Eksperthjælp: Kosttilskud til (syge) børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.100 visninger
0 svar
0 synes godt om
5. november 2012

Rose Maimonide

"Kosttilskud til (syge) børn"

Hej Rebecca

Tak for dit sidste svar. Jeg har. Endnu et spørgsmål.

Jeg giver min søn på 8 mdr. Nordic lever d cod og NDS probiotic panda

Jeg vil også gerne booste min datter på 3 år og 4 mdr. Og kan se du der anbefaler omega3 fiskeolie og probiotic classic

Kan jeg for økonomiens skyld give hende det samme? Desuden har jeg altid givet hende biostrath i efterårs/vintersæsonen og har noget på laget. Hvad er din mening om jeg kan give hende dette?

Hvilken mængde c vitamin (jeg har acerola fra natur drogeriet) kan jeg give min datter ved forkølelse/sygdom?

Hvad med os voksne, hvad kan vi tage for at boostes?

Jeg ammer kun lidt.

Rebeccas svar

Kære Vitaminmor

Tak for din spørgsmål om kosttilskud.

Du kan godt give både din søn og din datter Omega-3 fra Nordic Naturals og NDS Probiotic Classic. Det anbefaler jeg ud fra netop dine børns alder (det er altså ikke en anbefaling, man nødvendigvis kan overføre til andre børn – hvis andre skulle læse med her!).

Jeg anbefaler som udgangspunkt ikke levertran til børn fra 1 år. Det skyldes, at jeg anbefaler, at børn fra 1 år får en multivitaminpille i god kvalitet. De indeholder A-vitamin, og det gør levertran også. Og så kan de samlede mængde A-vitamin blive for høj, afhængig af barnets alder, dosis, kost i øvrigt m.m.

Ang. Bio Strath; prøv at se dette indlæg fra min blog:
http://rebeccapersson.com/2012/09/fredagsbrevkasse n-uge-38-2012/

Mht. C-vitamin til din datter, så er min tommelfingerregel, at du kan give max. dosis i gram dagligt svarende til barnets alder divideret med fire. Dvs. er barnet f.eks. 4 år, kan du give 1 gram dagligt (4:4 =1). Det svarer til normal forebyggende dosis. Så din datter kan få op til ca. 800 mg dagligt som ”vedligeholdelsesdosis”. Ved sygdom kan de fleste tåle en del mere C-vitamin, men det vil være meget individuelt. Normalt bruger man tarmtolerancen som rettesnor. Dvs. at hvis du begynder at få tynd mave, så har du toppet din aktuelle tolerancetærskel for C-vitamin. Det er rimelig harmløst. C-vitamin er MEGET vanskelig at overdosere, der skal virkelig meget til. Det er dog vigtigt, at man bruger syreneutral C-vitamin.

Mht ”jer voksne”, så kommer det helt an på, hvem jer voksne er og en masse individuelle faktorer, så det kan jeg ikke svare præcist på her i brekassen. Der vil jeg anbefale en Personlig Rådgivning KOSTTILSKUD (se her: http://rebeccapersson.com/kosttilskud/), som er baseret på et grundigt spørgeskema.
Men generelt er C-vitamin, fiskeolie i god kvalitet samt probiotika et godt fundament. Det vigtigste er dog sund kost og levevis som fundamentet. Kosttilskud betragter jeg som en supplement.

KH Rebecca, http://rebeccapersson.com/

På Rebeccas blog finder du inspiration til sunde, grønne vaner i børnefamilien. Når du tilmelder dig nyhedsbrevet, får du gratis 'Kloge kvinders guide til bedre familiehelse'. Du linkes til lækre websites og får masser af saglig info om aktuelle emner inden for helse og økologi. Du kan købe digitale produkter, som blandt andet gør dig i stand til at leve 100% økologisk uden at flænse dankortet.

Se Rebeccas hjemmeside: RebeccaPersson.com

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.