Pigenavnet Mynthe.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. november 2012

Lunae

Baagøe skriver:

Jeg er i Mødregruppe med en lille Mynte og jeg synes, det er et dejligt navn

Det er sødt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2012

Lunae

sne190810 skriver:

Jeg har min fætter som har navngivet sin datter Mynthe. Det er så flot, syntes jeg.

I starter var man lidt sådan forbeholden og man skulle måske lige vende sig til det.

Men den dag idag er hun snart 5 år gammel og det er virkelig bare et pænt navn. Smukt! Og kan sagtens forestille mig det som en såkaldt voksennavn, ser det som alle andre navne.

Vi snakkede allerede om navnet, da vi ventede Camille, men kunne ikke helt vænne os til det! Nu synes jeg det er skønt og passer godt til Camille ?

Anmeld

3. november 2012

Rosengreen

Jeg har selv en Mynte, og synes selvsagt at navnet er fantastisk 

Jeg bor i en forstad til Århus, og har ikke hørt det meget brugt herude

Jeg har det sådan med navne, at de vokser med barnet. Så selvfølgelig kan man hedde der som voksen, når man altid har heddet det 

Og Mythe og Camille er smukke sammen  Og at det er to krydderurter ville jeg ikke tænke mere over. Det er vel ikke meget anderledes end at hedde Lærke og Mejse (to fuglenavne) 

Anmeld

3. november 2012

MortilElias2010

Lunae skriver:

Min kæreste og jeg kom til at snakke om navnet Mynthe, men vi kan ikke helt finde ud af om det holder. Vi synes begge at det er vildt sødt, men har svært ved at forestille os at man kan hedde det som voksen!

Hvad synes du?

Det er et navn jeg ville give min hund hvis den var een af de der (kan selvfølgelig ikke huske navnet/racen nu) mynde?  Så har derfor svaret at det ikke lige er mig det navn. 

Anmeld

3. november 2012

Aagaard

HVIS jeg kunne få lov kom vores næste barn til at hedde Mynte - desværre så er jeg HELT alene om at elske det her i vores hus - så skulle næste barn blive en pige kommer hun desværre ikke til at hedde Mynte

Anmeld

3. november 2012

kirsti

Jeg synes det er meget pænt er bare selv mere til gammeldags pigenavne.

det minder ik mig om te, jeg tænkte mere bare plante/krydderi

Anmeld

3. november 2012

Barbamama

ELSKER det!

Anmeld

4. november 2012

BabyMus

Lunae skriver:

Min kæreste og jeg kom til at snakke om navnet Mynthe, men vi kan ikke helt finde ud af om det holder. Vi synes begge at det er vildt sødt, men har svært ved at forestille os at man kan hedde det som voksen!

Hvad synes du?

Åhh det er sååå fint. (:

Jeg tænker ikke hverken the eller krydderurt og jeg synes bare at Camille og Mynthe ville være så fint sammen. (:

Og som en anden skriver, hvis hun hedder Mynthe hele sit liv, så vil der vel ikke være noget underligt i at hedde Mynthe som voksen. Tænk på hvor mange af de lidt mere specielle navne der er kommet frem og er blevet populære her inden for de sidste år. Alle de kommer jo til at vokse op med det navn, så det er nok bare almindeligt til den tid alle de er vokset op, at det er lidt mere specielle navne der er fremme.

Så jeg ville sige GO for it!

Anmeld

4. november 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Mynthe.... SÅ FLOT!

Anmeld

4. november 2012

Clisolka

Lunae skriver:

Hvad synes du?

Jeg syntes det er så sødt!! Men jeg kan ikke forestille mig en voksen der hedder Mynthe 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.