Forvirring ang. køn!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.851 visninger
22 svar
0 synes godt om
2. november 2012

DitteFisk

Okay.. nu kunne jeg godt tænke mig at kende omfanget af hvor mange der dog har stået i samme sære situation som mig  

Vi var til kønsscanning da jeg var 15+4 og fik at vide at vi ventede en dreng hun var læænge om at scanne for han lå med samlede ben og det var ikke sådan særlig tydeligt, men hun endte alligevel med at virke meget sikker og sendte os afsted med beskeden om en dreng. Dejligt. Så vi begyndte så småt at købe lidt blåt

I går aftes (20+0) får jeg så pludselig et opkald fra scanningskliniken (hvor jeg blev kønsscannet) - de har siddet i møde og drøftet de billeder der er blevet arbejdet med, og hun siger så -og beklager meget- at hun kan se at kvaliteten af de billeder der har vist kønnet ikke er godt nok, derfor tilbyder hun os en ny tid (i næste uge) og sikke god service da. 
Så er vi pludselig meget forvirrede (hvad så med det blå tøj? ) .. men tænker umiddelbart at det da stadig er en dreng og at de bare liige skal sikre sig.

I dag skulle jeg så til MD-scanning på sygehuset. Alt så dejlig fint ud og vi fortalte ham om vore opringning fra den anden scanningsklinik. Han sagde at den slags gav han ikke så meget for, da det jo er rimelig tidligt og at det nu burde være til at se - derfor tjekker han. Og han siger så "ja, jeg kan se, at det ikke helt kan holde stik, det i har fået at vide dengang.." og jeg udbryder "hvad SIGER du?" .. "ja, jeg ikke få øje på hankøns genitalerne, og det ville være meget tydeligt nu.." og tilføjer at han er meget sikker på at det er en pige jeg bærer på! 

Hold da op! 

Så nu aner vi da ingenting! Vi skal så heldigvis til kønsscanning igen næste uge (den ekstra vi blev tilbudt) og håber da virkelig på afklaring der.. For udmiddelbart tror jeg mest på det svar fra i dag.. eftersom jeg er længere henne og det burde være nemmere at se nu.. hvad ville i tænke?

Jaaamen altså  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2012

mortilnoahogmelina

Jeg tænker umildbart at det er en pige som ligger i din mave ..
Jeg har både en dreng og en pige . Begge gange fået kønnet af ugen til od og det var virkelig tydeligt at se det var en dreng der i uge 20+2
Var det ..

Anmeld

2. november 2012

DitteFisk

Mortil2tiloktober skriver:

Jeg tænker umildbart at det er en pige som ligger i din mave ..
Jeg har både en dreng og en pige . Begge gange fået kønnet af ugen til od og det var virkelig tydeligt at se det var en dreng der i uge 20+2
Var det ..

Det var nemlig også meget tydeligt med min store dreng dengang.. og til denne scanning var der altså ingenting - så med mindre han er meget småt udstyret så tænker jeg også pige.. som ham der scannede denne gang.. hehe..

Anmeld

2. november 2012

mortilnoahogmelina

Gigl skriver:

JJA

Det var nemlig også meget tydeligt med min store dreng dengang.. og til denne scanning var der altså ingenting - så med mindre han er meget småt udstyret så tænker jeg også pige.. som ham der scannede denne gang.. hehe..

Ja lige præcis ..

Jeg tror jeg ville regne med pige og så vente til du skal scannes i næste uge .

OG så håber jeg ikke i har købt alt for meget til en dreng

Anmeld

2. november 2012

Nemesis

Tror også at din tidlige kønsscanning er galt på den. Da jeg ventede min mindste dreng og blev md scannet var det så tydeligt en dreng at jeg selv kunne se det.

Derimod kunne de ikke se det da jeg ventede min pige og endte med en kønsscanning i 25 uge.

Så ville tro på jeres sidste scanning.

:-) Sisse

Anmeld

2. november 2012

CaWi

Da vi var til MD scanning var det MEGET tydeligt at vi skulle hav en dreng. Selv hvis vi ikke ville ha vidst det, kunne vi selv se det var en dreng

Anmeld

2. november 2012

Frøken J.

Gigl skriver:

Okay.. nu kunne jeg godt tænke mig at kende omfanget af hvor mange der dog har stået i samme sære situation som mig  

Vi var til kønsscanning da jeg var 15+4 og fik at vide at vi ventede en dreng hun var læænge om at scanne for han lå med samlede ben og det var ikke sådan særlig tydeligt, men hun endte alligevel med at virke meget sikker og sendte os afsted med beskeden om en dreng. Dejligt. Så vi begyndte så småt at købe lidt blåt

I går aftes (20+0) får jeg så pludselig et opkald fra scanningskliniken (hvor jeg blev kønsscannet) - de har siddet i møde og drøftet de billeder der er blevet arbejdet med, og hun siger så -og beklager meget- at hun kan se at kvaliteten af de billeder der har vist kønnet ikke er godt nok, derfor tilbyder hun os en ny tid (i næste uge) og sikke god service da. 
Så er vi pludselig meget forvirrede (hvad så med det blå tøj? ) .. men tænker umiddelbart at det da stadig er en dreng og at de bare liige skal sikre sig.

I dag skulle jeg så til MD-scanning på sygehuset. Alt så dejlig fint ud og vi fortalte ham om vore opringning fra den anden scanningsklinik. Han sagde at den slags gav han ikke så meget for, da det jo er rimelig tidligt og at det nu burde være til at se - derfor tjekker han. Og han siger så "ja, jeg kan se, at det ikke helt kan holde stik, det i har fået at vide dengang.." og jeg udbryder "hvad SIGER du?" .. "ja, jeg ikke få øje på hankøns genitalerne, og det ville være meget tydeligt nu.." og tilføjer at han er meget sikker på at det er en pige jeg bærer på! 

Hold da op! 

Så nu aner vi da ingenting! Vi skal så heldigvis til kønsscanning igen næste uge (den ekstra vi blev tilbudt) og håber da virkelig på afklaring der.. For udmiddelbart tror jeg mest på det svar fra i dag.. eftersom jeg er længere henne og det burde være nemmere at se nu.. hvad ville i tænke?

Jaaamen altså  

Så ville jeg altså tro det er en pige! Vi var afsted 1½ uge senere end dig, og der var IKKE nogen tvivl om det var en dreng, enhver idiot ville kunne se det, så hvis det var så tvivlsom og utydeligt og de siger pige til MD, så vil jeg klart tro en pige! Det er da spændende!

Anmeld

2. november 2012

DitteFisk

Tak for jeres svar - det er bare så sært, for siden kønsscaninngen har vi jo dannet en identitet omkring den her baby - og omtalt den som en ham. Så nu tør jeg knapt tro på det og kalde den en hende i stedet for. Har desuden en masse tøj jeg skal have solgt så! Vi var en uge i Flordia for en uges tid siden, hvor vi købte en masse lækkert tøj og det kan ikke ligefrem byttes jo! Men det er jo vores egen fejl ej altså!! 

Anmeld

2. november 2012

Taco78

Profilbillede for Taco78

Jeg ville som de andre tro på den sidste scanning Men det bliver da spændende at se til den næste scanning - glæder mig til en update

/ Taco78 

Anmeld

3. november 2012

Carolinemama

Jeg ville bestemt også vælge at tro på MD scanningen.

Til min NF var jordemoderen ikke helt sikker, men troede det var en pige (:

Til MD var jordemoderen sikker på at vi venter en lille prinsesse 

Håber ikke at i har købt for meget blåt tøj (:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.