Pigenavnet Mynthe.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. november 2012

sne190810

Jeg har min fætter som har navngivet sin datter Mynthe. Det er så flot, syntes jeg.

I starter var man lidt sådan forbeholden og man skulle måske lige vende sig til det.

Men den dag idag er hun snart 5 år gammel og det er virkelig bare et pænt navn. Smukt! Og kan sagtens forestille mig det som en såkaldt voksennavn, ser det som alle andre navne.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2012

blomst84

Jeg kan nu meget godt lide det  og du kan da sagtens hedde det som voksen  men kan godt se dit dilemma når du har en Camille i forevejen, så det bliver det lidt for "tehus"-agtigt  

Anmeld

3. november 2012

maria_wlt

Lunae skriver:

Hver sin smag vi har en Camille herhjemme, så det har jo også flere betydninger men er også lidt bange for at det bliver sådan et urte tema

Vi havde Mynthe oppe da Ene skulle have navn.. VILD med det og skal selvfølgelig være med H

Det er måske ikke det mest FASTE navn til en voksen men hvis man er vild med Camille så går Mynthe ihvertfald også

Anmeld

3. november 2012

2babygirls

Lunae skriver:

Min kæreste og jeg kom til at snakke om navnet Mynthe, men vi kan ikke helt finde ud af om det holder. Vi synes begge at det er vildt sødt, men har svært ved at forestille os at man kan hedde det som voksen!

Hvad synes du?

Læser en blog (marensblog.dk) og hun har 3 piger... En Kamille, En Mynte My og en Anemone... Ælllsker Anemone, og arbejder meget på at få det med på listen til vores lille prut

Anmeld

3. november 2012

Pige2009

Lunae skriver:

Min kæreste og jeg kom til at snakke om navnet Mynthe, men vi kan ikke helt finde ud af om det holder. Vi synes begge at det er vildt sødt, men har svært ved at forestille os at man kan hedde det som voksen!

Hvad synes du?

Jeg er i Mødregruppe med en lille Mynte og jeg synes, det er et dejligt navn

Anmeld

3. november 2012

Chrizta

Profilbillede for Chrizta

Synes det er et dejligt navn og ikke det værste man kan forbinde navnet med Det passer rigtig fint til Camille.

Isabell  (Nov. 2009) ��

Elina (Sep. 2012) ��

Adrien (Juni 2020) ��

Anmeld

3. november 2012

LilleLene

Lunae skriver:

Det tror jeg også at jeg gør

Anmeld

3. november 2012

Lunae

blomst84 skriver:

Jeg kan nu meget godt lide det  og du kan da sagtens hedde det som voksen  men kan godt se dit dilemma når du har en Camille i forevejen, så det bliver det lidt for "tehus"-agtigt  

Jamen præcis mine tanker. Dog tænker jeg at jeg nok godt kunne finde på det, da Camille er med C og mynthe med H.

Det ville være værre hvis det var Kamille og Mynte, tænker jeg

Anmeld

3. november 2012

Lunae

maria_wlt skriver:

Vi havde Mynthe oppe da Ene skulle have navn.. VILD med det og skal selvfølgelig være med H

Det er måske ikke det mest FASTE navn til en voksen men hvis man er vild med Camille så går Mynthe ihvertfald også

Du har ret. Jeg kan faktisk bedst lide navne der slutter på E og er lidt mere bløde

Anmeld

3. november 2012

Lunae

Baby2påvej skriver:

Læser en blog (marensblog.dk) og hun har 3 piger... En Kamille, En Mynte My og en Anemone... Ælllsker Anemone, og arbejder meget på at få det med på listen til vores lille prut

Hvor sjovt! Anemone er faktisk også sødt, men det er noget man skal vænne sig til

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.