Carl-Emil's mor skriver:
Jeg har født dyrenes ven over dem alle - han ELSKER virkelig dyr!!! Nu er han 9 ( snart 10 mdr ) og nu er han begyndt på når vi f.eks hilser på andre hunde at holde fast om dem og virkelig sige " baaah baaah baaah " med sur-fjæs på når jeg siger vi skal sige farvel...
Jeg kan ligesom godt se hvem han slægter på - SIN MOR!!! Jeg var ikke særlig gammel først gang jeg fik forhandlet mig frem til at få 2 zebrafinker som jeg fortrød og få uger efter, til et ridestævne byttede for en kanin uden min mor nåede at blinke med øjnene 
Men hvornår er jeres børn startet på det der med at spørge om de må få et dyr?
Jeg spørg bare af ren nysgerrighed 
Og egentlig lidt relevant: havde I dyr i forvejen i hjemmet da der første gang blev spurgt om et kæledyr?
Vi HAR allerede 2 hunde hvilket jeg mener er mere end rigeligt til 1 mor og en dreng men nøøøøj en tosset dreng jeg fik med hjem fra skoven idag da han måtte sige farvel til den hvalp vi mødte 
troede ikke man så lille kunne blive så fornærmet men det kunne man åbenbart godt... Er virkelig glad for at vi har " unge hunde " så Carl-Emil har glæde af dem i mange år 
Kom glad med jeres historier på sådan en dejlig lørdag

Det er egentligt sjovt med sådan noget.
Nu er jeg selv vokset op på landet, og har haft dyr om mig hele mit liv, og hvad jeg/vi ikke havde på gården, det slæbte jeg så til huse fra naturen.
Mine forældre var selv vilde med natur og dyr, og som børn af byboere, blev der rystet godt på hovedet af dem, da de købte deres første gård i 1962.
Jeg blev født i en stor villa, med masser af plads, men det var bare ikke plads nok for mine dyreglade forældre, selvom vi både havde hunde, katte, fisk og den slags.
Vel indflyttede på gården (jeg var 3 år) kom der så omgående får, høns, ænder, et par kvier og min hest til. Jeg red allerede dengang, og fik min første hest som føl.
Og i årenes løb, blev det til mange forskellige dyr. Selvom vi naturligvis opdrættede både får, køer og heste til salg og/eller slagt, så har dyrenes trivsel og velfærd altid ligget familien på sinde, så hvert eneste dyr under vores tag, var en personlig ven, også selvom vi vidste, at det evt. skulle ende på middagsbordet en skønne dag 
Hvad vi dog ikke har haft af flaskelam i lune forede kasser på oliefyret i bryggerset, killinger i tørklæder om halsen, pindsvine unger i små stofposer også om halsen, forladte fugleunger osv. osv. Selv en krageunge, har jeg haft, som blev en stor fræk krage ved navn Peter, der kunne tale, og en tam kæleand i badekaret, ved navn Sirpen.
Og så alle de andre dyr jeg slæbte hjem, bortset fra fugleunger og den omtalte krageunge, så blev det til sårede snoge, tudser, frøer, pindsvin og der var hjerte og husrum til alle.
Oven i det var mine forældre også fosterhjem for mishandlede heste, noget der på den tid var helt unikt, da sådan noget som "shelters" for mishandlede dyr, slet ikke var "opfundet" endnu, men vi havde i årenes løb mange heste og ponyer til pasning, rekreation og omsorg, så de fik nok en chance i livet.
Tit kom en eller anden hestehandler forbi med en pony, som rent faktisk var direkte på vej til en hesteslagter, som hestehandleren synes burde have en chance, og så kom den i pleje hos os indtil den var glad og fin i stand igen.
Og mine forældre fik ikke en krone for det, de gjorde fordi de elskede dyr.
Nå men årene gik og jeg blev jo selv voksen og fik mine børn.
Også de er vokset op med dyr. Katte, hunde, kaniner, marsvin, høns og diverse "plejebørn", har også været en del af deres barndom.
Af mine unger, er især den ældste den mest dyrevilde af dem.
Hun har det også med at tage sig af alverdens smådyr, og har sideløbende både haft geder og andre husdyr.
Den mellemste er der imod ikke så dyrevild. Hun holder meget af katte, men har aldrig haft den store interesse i dyr.
Den yngste har lige fra han var helt lille haft dyretække.
Selv da han kun lige kunne sidde op på gulvet, kom dyrene mosende hen til ham, hvad enten det var marsvin eller katte. De skulle alle sammen hen og sidde op af ham, og han forstod åbenbart at man ikke måtte tage hårdt på dem, for hans forsigtighed var udtalt lige fra helt lille.
Min holdning til små børn og kæledyr er, at de skal have en vis alder før de får deres egne kæledyr, og man må aldrig stole på, at de kan klare det 100%.
De skal hjælpes.
Det er godt at børn vokser op med dyr omkring sig, men det skal ALTID være familiens dyr, så alle har ansvaret for at de trives.

Kærligst
Sussie