg, hvor du udover at få råd og vejledning, kan låne bæredimser med hjem og se om det er noget helt gratis.

Anmeld

5. november 2012

Masig

Nettemor skriver:

Hvorfor ikke?

Synes bare ikke de virker særligt sikre i forhold til seler, og særlig nemme at tage på...

Anmeld

5. november 2012

Masig

Vi har en BECO bæresele der er ergonomisk god for dig og baby.

Jeg kan anbefale sneglehuset.com, de har en fysisk butik i Søborg, hvor du udover at få råd og vejledning, kan låne bæredimser med hjem og se om det er noget helt gratis.

Ok, men Søborg er lige temmelig langt væk fra Sydfyn

Men ellers smart... Ville være rart hvis jeg kunne finde et sted hernede hvor man kunne låne med hjem... Den ser ellers også ret god ud (googlede lige)...

Anmeld

5. november 2012

Tenna Cecilie

Masig skriver:

Vi har besluttet at få fat i en bæresele, så jeg kan skåne min ryg lidt... Vores dreng gider sjældendt ligge selv, og slet ikke om aftenen... Men jeg kan bare ikke holde til at bære rundt på ham på armen... Så vi vil have en sele, hvor han også kan sidde udadvendt, da han ikke gider sidde ind mod os.. (det er bare til hjemmebrug for det meste, måske til når jeg skal ud og handle, men så vil han være indadvendt så han ikke får for mange indtryk)...

Vi købte en brugt sele for noget tid siden, lidt a la Babybjörn, men den vil han slet ikke sidde i, han kan vist heller ikke rigtigt sidde udadvendt i den...

Har overvejet en ergobaby sele, da den støtter ham bedre ved numsen, men kan de sidde udadvendt i den?

Eller hvilken vil I anbefale?

Vil anbefale dig helt at droppe selen få en slynge i stedet! Bæreseler er frygtelige for barnets ryg og nakke - du kan sammenligne belastningen for barnet i ryggen med at sidde i skråstol eller autostol - det bør altså begrænses såvidt muligt.

Hvis du derimod anskaffer dig en bæresele, vil dette problem ikke opstå Så skåner du både din og den lille fyrs ryg.. Du kan få dem i mange former og flere af dem kan bruges på din mave (hoved mod dig OG væk fra dig) samt på ryggen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.